Hallo, Ik ben bijna 2 weken geleden bevallen van een heel mooi zoontje. Ik heb ook een behoorlijke knip gekregen (die zelfs nog iets verder is gescheurd) op het laatst. Ik heb gehoord dat het wel tot 6 weken kan duren voor het vloeien stopt. Nou heb ik het idee dat ik al bijna uitgevloeid ben. Soms zie ik helemaal niets meer terug in het maandverband en soms weer een beetje. Is dit niet wat snel? Is het erg als het na 2 weken al stopt met vloeien? Mijn baarmoeder krimpt niet heel goed van zichzelf en daar heb ik van de verloskundige het advies vrouwenmantel te nemen voor gekregen. Daarna is het wel weer gaan vloeien en mijn baarmoeder is weer verder gekrompen. Is er een minimum duur voor dat vloeien? En hoe lang is het raadzaam om na toiletgebruik met water te blijven spoelen?
Hoi LIbra, er is geen minimum voor stoppen met vloeien. Soms hebben vrouwen alleen de kraamweek gevloeid. Dat je baarmoeder meer is gaan zakken is ook een goed teken. Ik zou me geen zorgen maken over dat je niet meer vloeit. Wel kan het zijn dat als je weer wat actiever wordt, het ineens terug komt. Dat is ook niet erg, zolang je het maar kunt bijhouden met normale verbandjes. Anders moet je even bellen naar de vk of HA voor advies. Groetjes Brigitte
Hoi brigitte, bedankt voor je antwoord Kun je me ook vertellen hoe lang het raadzaam is om met water te spoelen als je naar de WC bent geweest? Ik geloof dat de wond van mijn knip inmiddels wel helemaal gesloten is. Alles is alleen nog wel heel gevoelig.
hoi Libra, juist omdat het gevoelig is kun je beter met water spoelen dan vegen, vegen is vaak te pijnlijk en om het goed schoon te houden kun je dan beter spoelen. Mirjam