Heej meiden! Ik ben nu 33.4 weken ... en heb sinds gister middag/avond onwijs last van harde buiken .. normaal gaan die na een paar min weer weg, maar deze blijft aanhouden (zelfs nu nog).. Ook werd ik vanmorgen wakker en was m'n matras nat op de plek waar mijn tepel lag (ik lig altijd op m'n zij en had vanacht m'n bh uitgedaan omdat ie niet zo lekker meer zat).. ik heb nog nooit iets van lekkende borsten gehad ofzo... Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Is het normaal dat rond deze tijd de harde buiken steeds pijnlijker worden en langer duren? En dan de combi van de opeens lekkende borsten? Liefs,
Pijnlijke harde buiken is een reden om even je vk te bellen. Harde buiken kunnen wel irritant zijn, maar pijnlijk mag niet.
Lekkende tepels had ik bij vorige 2 zwangerschappen ook op het laatst. Droeg dag en nacht BH met zoogcompressen. En sliep alleen nog op m'n rug. Anders ook alles nat.
Je aanhoudende harde buiken klinken als voorweeen. Heel normaal rond deze tijd van je zwangerschap. Zolang ze niet onwijs veel pijn doen is er niets aan de hand.
Dat is een advies dat nooit door een vk gegeven wordt. Harde buiken mogen ongemakkelijk zijn (tegen je ribben aanduwen enz) maar niet pijnlijk en moeten ook weer weggaan. VK bellen!
VK bellen voor de harde buiken. Harde buiken kunnen overigens ook veroorzaakt worden door een actieve baby. Een actieve baby kan voor extra voormelk zorgen. Dat heb ik tenminste vaak.
Hee meiden! Bedankt voor de reacties! Ik heb idd gebeld... Voor de zekerheid een ctg laten maken van de kleine maar alles was goed! Ik moet wat rustiger aan doen en bellen als ik weer zoiets heb. Gister in de loop van de dag zakte de pijn weg. Het zijn geen voor weeën zei de vk omdat dit constante pijn was, en niet steeds terug keerde.. We zullen zien! Ben blij dat de kleine het goed maakt. xx