Een beetje een viezige vraag misschien, en ik hoop dat het niet te vaag overkomt, maar: hoe weet je wanneer je afscheiding niet normaal is? Ik weet dat het toe kan nemen tijdens je zwangerschap, maar wanneer is het niet goed? Ik kan me iets voorstellen bij een duidelijke kleur-of geurverandering, maarja, het zijn vaak zulke subtiele dingen dat ze mij niet echt zouden opvallen, ben ik bang. Het ruikt bijv. nooit echt naar bloemetjes toch Wanneer moet ik nou aan de bel trekken?
Normale afscheiding heeft weinig tot geen geur. Beetje een weeige geur... Wit van kleur, kan van dikte verschillen. Doorzichtig kan ook. Hoeveelheid verschilt per vrouw. Als maar geen groen of knalgeel is, en stinkt. zoals een visgeur of een diepe penetrante geur. Neem aan dat je wel elke dag je broekje verschoond hihi. Verder hoort het niet te schuimen ofzo. En jeuk kan ook op een schimmeltje bijvoorbeeld wijzen. Twijfel je toch? Gewoon dokter bellen hoor, en testje laten doen!!
Tijdens je zwangerschap kan het wel wat meer gaan ruiken omdat je ph waarde down under ook veranderd. Maar als je twijfelt zou ik altijd ff met de vk of ha bellen!
Gewoon heel goed de jeuk in de gaten houden. Dat is het meest belangrijk. Mijn vk zei zelfs dat soms een beetje groenig/gelig ook niet heel erg was, zolang je maar geen jeuk/pijn hebt.