Afscheiding

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mammie1982, Aug 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond,

Ik heb al een poosje hele erge water dunne afscheiding en maakte me daar niet druk om. Tot vorige week ik na een trap in mijn buik van een vriendinnetje van mijn dochter van de verloskundige de opdracht kreeg in de gaten te houden of ik vruchtwater ging verliezen. Sindsdien ben ik er een beetje door geobserveerd. Heb nu witte katoenen onderbroeken gekocht en het valt me op dat alleen de wat dikkere afscheiding gelig opdroogt en de water dunne afscheiding droogt gewoon kleurloos op. Het ruikt niet zoet maar ik las ook weer van vrouwen die vruchtwater verloren zonder dat het zoet rook. Dat maakt me weer onzeker. Ook omdat het kleurloos opdroogt. Maandag heeft de huisarts een kweek genomen om te kijken of ik geen infectie heb. Omdat het ook jeukt en ik 10 weken terug een infectie heb gehad na een ab kuur. Sorry voor het onsmakelijke verhaal. Mijn vk zei dat als de hoeveelheid niet veranderd is ik me er niet druk om hoef te maken. Maar het blijft knagen.
    Dus is het een slecht teken dat het kleurloos opdroogt? En is het altijd zo dat vruchtwater zoet ruikt of kan het ook geurloos zijn op dit termijn. Zou ik nog andere symptomen moeten krijgen?

Alvast bedankt.

Groetjes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi mammie1982,

geen zorgen maken hoor. Afscheiding kan zo dun zijn als water en kan vaak naar niets of juist wat zurig ruiken. Vruchtwater is geurloos of zoet.
    Maar je moet je bedenken dat als je vruchtwater verliest, het continue in meer of mindere mate langs je benen hebt lopen. Je bent dan dus nooit droog. En bij deze termijn en zo lang na de trap zou je als je vliezen gebroken zijn in de meeste gevallen als wel bevallingsverschijnselen hebben gekregen. Dus ik denk echt dat je het los moet proberen te laten.

Groetjes Brigitte

3. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Ik werd vanmorgen drijfnat wakker. Zowel ondergoed als pyjama waren doorweekt.
    Heb de verloskundige gebeld. Het was geen vruchtwater. Zo bizar veel afscheiding. Maar ik moet het wel loslaten nu.

Share This Page