Er moet me ff iets van het hart! Ik word er zo moe van dat nu ik zwanger ben mijn collega's geen rem op hun opmerkingen hebben!Ik ben nu 15 wkn en ben 3 kg aangekomen. Heb een maatje 38 dus niet dik! Het lijkt wel alsof er nu een vrijbrief is dat je alles mag zeggen.. word er doodmoe van! Opmerkingen zoals: hoeveel ben je nu aangekomen? want je armen en je kont zijn al een stuk dikker!! IK PAS AL MN SHIRTJES NOG!!!!!Alleen broeken niet meer.. nou ja dat is logisch. MIjn man vind het allemaal maar onzin en mn vrienden en fam ook, maar ben er echt zat van dat iedere x als je op je werk bent dat maar aan moet horen...Heb er al meerdere keren wat van gezegt dus nu hou ik gewoon mn mond, maar dat gelul! Sorry voor het taalgebruik maar ben dr zo zat van! Hoe hebben jullie dat opgelost of was het bij jullie niet zo erg? Ik werk in de zorg met alleen maar vrouwen.. dus ja ontwijken gaat ook niet... Ik probeer me alleen wat aan te trekken van de leuke opmerkingen en cker die van mn man, want die vind me prachtig! maar tis af en toe gewoon niet leuk....
O ik begrijp precies wat je bedoelt! Ik ben nu net over de 12 weken heen, en omdat het de tweede is kun je het al aardig zien. Ik bedoel mijn buik is al aardig zichtbaar, verder ben ik eigenlijk niet dikker geworden, absoluut niet zelfs. Maar 2 mannelijke collega's vonden het vandaag echt nodig om daar dus constant 'grappige'opmerkingen over te maken. Als dat nu al begint, ben ik benieuwd wat de teokomst brengt. Ik vind het ook absoluut niet fijn, dus ik begrijp heel goed wat je bedoeld maar een oplossing heb ik helaas niet!
Heb er zelf geen ervaring mee. Wel een vriendin die was 13 wkn zwanger en 5kg aangekomen, iemand(die heeft zelf behoorlijk wat kilos teveel en is niet zwanger) zei tegen haar: zo, je word echt al een dikkerd, hoeveel ben je aangekomen? Zeker wel veel. Waarop ze zei: Een paar kilo, maar dat gebeurt als je zwanger bent he. En hoe kom jij zo dik? Miss heb je er wat aan? Ik zou zo wel zijn, lekker lullig terug doen als jij het zo ervaart hoor meid.
Wat flauw van je collega's. En zeker gezien het vrouwelijke zijn, die moeten toch eigenlijk weten dat een vrouw zoiets niet wilt horen!? Tja, hoe los je zoiets op. Mijn aardje is straight to the point, dus ik zou ze gewoon zeggen dat ik geen behoefte hebt aan zo'n opmerkingen. Zou er nog iets bijzeggen, de weegschaal en spiegel vertellen mij wel of ik dikker ben geworden of niet. Zelf heb ik niet echt last gehad van zo'n opmerkingen. Krijg meestal te horen dat ik mooi zwanger ben. En dat terwijl ik al 20 kilo bijgekomen ben
Ik draag het idd ook naar voren heb een leuk buikje(in kleren dan) en verder kom ik eigenlijk nergens echt aan .. afgelopen 4 weken maar 9ons aangekomen! Maar dat lullig terugdoen ga ik ook eens in acht nemen. Het enige wat ik vandaag tegen mn collega zei die zei dat mn kont al wat dikker werd was: wat dan wou je meerijden?? en daar werd hartelijk om gelachen.. Je zou idd wat meer begrip van die vrouwen verwachten maar helaas ze projecteren hun eiegn onzekerheden op mij! Weet je lekker doen ik heb een reden dat ik dikker word... bij hun is het nog maar de vraag!
hee hallo tja ik weet hoe je je voelt ik heb alleen maar manneke collega's en kan zeggen dat dat ook niet een pretje is. Krijg ook de heledag door commentaar. Ben ook veel ziek geweest en dan gaan ze mij verglijken met hun eigen vrouw. Net alsof ik daar op zit te wachten. Voel me soms echt een aansteller en een pieper....! maarja probeer er niets van aan te trekken maar is soms erg moeilijk. Vandaag had ik veel bandenpijn en kon bijna niet rechtop staan. Doe administratie, nou dan kijken ze je aan van wat heeft zij nu weer. soms is het gewoon klote.. om het grof uit te drukken. probeer ook maar te denken dat mijn ukkie het belangrijkste is. Maar soms had ik wel iets meer begrip verwacht, en ja zelfs van mijn collega's.
hier was ik in het begin bijna niets aangekomen Maar omdat het de 2e is dacht mijn buik, oja... en hupsa vol voorruit. mensen vragen nu: nog heel even zeker (dit vragen ze 2mnd) En dan zeg ik: nee hoor, moet nog tot 20 juli en dan kijken ze me met ongeloof aan. Krijg bijna dagelijks te horen, is het er echt 1? Helaas ben ik niet echt bijdehand... maar nog een paar weken en dan ben ik er vanaf
Herkenbaar. Ik ben helemaal niet dik, begon mn zwangerschap met 63 kilo en in de eerste 34 weken ben ik maar 4 kilo aangekomen! Toch vond mn vader het nodig om te zeggen ´goh je moet wel opletten dat je niet zo´n zeug wordt hoor zwanger worden is geen vrijbrief voor vrouwen om zich vol te vreten´ toen ik aan een waterijsje zat ... Mannen!
hoi hoi ik vind t dus ook zwaar belachelijk hoe sommige kunnen reageren ik zal ook vast wel aangekomen zijn maar heb me niet gewogen . ik was ook laatst op me werk en zei er een : JEZUS!!!!! je ben niet alleen zwanger op je buik maar je kont das niet normaal !!! ik kon me oude werk broek nog gewoon aan alleen niet dicht ik stond echt met tranen in mijn ogen heb ook meteen mijn vriend gebeld . daarna dacht ik dat ik had moetten zeggen "je mag zelf anders ook niet klagen " gelukkig vind mijn vriend me zo mooi !! als ze volgende x weer zo'n opmerking maakt dan zeg ik gewewoon ttttsss je weet niet waar je over praat en dan loop ik weg dat lijkt me t beste !
Ik heb gelukkig dat soort opmerkingen niet.. Maar zou een "over the top" antwoord geven op zo'n vraag als "hoeveel ben je nu aan gekomen?" Dan zeg je maar iets van niet veel hoor.. kilootje of 20... Moet wel zeggen.. zoiets moet je wel op dat moment even kunnen zeggen.. Ik sla meestal ook dicht en erger me dan bont en blauw.. Vaak hebben mensen niet eens door dat met sommige ( soms domme en niet-overdachte ) opmerkingen best wel eens iemand kunnen kwetsen.. Ik denk dan maar zo.. t zegt wat over hen ne niet over mij..
MEid probeer je niet gek te laten maken ik ben nu bijna 28 weken zwanger van mijn vierde kleintje en krijg bijna dagelijks de opmerking oh je hoeft niet meer zolang he nou wel dus nog 3 maanden zeg ik dan hoezo vindt je dat ik veel aangekomen ben? en dan krijgen ze vaak een rood hoofd dus niks van aantrekken (ik zit nu al op 20 kg erbij en mag dus nog even ) zolang de kleine goed groeit maakt het me echt niks uit! sterkte en gewoon lekker van je afbijten (gooi je het gewoon op je hormonen haha)
Als ik die opmerkingen lees, denk ik: die zijn allemaal jaloers op jullie prachtige buiken! Ik werd er ook niet goed van hoor tijdens mijn zwangerschap, maar als je dan bedenkt wat er voor een wonder in je buik zit, dan is dat alles waard! En gelukkig vond mijn vriend mij en mijn dikke kont ook prachtig. Nu mist ie m zelfs hihi. Ik ben in totaal 20 kilo aangekomen en hoorde nadat ik het gewicht weer kwijt was: 'goh jij bent snel weer op gewicht, want ja: JE WAS WEL DIK HOOR! ' Wat ik er mee wil zeggen is dat mensen vaak niet weten wat ze (willen) zeggen en alles (zelfs een compliment) komt er dan rot uit. En vaak zijn het mensen wiens mening er eigenlijk niet toe doet. Ik zou het vervelender hebben gevonden als mijn vriend dat bijv zou zeggen. Dus dames: buik naar voren en kont naar achteren, wees trots en lekker laten kletsen!
ik heb lang met ondergewicht te maken gehad dus nu ik eindelijk dikke billen begin te krijgen bollere wangen vind ik mezelf een stuk mooier in de spiegel, tja alleen die onderkin mag weg blijven, maar goed zelf leef ik met aardig wat zelfspot op een postitieve manier, zijn het steeds dezelfde mensen die de opmerkingen maken zegt dat meer over hun dan over jouw, je hebt helaas niet veel vrouwen die een ander het allerbeste gunnen qua figuur, of andere dingen, op het moment van nog zo'n opmerking zou ik gaan lachen, niets zeggen en de ander eens goed van top tot teen bekijken, laat ze maar denken en geniet ervan, momenteel loop ik zelfs op sportieve slofjes aangezien mijn voeten zeer doen, en loop in geleende zwangerschapskleding het zal me allemaal een worst wezen, ik hoop dat je de irritatie kan omdraaien in humor groetjes van mij
Een opmerking over dikke billen zou ik ook niet leuk vinden. Maar voor de rest kon ik er wel om lachen hoor. Waar kan een mens zich druk om maken Mij is bijvoorbeeld ook vaak gevraagd of het er geen twee waren. Dit kun je negatief opvatten maar je kunt het ook positief opvatten en trots zijn dat je zo'n mooie grote buik hebt.
Ik snap je helemaal! is ECHTNIET LEUK! ik hoor ook vaak zo van : "oh je bent weer goed bekomen". .... ja wtf!! dat hoort erbij! nu 36 weken 15 kg en volgens vk viel dat hartstikke mee...dus dat vertel ik er dan wél even bij en dan zijn ze wel rustig. Weet je trouwens dat je vooral nu, op het einde, juist heel veel vocht gaat vasthouden en echt OVERAL gaat zitten? Zelfs in je organen? Het kan ook zijn dat je dat al vroeg in je zwangerschap hebt, dus maak je niet druk...maar het is wel shit om elke keer zon opmerking te krijgen, vooral als jij vind dat het allemaal nog meevalt. Uiteindelijk telt dat..toch?
Ik heb een keer tegen een collega gezegd: " Voel je je erg onzeker over je eigen gewicht en uiterlijk dat je het nodig vind vervelende opmerkingen tegen mij te maken om jezelf beter te voelen? Hij heeft het NOOOOOIT weer gedaan!!!
Gewoon laten kletsen. Hier precies het zelfde, ik ben 1.76 en heb ook maat 38\40 nou mn buik is al aan het toenemen maar dat hoort er toch bij???? eerste wat ze zeggen , neem jij maar nog n stuk taart of n koek.....nu mag je je hebt toch al n dikke buik nu. mamavan
Die is goed, want dát is gewoon hun probleem. Het zijn inderdaad altijd dezelfden die opmerkingen maken. Hier is het mijn schoonmoeder, 'goh, weet je zeker dat het er 1 is', je begint al lekker uit te dijen' en aan mijn man moet ze steeds vragen hoeveel ik aangekomen ben, die lekker geen antwoord geeft . Ze is trouwens zelf ook niet een van de slanksten hoor. En dan nog, waar maken mensen zich druk om? Het zal mij een worst wezen of een ander 4 of 40 kilo aankomt, who cares? En wie ben ik om daar ongeneerd opmerkingen over te kunnen maken, nee, dat doe je niet [-X .
Ze vragen het inderdaad steeds. Ik heb nog niet aangekomen. Of beter gezegd, ben in het begin erg veel afgevallen en ben nu langzaam terug aan het gaan naar mijn gewicht voor de zwangerschap. Al het gewicht zit bij mij in mijn buik en kindjes. Ik krijg dus meer opmerkingen over het niet meer hebben van een kont en dat mijn gezicht smal is geworden... Of dat wel goed is voor de baby's. Mensen weten dus altijd wel iets te zeggen of te zeuren. Probeer het je niet teveel aan te trekken hoe moeilijk ook. Blijkbaar weten ze gewoon niets beters te zeggen.
hoe je het omschrijft! haha geweldig, ik zou zo dat waterijsje in zn neus hebben geduwd.. een gvd waterijsje!