Weinig eten

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door AppleBlossom, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AppleBlossom

AppleBlossom Actief lid

29 sep 2011
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu bijna 7 weken zwanger, maar heb bijna geen honger. Ik weet dat ik goed en gezond moet eten, maar kan me er bijna niet toe zetten.. Hebben jullie hier ook last van? Volgens mij hebben de meeste vrouwen juist het tegenovergestelde :p

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    En kleine beetjes eten? Gewoon jezelf elk uur iets kleins laten eten, gezonde lichte dingen dan. Wel doen voor al je vitamientjes en mineralen he..

Ik had gewoon normaal trek, wel meer zin in bepaald eten, maar absoluut niet extreem.

Lekker genieten van je zwangerschap!

3. Pimm

Pimm Actief lid

2 feb 2011
    225
    0
    0
    ik ben hele dag door misselijk waardoor ik ook totaal geen zin heb in eten! af en toe neem ik iets kleins , maar er is op dit moment niets te bedenken wat ik echt lekker vind! echt niets :( hoop dat het wel beter gaat worden, mijn gewicht gaat nl ook achter uit op dit moment!

4. lindarobin

lindarobin Actief lid

19 jan 2011
    143
    0
    0
    tnt postbode
    nieuw weerdinge
    ik heb ook bijna geen zin in eten en ik ben ook 7 weken zwanger. in het begin had ik wel zin in eten maar nu.... ik eet indd meerdere keren kleine beetjes.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb/had het ook.. En dat heeft ook lang geduurd. Bij de 1e eigenlijk tot 20 weken echt zo heftig, en daarna iets beter. Maar nog niet de goede hoeveelheden eigenlijk. En nu het zelfde verhaal.

Hier hielp het nog het best, om elke 2 uur iets kleins te eten. In plaats van bij ontbijt/lunch/avondeten te proppen. Dus ook een boterham naast de 10-uur koffie, en fruit/boterham bij de middagthee. Ik zat bij de 1e echt zo in een ritme dat het daarmee beter werd.

6. butterflies

4 aug 2011
    61
    0
    0
    hardinxveld g'dam
    Ik ben vanaf ong. week 6 ook super misselijk en heb geen tot weinig trek in eten, eet ik wel iets omdat ik denk mmm lekker hang ik de rest van de avond boven de pot :s
    ook van luchtjes van eten wordt ik al misselijk.
    Ik ben nu ook 5 kilo afgevallen in 1.5 weken tijd nu kan ik het zelf wel hebben maar ja voor de kleine is het natuurlijk niet het allerbeste dat dit nu gebeurd.
    Je kan tabletjes vragen aan je huisarts bij mij helpen ze jammer genoeg niet zoals het zou moeten.

succes! probeer toch kleine beetjes of een beschuitje suiker ofzo te eten zodat je wel wat binnen krijgt ik drink nu goedemorgen drank en blijft er over het algemeen wel in.
    succes ermee!

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik had dat de eerste weken ook, ik had amper honger en had ook lang niet zin in alles. Heel normaal! Probeer toch te eten, bv door telkens kleine beetjes verdeeld over de dag te eten ipv 3 grote maaltijden.

Inmiddels eet ik alles wat los en vast zit, dus hier is 't helemaal goed gekomen ;)

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Het is nu vooral belangrijk dat je iets binnenkrijgt en niet teveel afvalt. Dat zorgt nl weer voor afbraakstoffen in je bloed die niet goed zijn voor je kindje.

Probeer nu gewoon te eten waar je trek in hebt, ook al is dat niet zo heel gezond. Als je een multivitamine voor zwangeren slikt, krijgt je kindje genoeg binnen. Zo langzamerhand zul je zien dat je ook weer gezondere dingen gaat lusten.

Hier in het begin alleen trek in slecht eten, koek en vettigheid, maar andere zaken vielen niet lekker of had ik helemaal geen trek in, bv fruit.
    Inmiddels een paar weken verder en fruit gaat er weer in, maar bv groente nog niet allemaal. Nou jammer dan...voel me verder goed en dat is het belangrijkste.

Succes!

Deel Deze Pagina