wanneer zijn jullie voor een tweede kindje gaan proberen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door liniej, 4 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    al tijdens het laatste trimester van mijn zwangerschap begon ik serieus na te denken over een tweede kindje. als ik als buitenstaander naar mijzelf kijk vind ik het best absurd :p de eerste was er nog niet eens.
    maar ik heb altijd gedroomd over een groot gezin. 4 kinderen voor mijn 30ste was mijn ideaal beeld! nu gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren.
    het is wel serieus aan het kriebelen. maar toch twijfel ik nog een klein beetje, is het niet te snel? onze zoon is pas 4 maanden en heeft best een moeilijke start gehad qua gezondheid. verborgen reflux en zware koemelkallergie maakte het dagelijks leven soms heel erg pittig, met name omdat ik er nu tijdelijk even alleen voor sta.
    dus hoe haal ik het dan in mijn hoofd om al over een tweede na te denken?
    maar aan de andere kant, met de juiste medicijnen en een koemelkvrij dieet is het een heerlijk, makkelijk, vrolijk en gezellig kind.
    sommige zeggen dat we eerst nog moeten genieten van onze zoon en over een paar jaar maar moeten gaan denken over een tweede. maar zo zie ik het niet. waarom houdt het genieten van je eerste kindje op als er een tweede komt?! ik vind dat zo'n domme uitspraak...! oke ik zal niet altijd even veel alleen aandacht voor onze zoon hebben, en het zal een stuk drukker worden, maar is dat perse negatief? ik zie nog een kindje alleen maar als een verrijking.
    mijn partner komt volgende maand weer thuis en als het aan hem(ons) ligt gaan we niet lang daarna proberen voor een tweede. maar wel met de kanttekening dat het met onze zoon goed gaat, en ik er (lichamelijk) helemaal klaar voor ben.
    of er nou veel of weinig leeftijd tussen kids zit, het heeft allebei voor- en nadelen. ieder moet voor zich bepalen wat goed voelt.
    tuurlijk zal het zwaarder zijn dan 1 kindje, maar wij hebben er een goed gevoel bij als er over een jaar misschien wel nog een kleintje bij ons zal zijn. misschien duurt het veel langer of is het ons helemaal niet meer gegund. wij zijn nu al volmaakt gelukkig met z'n 3en! een broertje of zusje er bij zou helemaal geweldig zijn, maar het is nu ook al meer dan goed! :)

(heel verhaal terwijl ik alleen maar benieuwd was.....)
    wanneer zijn jullie gaan proberen voor een tweede kindje?

2. WonderZonnetje

24 jul 2011
    73
    0
    0
    Hi liniej

Onze dochter is nu bijna 2 en we zijn sinds 9-2 gestopt met de pil omdat we graag voor een tweede willen gaan.
    ik had ook altijd in me hoofd dat ik vrij snel achter elkaar wilde maar na een mega zware zwangerschap,bevalling en kraamtijd hebben we besloten langer te wachten
    ik vind dat als jullie er samen achter staan er gewoon voor moeten gaan!
    wat anderen ook zeggen :)

gr wonderzonnetje

3. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Hier heel lang getwijfeld of we wel een tweede kindje wilden. De bevalling was best zwaar en de babytijd vond ik persoonlijk erg pittig. Maar daarna....werd het alleen maar leuker en leuker.
    Vanaf dat onze dochter 2 was, kreeg ik twijfels; wilde ik echt geen kindje meer?
    In november hebben we de knoop doorgehakt en besloten toch nog voor een tweede kindje te gaan.
    Onze 2e wordt in augustus geboren en dan zit er 3 jaar en 3 maanden tussen. Ik vind dat heel fijn, omdat onze dochter nu al een stuk zelfstandiger is en dingen meer bewust mee kan maken.

Ik denk dat als het voor jullie allebei goed voelt en jullie er aan toe zijn, jullie en lekker voor moeten gaan. Dat is iets wat alleen jullie zelf kunnen beslissen. Negatieve reacties van anderen zullen er altijd wel zijn, maar het is toch jullie eigen keuze. Succes! :)

4. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Toen de verloskundige keurig volgens protocol in de kraamweek aan ons vroeg of we al over anticonceptie hadden nagedacht, heb ik volledig naar waarheid geantwoord: "Ja, we hebben er goed over nagedacht en daar beginnen we niet meer aan!...." :D

Een tweede kindje was direct welkom. Toen ik na 9 maanden de BV had afgebouwd ben ik meteen zwanger van nummer 2 geworden, er zit 18 maanden tussen. Na de geboorte van de tweede hetzelfde gesprek in het kraambed gehad... :D

Onze derde is 21 maanden jonger dan de tweede. Na nummer 3 was het klaar (hoewel ik stiekem het liefst in dezelfde vaart was doorgegaan voor nummer 4!)

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier na 9 maanden zwanger van nr. 2. 18 maandjes verschil. Ik vind het heerlijk!

6. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Wij zijn begonnen met proberen toen dochterlief 2 jaar was. Vrij snel raak, er zit 2.5 jaar tussen de kinderen :)

7. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Iets klopt daar niet aan...;)

8. Zwada

Zwada Actief lid

11 feb 2014
    210
    0
    0
    Hier toen ons eerste kindje bijna 4 jaar was. Er zal straks dus minstens 4,5/5 jaar tussenzitten.

9. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Sorry, je hebt gelijk :) Dat was ons eerste plan, maar mijn rammelende eierstokken beslisten anders. We begonnen toen Miriam zo'n 18 maanden was.

10. GipsyWomen

GipsyWomen Actief lid

24 mrt 2013
    125
    0
    0
    Hier ook iemand die een baby van 3 maandjes heeft en eigenlijk (snel) een 2e wilt! Dat komt ook mede door dat het bij de eerste 2 jaar geduurd heeft voordat ik zwanger werd...en ben nu dus ook bang dat het weer zo lang gaat duren. Helaas wilt manlief niet...:( Dus ik zeg gewoon, DOEN! Als het goed zit, is er niks mis mee.

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Wij zijn sinds december bezig voor ons 2e kindje:)

12. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.060
    2.555
    113
    Limburg
    Wij zitten nu in de 2e ronde voor een 2e.
    Ik heb begin januari een test gedaan omdat ik opeens allemaal symptomen had die ik bij de eerste zwangerschap ook had.
    Deze test was negatief en toen waren mijn man en ik eigenlijk een beetje teleurgesteld. Toen hebben we dus besloten dat ik met de pil zou stoppen als de strip op was.

13. Star84

Star84 Actief lid

29 nov 2011
    404
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze zoon is 1,5 en wij gaan nu voor een 2e kindje.
    Maar je moet gewoon doen waar jullie je goed bij voelen en niet teveel aantrekken van wat anderen zeggen/vinden!! Het is jullie leven!

14. Humava

Humava Niet meer actief

Wij zijn weer begonnen toen onze dochter 9 maanden was. Er zal bijna 21 maanden tussen de 1e en 2e zitten.

15. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Toen onze zoon 14 mnd was en gelukkig gelijk weer raak

16. rums

rums Niet meer actief

Eerste ronde was dec/jan toen was onze zoon 10 maand. Als alles goed gaat dat word hij grote broer als hij 18 maanden is.
    Als het voor je goed voelt moet je het doen!

17. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Ons zoontje was bijna 1,5 toen ik zwanger raakte van ons tweede wonder(maand eerder mk gehad). Er zit nu 2 jaar en 2 maanden tussen. Ik vind het ideaal! Eerder had ik er persoonlijk niet aan moeten denken.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Voorwaarde was dat zoon kon lopen. Hij liep op zijn eerste verjaardag en ik ben toen gelijk zwanger geraakt (direct raak.. even schrikken) Er zit dus 21 maanden tussen nr 1 en nr 2.

19. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    wij zijn begonnen met proberen toen onze dochter 13 maanden was :)
    nu in ronde 4 en onze dochter is morgen precies 16 maanden.
    hopelijk is het snel raak !

20. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    wat een leuke lieve reacties! de meeste beginnen dus wel vrij snel (met een jaar of 1-2) aan een broertje of zusje, leuk!

die negatieve reacties die ik krijg van kennissen neem ik ook met een korreltje zout. zijn helaas reacties vanuit jaloezie. zij wil heeeel graag nog een kindje, en hij absoluut niet en als wij snel weer zwanger mogen worden is hij bang dat zij nog meer gaat 'zeuren' zoals hij het noemt.
    de keuze is aan mij en mijn vriend en ik denk dat we er toch wel over uit zijn dat we niet heel lang meer gaan wachten :)

Deel Deze Pagina