Afscheiding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chocomam, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocomam

Chocomam Lid

6 feb 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    daar ben k weer. Ik heb een paar vraagen.. K zit nu in mijn tweede ronde. Ik was vorige week ongesteld, zaterdag was mijn laatste dag.. Nu heb k afscheiding.. Eerst is het kleurloos en vochtig, daarna droogt het op en is het licht geel en wat brokkelig.. Wat kan dat zijn? Is dat al j eisprong?kan j al na een menstruatie gelijk een eisprong hebben? Of tijdens je menstruatie?

Ook vroeg ik me af hoe dat zit met de sperma.. Na het hoogte punt lig ik nog een half uur na, en dan ga k plassen. Er komt dan wel wat sperma eruit.. Is best veel.. Blijft er nog wel wat in? Hoe zit dat?

Ik ben savonds ook vaak heel moe en heb brandende ogen. Kan het eraan liggen dat ik gestopt ben met de pil? En heb je altijd met temperaturen een eisprong als hij een verhoging aangeeft? Of niet? Want kan het zo zijn dat j ovtest geen positief teken geeft maar by het tempraturen geeft ie wel een verhoging aan?

Nou dat waren mijn vragen..

2. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    vlak na je ongi heb je nooit je ovulatie.dat is vaak rond de 15e dag. je eerste dag van je cyclus is de eerste dag van je ongesteldheid. rond je ovulatie krijg je helder en draderig slijm(afscheiding) als je het tussen wijsvinger en duim zou nemen kun je een draad trekken..(sorry voor de lekkere omschrijving) Maar je hebt deze afscheiding niet altijd hoor terwijl je dan wel je ei kan hebben..

3. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    over de sperma: als je een half uurtje blijft liggen dan is de sperma al goed naar binnen gezwommen je baarmoeder in. je kunt dan gerust gaan plassen enzo. en het is niet raar dat er dan veel uitloopt.

4. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
  5. Chocomam

Chocomam Lid

6 feb 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok k zal het in d gaten houden.. Maar je zei dat het baarmoederslijm gebeuren helder moet zijn. Is deze slijm aan je schaamlippen of moet je even wat dieper graven? Want dat snap k niet zo. K lees het overal..

6. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    de afscheiding komt uit je baarmoedermond je vagina in en loopt er daarna uit..om het zo maar even te formuleren.dit heeft niks met je schaamlippen te maken..

7. Chocomam

Chocomam Lid

6 feb 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ok.. Is goed.. K zal het in de gaten houde . K moet wel zeggen dat k vrij weinig afscheiding heb over het algemeen. Maar k zal het in de gaten houden.. Bedankt voor j tips.. K zal er zeker wat mee doen...

8. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    afgelopen eisprong had ik ook niet veel afscheiding (cervixslijm)..dus het hoeft niet altijd..succes

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    ik had geen zichtbaar cervixslijm en zie mn banner..
    Als je precies je periode wilt volgen kun je ook temperaturen, dan zie je wanneer je eisprong is geweest en de mogelijke innesteling.

10. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    corina83: welke symptomen had je als eerste en wanneer heb je getest?

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Ik had/heb weinig symptonen...
    Enige wat ik voor mn nod had, was dat ik erg moe was, veel honger had en tig keer per dag naar de wc moest..

Nu ben ik misselijk, opgezette borsten, pijnlijke tepels en erg prikkelbaar..

Ik heb 5 dagen na mn nod getest (op valentijn).
    Mn testen sprongen er niet vanaf kijk maar in mn album.
    1e test sochtends gedaan op 14 feb
    2e test smiddags eind van de middag op 15 feb
    3e test dinsdagochtend 16feb

12. Chocomam

Chocomam Lid

6 feb 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo corina, gefelciteerd! K heb op bijna iedere website wel een cyclus kalender. Libresse en deze.. K kijk elke dag hoe ver k ben. Heb net ovulatietesten gehaald van Predictor.. Hoop snel op dat wondertje..

Heb je extra dingen gedaan om zwanger te worden? Of gewoon j cyclus bijgehouden? Hoe oud ben j als k vragen mag?

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Dank je wel chocomam!

Nee heb niks bijzonders gedaan, alleen foliumzuur continue geslikt en de maand waarin ik zwanger ben geworden was ik begonnen met temperaturen.
    En na het vrijen een half uur met mn kont op een kussen gelegen.. Voor de rest zo weinig mogelijk ermee bezig gehouden, dacht ook dat dit weer een verloren ronde zou zijn maar niets is minder waar!
    Oh en bijna elke dag gevreeën, paar dagen niet omdat ik ziek was geworden en er f geen zin in had.

Tip: Probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn. Toen ik er zoveel mee bezig was voelde ik elke keer dingetjes en voelde me niet lekker.
    Toen het daadwerkelijk raak was voelde ik die 'dingetjes/kwaaltjes' totaal niet....

14. Chocomam

Chocomam Lid

6 feb 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ok.. Zo zie j maar weer.. Hoor k vaak.. K ben pas 14 dec 09 gestopt.. In januari was k er elke dag mee bezig. Nu ben k r minder mee bezig. K kijk alleen mijn dagen en vruchtbare momenten, test mijn ovulatie en zo af en toe een vraag op n forum als k ergens mee zit.. Maar k loop niet elke dag meer t internet af te gaan naar tips en levenswijzen.. K eet en leef gezond en ben 26 jaar. K zou nie weten waarom ik niet zwanger kan of zou moeten worden ik ben van die onzekerheid afgestapt. K voel me goed en blijf vooral lachen..

Maar geniet jij van j zwangerschap... Mss join ik j binnenkort ;)

15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Oh je vroeg trouwens hoe oud ik was:D sorry zie hem nu pas....
    Ik word volgende maand 27..

Wij waren bezig vanaf juli 2009, was iets daarvoor al gestopt met de pil maar kreeg een lange cyclus.

Dank je wel Chocomam, ga ik zeker doen al is het nog erg onwerkelijk.. denk dat het besef meer komt als we de eerste goede echo hebben gehad.

Succes en hopelijk tot snel!

16. Chocomam

Chocomam Lid

6 feb 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ok.. Ja k bn ook 26 n word in juni 27.. Ja het gevoel wat j hebt is vast onbeschrijvelijk. K krijg al kriebels bij de gedachten.. Lijkt me echt fantastisch om zwanger te zijn, laat staan moeder worden.. Echt n heerlijk gevoel lijkt t me.. Ja k hoop echt dat k gauw mag joinen..

K las trouwens dat elke dag sex ook beter is voor d sperma.. K ga dat gewoon doen n niet die twee a drie dagen ertussen.. Lekker vollop... Hihi...

Groetjesss damessd

17. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    hahaha idd en het moet geen moetje worden want dan heb je er geen zin meer in, gewoon lekker genieten.

Ben al eerder zwanger geweest, in 2007 maar werd een vlindertje met 16 weken. Het gevoel van zwanger zijn is super, eerste maanden is het nog onwerkelijk en daarna is het genieten geblazen.

18. Chocomam

Chocomam Lid

6 feb 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, dat is zo moet het niet als een verplicht ding gaan zien. Gelukkig zit dat gied, k geniet r nog wel van..

Oh wat erg om te horen.. Gelukkig heb j nu weer een nieuwe kans. Ben j soms niet bang dat t mis kan gaan? Eigenlijk moet dat niet, want dan leef j in angst.. Ben blij voor j hoor..

Was j de eerste keer al smel zwanger of duurde het nog ff? Ze zeggen dat d eerste altijd wel snel raak is tch?
    Ik kan echt niet wachten.. K krijg steeds meer kriebels.. K zit volgende week in d vruchtbare dagen.. Maar ik ga r vanaf vandaag elke dag voor..

Hihiii..

19. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Je hebt altijd angst, denk dat die angst bij de meeste pas over gaat als je een gezond kindje in je armen kunt sluiten.
    Soms denk ik ook wel eens 'ben ik nog wel zwanger?' en dan komt er weer een vlaag van misselijkheid en de andere kwalen voorbij en dan ben ik weer gerustgesteld.
    Toen ik zwanger probeerde te worden voor de eerste keer was het in ronde 3 raak van onze Lucas*.
    Maar dat kwam ook omdat mn lichaam traag was met ontpillen en ik altijd de zwaardere pil heb geslikt en een tijd de prikpil heb gehad.

Geniet van de tijd van het proberen en oefenen en focus je niet teveel op je nod..
    Ik weet wel dat ik in mn vorige ronde in tranen uitbarste toen ik ongesteld werd..

Veel plezier met klussen!!:D

20. Chocomam

Chocomam Lid

6 feb 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Israe, die site is erg handig.. Nu snap k hoe j dat kunt zien.. Thnks..

Corina, j hebt gelijk.. Pas als de kleine huilt n piept en j die knt voelen dan pas ben j gerust gesteld..
    Die kwaaltjes zijn idd een bevestiging.. Dat hoort er zeker bij..

K zal me zeker niet teveel focussen op myn nod.. K geniet ervan en het komt wanneer het komen moet, tch?

Thanks voor al j tips...

Deel Deze Pagina