hallo allemaal, Zijn er hier ook meiden die eerst een periode ontpillen en pas na een paar maanden voor het eggie gaan? Wij zijn drie maanden geleden met de pil gestopt en gebruiken nu condooms. In februari gaan we serieus aan de klus. Ik heb nu een cyclus van 28*26*en 30 dagen gehad, niet helemaal regelmatig maar ik mag denk ik niet klagen. Het leek ons wel prettig om ongeveer te weten hoe de cyclus is zodat we een beetje weten waar we in/na februari aan toe zijn. Ik ben benieuwd want ik heb er hier nog niets over gelezen.(of ik heb het gemist....) Groetjes
Hoi Pebbles Ik ben in oktober gestopt met de pil ook wij willen er in januari/ februari pas voor gaan omdat we in juli nog op vakantie gaan en we aan het verhuizen zijn op dit moment.. Ik ben inderdaad vast gestopt om mijn cyclus een beetje in de gaten te krijgen en voor mijn eigen gevoel helemaal hormoon vrij te zijn.. heb een cyclus van 30 en 31 gehad dus een lange cyclus maar wel regelmatig ook merk ik wel wanneer ik mijn eisprong heb dus dat is ook wel handig.. Ik merk wel aan mezelf dat ik nog weinig geduld heb om te wachten tot het nieuwe jaar heb jij dat ook? Ik zou nu wel willen maar das nog niet zo handig voor je het weet ben je na 1 keer al zwanger...
Ik ben in november gestopt met de pil. Eigenlijk was de bedoeling dat we er pas in maart echt voor zouden gaan. Maar ja... hihi! Toch alvast maar begonnen.
hihi, hier ook hoor.. Ben in oktober gestopt om eigenlijk pas in maart/april voor het eggie te gaan, maar zijn nu toch al voor de 2e ronde serieus bezig. hebben het geloof ik in totaal 2x met condooms gedaan, veel succes iig. Groetjes Suus
wij hebben het nooit met condooms gedaan toen we stopte met de pil, en kijk 15 rondes later nog steeds niet zwanger.
Heyhey, Ja wij hebben dit ook gedaan. Mijn man is voor een half jaar weg geweest sinds eind mei/begin juni... ben toen begin mei gestopt met de pil... toen wat gerommel gehad... bleek ik zwanger... is helaas mk geworden... en daarna nog ruimschoots de tijd gehad om te ontpillen... Nu zijn we weer lekker samen dus ook lekker voor het echie bezig... En gaan we eens kijken hoe lang het gaat duren... xxx Joyce
Ja wij wilde ook eerst een paar maandjes ontpillen en het met condoom doen. IJverig een pakje gekocht, 1 x gebruikt en daarna mee gestopt. Wij vonden het echt niet fijn met condoom. Succes met klussen dadelijk. Grtz. Ine
Ha ha geweldig leuk al die reacties, grappig hoor. Ik moet eerlijk bekennen dat wij het ook een paar keer zonder condoom hebben gedaan, is toch echt 100 keer beter en soms kun je je even niet beheersen (heeft ook wel weer iets spannends, en mocht ik zwanger raken dan zijn we er dol blij mee,en ben aan de foliumzuur ) Maar ik vind het wel prettig dat ik nu een beetje weet hoe mijn cyclus is en weet wat normaal is voor mijn lichaam zonder pil. Ik heb eigenlijk weinig last van het ontpillen moet ik zeggen alleen een iets vettere huid. ik mag niet mopperen dus Bedankt voor jullie reacties Pebbles
Hoi, Ik ben augustus 2005 gestopt met de pil en vanaf 1 januari 2006 voor het echie bezig. We zijn braaf aan de condooms geslagen, vooral tegen de zin van m'n man in.. Maar ik ben vanaf m'n 15e al aan de pil, dus wilde wel eens weten hoe het gaat zonder pil! (was 30 jaar geworden augustus 2005) Ik blijk dus een hele lange cyclus te hebben (tussen de 35 en 45 dagen!) en dat was wel prettig om te weten voordat we voor het echie gingen. Helaas heb ik dit jaar 2x een miskraam gehad, maar we zijn nu weer vol goede hoop. Vandaag getest en het was niet NIET-zwanger zeg maar... het was niet wit, maar de streep was ook niet duidelijk. Over twee dagen nog een keertje testen. Dat zal trouwens morgen worden, want ik red het niet meer om te wachten! Mijn advies zou zeker zijn om even te wachten voordat je voor het echie gaat! Succes! Groetjes, Dana
Hoi Diana Het gaf ons ook een fijn gevoel om te weten waar we aan toe zijn voor je steeds in onzekerheid kan komen door allerlei veranderingen in je lichaam. Diana wij duimen voor jullie voor een duidelijke positieve test morgen, Spanned! Groetjes pebbles
Hoi, Ook hier eerst eens kijken wat mijn lichaam doet. Ik heb op 29 november de laatste pil geslikt. In maart gaan we nog op wintersport en daarna gaan we voor het echie proberen. Dan is het natuurlijk ook nog afwachten. Groetjes, Noa