Zwanger zijn en een kat in huis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vieke99, 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vieke99

vieke99 Lid

27 okt 2006
    30
    0
    0
    Hey,

Ik had een vraagje. Ik ben nu 33 weken zwanger en vroeg mij af hoe ik de kat uit het babypark kon houden.
    Mijn kat kruipt namelijk graag in alles wat hij tegen komt.

Ik had al gehoord van balonnen in het park te leggen. Nu, mijn kat heeft van niks bang. Vorige keer was mijn man met een ballon aan het spelen en de kat wou dat ook graag tot de ballon ontplofte. De kat sprong niet eens weg.

Hopelijk heeft iemand nog goede tips.

2. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Eh... Die van ons is bang voor de plantenspuit en deodorant. Beetje in haar richting spuiten en ze racet weg.

Met die twee dingen hebben we haar min of meer afgeleerd om op de tafel te springen en aan de planten te zitten. Maar ze is nog wat jong en heel soms, om te pesten lijkt het wel (want expres zodat we het zien), doet ze het nog.

Misschien werkt dat ook met de box? Zelf hebben we hem nog niet in de woonkamer staan, maar ik weet vrij zeker ballonnen ook op ons poesje geen indruk zullen maken. Nu ja, we laten haar toch niet echt alleen met Kindje straks...

3. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Die van ons durven niet in de box te springen geloof ik.... En er ligt nu een heerlijk zacht boxkleed in!

Ze durven er namelijk ook niet uit als we ze er in zetten!

Dus misschien valt het allemaal wel mee!

Gr

4. Lynneke

Lynneke Actief lid

29 mrt 2007
    122
    0
    16
    bij ons loste het probleem zich vanzelf op. We kregen de katten met geen mogelijkheid uit de box of ledikantje. Uiteindelijk beiden afgedekt met oude lakens.

Na de geboorte van m'n dochter begrepen de katten gelijk dat het ledikantje en de box het domein van de baby waren en wilden ze er niet meer in.... Misschien vonden ze het niet meer lekker ruiken :)

5. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Die van mij haalt nog net zijn schouders niet op als hij bij de box langsloopt. Boeithem voor geen meter (gelukkig maar)
    Als je met de plantenspuit hem weg probeert te krijgen, doe dan eerst een scheutje azijn bij het water. is niet schadelijk, maar wel vies als ze het schoonlikken. Zo hebben we die van ons veel afgeleerd (op het aanrecht en de tafel springen e.d.) Verder moet je er dan heel duidelijk NEE bij zeggen . Uiteindelijk is de NEE genoeg.

6. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Door met een hoop kabaal ze weg te jagen hebben we ze afgeleerd om op t aanrecht/slaapkamers/tafels te komen.
    Dit doen ze dan ook nooit.........als we het kunnen zien.......
    Maar ik merk dat ze t af en toe toch doen, en zodra ze iemand horen aankomen hoor ik een plof op de grond als ze er vanaf springen, de slimmerikken:D
    Katten mogen hier niet alleen in de woonkamer zijn, dus box zal geen probleem zijn.
    Kinderwagen is iets anders, die wil ik in de gang zetten. Ben van plan om er altijd zo'n regenhoes over te doen, hopelijk werkt dat. Want ze zijn nergens bang voor dus balonnen hoef ik niet te proberen.

7. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Die van mij zijn doodsbang voor aluminiumfolie.
    Zodra de box hier in de woonkamer komt (duurt nog even) ben ik van plan er eerst een tijdje folie in te leggen zodat ze leren dat die box heel eng is en zeker niet voor katten :D

8. Suus81

Suus81 Actief lid

22 jun 2006
    265
    0
    0
    Wij hebben er ballonnen ingelegd maar ja die liepen na verloop van tijd (3 weken) leger en leger. Ik dacht omdat de kat al die tijd geen oog had voor de box dat het wel goed zou komen.
    Helaas!De slimmerik ging er toch in liggen zodra wij uit de kamer weg waren. Dus nu ligt ie weer vol met ballonnen in de hoop dat het straks wel goed gaat als de baby er is!

9. Niet meer actief

Wij hebben ook 2 katten rondlopen die overal in/op/onder willen. Wijhadden zelf het volgende bedacht voor de box (aangezien water, balonnen en alufolie ook niet hielpen). Als we weg zijn komt er een plank bovenop de box. Zijn we thuis (en hebben dus toezicht) dan gaat die plank achter de box. Dat van die regenhoes en de kinderwagen vind ik ook een goede tip. Nu nog een handige tip voor de maxi-cosi, want die ligt schijnbaar ook heel erg lekker...

Liefs, Tanya

10. Nomen

Nomen Lid

28 aug 2006
    56
    0
    0
    Hoi
    Onze katten mogen niet in de woonkamer als wij er niet zijn. Onze grijze nep kater kan heel goed luisteren en doet eigenlijk niks wat niet mag! Ons poesje wil nog wel eens iets uitproberen maar met een duidelijke NEE laat ze het uit haar koppie. Tevens heeft mijn grijze kater na 7 jaar niet door dat hij kan springen hahahahaha ik verwacht weinig problemen en als ze toch in de box komen leg ik er alu folie in want dat vinden ze beide doodeng..

11. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    misschien is het al eerder gezegt, want ik heb niet alles gelezen. Mijn zus heeft het gedaan met aluminiumfolie. Dat schijnen ze heel naar te vinden aan hun pootjes en het geluid schrikt ook af.

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Moet je geen dunne kat hebben, die wurmt zich tussen de spijltjes.
    En de maxi-cosi zet ik in de kast onder de trap, da's zo'n klein ding, past makkelijk.

13. Niet meer actief

Nee ze zijn niet zo dun (ook niet superdik, maar lekker stevig). En dat van die trapkast is een goede. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Soms ligt een oplossing zo voor de hand dat je er niet eens aan denkt...

Deel Deze Pagina