Hallo dames, Ik heb al een paar keer gemerkt dat ik ongeveer een week tot 9 dagen na mijn eisprong al ongesteld begin te worden. Beetje vreemd aangezien meeste dames pas na 14 dagen vanaf de eisprong ongesteld worden toch? Ik had mijn huisarts gebeld en die zei dat ik het in de gaten moest houden, ben vergeten te vragen waarom? Iemand een idee? Kan het misschien niet goed innestelen of zo? Wordt er een beetje onzeker van... Gr Suus
inderdaad: als je een korte luteale fase hebt (tussen eisprong en menstruatie), kán het zijn dat het eitje niet genoeg tijd heeft om goed in te nestelen. Het eitje beweegt namelijk langzaam van je eileiders naar je baarmoeder en komt daar pas na gemiddeld een week aan. Als je dus al na een week ongesteld wordt, lukt dat innestelen niet meer. Hoe weet je trouwens wanneer je eisprong is? temp je? of gebruik je ovu-testen?
bij mij varieerde dat altijd, soms had ik mijn ongi 14 dagen na mijn ei, dan 17 dagen en dan weer 9. de maand dat ik zwanger raakte had ik mijn ei 10 dagen voor mijn nod. hou het in de gaten, maar ik zou me er nog niet teveel zorgen over maken.
14 dagen is wel een gemiddelde, het is niet vreemd als dat af en toe een paar dagen afwijkt. Bovendien, je zegt dat je ongesteld begint te worden zo'n 9 dagen na de eisprong? Een menstruatie is pas een menstruatie als je echt duidelijk helderrood bloed hebt. Dat je al een paar dagen eerder een beetje begint met misschien wat bruinverlies of iets dergelijks is wel normaal hoor!
@ fafa, heb inderdaad gebruik gemaakt van ovulatietesten. Daarnaast heb ik ook mijn eisprong duidelijk gevoeld. Dit is niet de eerste keer dit zo gebeurd, ben een beetje bang dat mijn lichaam geen innesteling accepteerd of zo... heb er een raar gevoel bij. Ik wacht nog een maandje en als het aankomende maand weer is dan bel ik naar mijn huisarts. Bedankt dames voor jullie reacties Gr Suus
Hoi, Ik was al 3 dagen na de eisprong ongesteld. Dit is toch ook beetje vreemd want ik was 3 dagen voor de ongi bij de gyn en ze zag een ei die klaar was om te springen. Ze gaf advies om actief te zijn tot aan het einde van de week, maar ik werd 3 dagen later gewoon ongi. Met 9 dagen zou ik mij echt geen zorgen maken....kijk maar naar mij ....Als ik het allemaal zo goed heb begrepen zijn mijn kansen om zwanger te worden nihil met zo een korte LF. Ik moet vlg week weer naar de gyn en dan zal ik het ook gaan bespreken. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen.....want nu had ze het ook mis...Ha ja.. Veel sterkte!
Ik heb ook vaak een korte LF (periode tussen eisprong en menstruatie) van zo'n 10, 11, 12 dagen. Hoeft helemaal geen probleem te zijn, maar kan wel natuurlijk. Ik zou ook volgende maand naar de ha gaan en om een doorverwijzing vragen. Succes! @Mirela76: zou je een innestelling kunnen hebben gehad? Of was je echt ongesteld?
Hoi hoi, Ik ben ongesteld geworden....het is al de 5de dag......En bij innesteling is de bloeding minimaal...en bij mij is het toch iets meer
Bedankt voor jullie reacties, ik was echt in de veronderstelling ongesteld te zijn geworden, (begint iedere maand zo) bedacht ik me gister ineens dat het niet echt door zette dus ik heb een test gedaan en ben gewoon zwanger!!!!!! Kon en kan het echt niet geloven! Ik voel me helemaal niet anders of zo, kan het niet bevatten!! gr Suus