bijna alleen bruin bloed

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door gewoon Sanne, 14 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Hoihoi,

Eind juni '08 ben ik gestopt met de pil, na 14 jaar. Nu heb ik sindsdien best een regelmatige cyclus. Ik was hiervoor altijd zo'n 7 dagen ongesteld, en niet zo heel erg.
    Nu ik gestopt ben met de pil is het allemaal nog een stuk lichter, maar wel langer, een dag of 8,9. Op de laatste dagen vloei ik nauwelijks, maar nog net voldoende voor een maandverbandje per dag.
    Maar wat me erg opvalt is dat ik, zeker de laatste paar maanden, bijna alleen maar bruin bloed verlies.
    Vaak alleen de eerste dag een heel klein beetje rood en de rest vd week is het bruin, of heel donker rood/bruin.
    Waaraan zou dit kunnen liggen en kan het kwaad?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi sanne,

bruin bloed wijst op oud bloed, het zijn de laatste dagen alleen maar restjes van de menstruatie zelf. Dit heeft wat langer in de baarmoeder geeten en kleurt daarom bruin. het kan absoluut geen kwaad.

Imke

3. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Bij mij zjin het dus niet alleen de laatste dagen, maar eigenlijk al vanaf dag 1...

4. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Ik vind het wel vreemd, want er wordt altijd gezegd dat je eerste menstruatiedag de dag is dat je helder rood bloed hebt.
    Ik lees idd dat veel vrouwen de eerste of laatste dagen bruin bloed verliezen, maar bij mij is het dus niet anders als dat.
    Ik heb dus eigenlijk op geen enkele dag helder rood bloed. Het blijft zowel in de eerste dagen als daarna dus gewoon bruin.
    Is dat ook niet vreemd?

5. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Nee dat is niet vreemd, jou bloed doet er iets lnager over om naar buiten te komen en is daarom bruin. GEen probleem.

Imke

Deel Deze Pagina