Goedemorgen. Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben. Nu gaat onze zoon naar het kdv toe. Of kindjes dar de 5de ziekte of waterpokken hebben is me nooit opgevallen. Eigenlijk wil ik het daar na 8 weken bekend maken, maar ik vraag me af of het niet verstandiger is om eerder te doen? Waterpokken heb ik nooit gehad, geen enkele kindeeziekte zelfs. Wat als ik daarmee in aanraking kom? En wat als onze zoon het zou krijgen? Mag ik dan niet bij hem in de buurt? Is het verstandig toch het kdv in te lichten van mijn zwangerschap? En de dokter zodat er misschien voorzorgsmaatregelen genomen kunnen worden (bloedonderzoek of iets)? Zou ik mijn zoon niet meer mogen halen en brengen? Ik neem als dat als er iets is dat hij het ook meeneemt naar huis. Ik maar me hier best onzeker over... Hopelijk hebben jullie een antwoord voor mij.
hoi voor waterpokken kun je wel laten testen of je het ooit hebt gehad dmv een bloedonderzoek. Dat is wel slim om te doen lijkt me. De kans dat je vijfde ziekte krijgt is niet heel groot, als het heerst op het kdv wel iets grote natuurlijk. Je moet zelf bekijken of je wilt vertellen van je zwangerschap daar. Meestal hangt een kdv wel een briefje op als er een besmettelijke ziekte heerst. Mirjam