Eind juli kwam ik erachter dat ik zwanger was en had veel last van duizeligheid. Nu heb ik op 13/8 helaas een miskraam gehad (was 7 weken zwanger) en heb na een aantal dagen een test gedaan om te checken of alle HCG uit m'n bloed was. Dit was het geval, maar ik ben nog steeds vrij duizelig. Een aantal dagen voor de miskraam zag ik ineens zwart voor m'n ogen, trok helemaal wit weg en werd heel beroerd. Kan dit te maken hebben met een te lage bloeddruk tijdens en na de zwangerschap? Sinds 3 dagen heb ik ook weer last van flinke (ochtend-)misselijkheid, maar ik ga er voor alsnog niet vanuit dat dit met een nieuwe zwangerschap te maken heeft. Lijkt me wel extreem snel nl. De duizeligheid is helaas ook weer toegenomen en het voelt alsof m'n hoofd vol nog steeds watten en er een waas voor m'n ogen zit. Moet binnenkort sowieso nog een keer naar m'n VK en dan kan ik m'n bloeddruk laten meten. Als dit nou niet met een zwangerschap te maken kan hebben, moet ik misschien toch ook maar even langs de huisarts. Alvast bedankt voor het nemen van de tijd om te antwoorden.
Hoi Esje78, vervelend van de miskraam. Het zou best kunnen dat doordat je toch hormonen in je lijf hebt gehad, je lichaam nog een beetje moet ontzwangeren en je daardoor je nog niet helemaal de oude voelt. Je bloeddruk kan ermee te maken hebben, maar dat is geen gevolg meer van je zwangerschap. Je zou eigenlijk gewoon eens langs de huisarts kunnen gaan als je niet wilt wachten op de controle bij de vk, om je bloeddruk te laten checken en je ijzergehalte te laten controleren. Van een laag ijzergehalte kun je ook flink duizelig zijn. DUs je kunt op de afspraak met de cvk wachtne, die kan dat allebei ook checken, maar je kunt ook alvast naar je huisarts gaan. Groetjes Brigitte