Hoi meiden, Ik ben 4 november bevallen en de gyn heeft daarbij een knip gezet. De eerste dagen had ik weinig last van de knip totdat de verloskundige het knoopje had verwijderd. Het lijkt nu elke dag wel iets pijnlijker te worden. Het lijkt net of de boel in de fik staat. Niet aldoor gelukkig, maar wanneer de pijn opkomt en weer wegzakt is niet duidelijk of gekoppeld aan bepaalde bewegingen. Ik houd het zo goed mogelijk schoon, door te spoelen na toiletbezoek en het schoon te sproeien tijdens een douche. De pijn lijkt wel van binnen in mijn vagina te zitten. Is dit normaal? Of lijkt dit meer op het begin van een ontsteking? Groetjes Belletje
Misschien kun je het aan je verloskundige vragen. De plek van de knip blijft wel lang gevoelig, voel het af en toe nog. Mocht het een begin van een ontsteking zijn, dan zijn daar goede medicijnen voor. Heb zelf een ontsteking gehad en die was met 1 week al weg. Goed blijven spoelen en af en toe even laten "drogen".
Ik ben 6 november bevallen. Ik heb ook een flinke knip gehad... zo'n grote, dat de gyn mij per se wilde hechten onder narcose. (ze hadden de sluitspier geraakt, niet helemaal door, maar moest helemaal ontspannen zijn tijdens hechten) Ik heb ook regelmatig van die steken van binnen uit, zomaar onverwacht, lang of heel kort dat ik er van op schrik. Ik neem aan dat dat het genezingsproces is. Ook het trekken en jeuk aan de buitenkant lijken mij te wijzen op genezing. Ik spoel na een plasbeurt (niet meer na elke, alleen als het branderig aan voelt) en zet de sproeier erop als ik onder de douche sta. De VK en KV adviseerden mij om 's nachts 'met de billen bloot' te slapen (dik badlaken onder je kont ivm eventueel lekken) en ook tijdens je rust-uurtje (hoeft niet elke keer hoor)... Zo kan de boel lekker luchten, want met dat kraam en maandverband in je broek gaat de boel broeien en das ook niet prettig. (dan rook de boel ook een beetje 'zwaar') Verder kun je niet meer doen dan je al doet hoor! En als je echt bang bent voor een ontsteking, zou ik de VK of gyn vragen om advies... misschien is het wel normaal of misschien willen ze het even checken.
Hoi hoi, Ik had hetzelfde en het advies dat ik kreeg was ; weken in Biotex om de wond mooi schoon te houden. Zo gezegd zo gedaan en het was binnen een paar dagen weg. Als je geen bad hebt, een vuilniszak om te toiletbril trekken, daar water en biotex indoen en erop gaan zitten, haha! Tis de eerste keer ff een klus, maar 't werkt geweldig! Groetjes Marieke BLAUWE BIOTEX en beslist niet de groene!!!
Kreeg hier het advies van de VK en kraamzorg om echte badedas classic te halen (niet de goedkope maar de duurdere met echte kastanjeextract) biotex vonden hun juist niet goed daar werd het te droog van en het moet juist soepel blijven..
hier was ook het advies; slapen en rusten in je blote kont en op een goede harde stoel gaan zitten. bel anders gewoon de vk... die hebben dit zo vaak gezien en gehoord, dat ze je vast en zeker een goed advies kunnen geven
Ja het mag echt niet uitdrogen, anders krijg je korsten en die wil je daar echt niet. Zelf kreeg ik het advies om na elk wc bezoek te spoelen en dan met een schone handdoek een beetje droogdeppen. En dan 's middags een uurtje drogen. Zo bleef het soepel genoeg. Als je wond dicht is, kun je smeren met vaseline om het soepel te houden!
Bij ons wordt een zitbadje met gewoon zout geadviseerd. Slapen in je blote kont is inderdaad erg goed. 'k Weet niet of je partner 't ziet zitten om er even naar te kijken? Als het er flink rood en geirriteerd omheen ziet, zou ik even de verloskundige vragen er nog naar te kijken.
Hoi hoi, De verloskundige heeft er even naar gekeken en het zag er goed uit. Waarschijnlijk kwam de pijn door het doorknippen van het knoopje. Haar advies was: Blijven spoelen na de toiletgang en tijdens mijn rustuurtje even met de blote billen in bed. Ze zei dat het vanzelf over zou gaan. Na een paar dagen was de pijn idd over. Nu heb ik zelfs helemaal geen pijn meer Heerlijk... Bedankt voor alle reacties! Groetjes Belletje