Langer dan 2 weken tussen eisprong en NOD?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Silsil, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silsil

Silsil Actief lid

14 nov 2013
    495
    507
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Ik heb even een vraagje...
    5 maanden geleden ben ik gestopt met de pil en heb steeds cycli tussen de 29 en 45 dagen gehad.
    Nu ben ik deze maand begonnen met ovulatietesten omdat ik zo onregelmatig ben en zoals ik al vermoedde (ik voel de eisprong meestal) kwam mijn ei op dag 15 na mijn eerste menstruatiedag.
    Dit was volgens mij de maanden voorheen ook zo, maar kan het zijn dat het langer dan 2 weken duurt, na mijn ei voor ik ongesteld word?
    En herkent één van jullie dit?
    Ik lees namelijk overal dat vrouwen dan gewoon later een eisprong krijgen en dan na 2 weken ongesteld worden...

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je luteale fase (tijd tussen eisprong en menstruatie) kan 10-18 dagen zijn. Langer dan 18 dagen komt eigenlijk niet voor, dan is er iets aan de hand. Als je beneden de 10 dagen zit, is het te kort en kan de innesteling bemoeilijkt worden.

3. Silsil

Silsil Actief lid

14 nov 2013
    495
    507
    93
    Vrouw
    Bedankt Jippie,
    Het is de eerste ronde dat ik er echt zo mee bezig ben... ik zit nu op dag 24 en heb een wee gevoel alsof ik ongesteld moet worden.
    Er is denk ik niets anders te doen dan afwachten :)

4. Tulpje88

Tulpje88 Actief lid

21 mei 2012
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit ook in ronde 1, mijn cycles was de afgelopen tijd 31 dagen. Mijn fase duurt ongeveer 17 dagen. Er lang bah, mijn nod is a.s. donderdag!

Deel Deze Pagina