hoe pak je dit aan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zomaar, 16 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

    Ik ben nu bijna 26 weken zwanger en heb hele erge last van BI. . .
    Ik werk 2 en een halve dag maar merk gewoon dat ik er erge last van krijg (dus meer dan dat ik normaal al constant heb) Opstaan en dergelijke is echt al een hel staan kan maar even en zitten begint ook pijn te doen. Mijn huishoudelijke taken kan ik al niet eens rond krijgen, dus laat staan als ik en moet werken en nog wat dingen thuis moet regelen. :(

    Wie moet het advies uitbrengen om te stoppen met werken want mijn fysio geeft ook aan dat nog negen weken werken wel HEEEL erg lang is voor mij. Wie heeft hier ervaring mee?
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik denk je ha in combinatie met bedrijfsarts.
    Anders je werkgever vragen..van wie ze het eventueel op papier moeten hebben.
    Een fysio mag volgens mij alleen advies uitbrengen en beslist je bedrijfsarts uiteindelijk...
    Elmo
     
  3. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hmmmmm huisarts. . . pfffff niet mijn favoriete vent, ivm een verhuizing naar een andere stad heb ik een nieuwe moeten zoeken, niet de meest slimme en sympatieke vent :( :x

    Ik hoop dat het dan toch de verloskundige is :)
     
  4. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik heb gewoon tegen mijn werkgever gezegd dat ik het niet meer redde. teveel pijn en kon het niet mmeer combineren. ook heb ik gezegd dat fysio en vk het verstandig vonden datik zou stoppen met werken. Je kunt gewoon zelf aangeven dat het niet meer gaat. dan meld je je ziek en wordt het ziekte wet.. met 6/4 wkeen voor bevallingsdatum wordt het dan automatisch verlof.. het kost je werkgever niets want ziekte door zwangerschap wordt volledig vergoed oor UVW. hetzelfde geld voor zw.verlof.. hij zal je alleen eerder meoten missen.. maar je eigen gezondheid en die van je kindje gaan voor dacht ik zo.. gewoon stoppen met die hap en ziek melden.. het is je goed recht en je hebt daarvoor niemands toestemming nodig. als je baas het nodig vind laat hij wel een afspraak maken met arbo arts...

    succes
     
  5. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Dank je voor de uitleg, het blijft idd een rottige situatie maar aan jezelf denken (mijn baby) vind ik op dit moment toch het aller belangrijkst!
     
  6. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik raad je, net als Ichtus, aan om gewoon te overleggen met je werkgever. Ik heb hetzelfde en ben op advies van mij fysio eerst minder gaan werken en nu ben ik helemaal gestopt.
    Ik wil wel even zeggen dat als je je nu ziek meldt tegen gevolge van de zwangerschap, je zwangerschapsverlof 6 weken voor de uitgerekende datum ingaat, dan heb je dus geen keuze meer daarin.
     
  7. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    4 weken voor uitgerekende datum ga ik toch nooit redden dus eigenlijk is de "keuze" van 6 weken ook al door de BI voor me gemaakt! Tja ik weet dat we een personeelsprobleem hebben, dus ik denk niet dat ik op begrip van mijn werkgever moet wachten (helaas denken ze hier alleen aan VERKOPEN) werk in een winkel en daar gaat omzet voor personeel :(
     
  8. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Advies: Stoppen met werken! Je bent zwanger, denk alsjeblieft om jezelf. En aan dat je na je zwangerschap weer terug kunt komen... want BI erger maken en daar de rest van je leven last van kunnen hebben is echt niet wat je wilt. Ik heb zelf geen BI, maar zie het wel bij een paar mede-augustusmama's en het is echt niet fijn om in een rolstoel te zitten en de laatste weken alleen maar te kunnen liggen op bed en huilen. Dus REMMEN! (je VK kan wel een advies op papier zetten, meld je anders gewoon ziek, het is niet het meest gewenste gedrag maar meid, je gezondheid is zooooveel belangrijker dan je werk).

    Heel veel sterkte! (en veel geluk natuurlijk) ;)
     
  9. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Dank voor je advies. . . Ik heb ook gewoon het gevoel dat ik van het kastje naar de muur aan het werken ben, heb al heel mijn leven last van mijn rug (scoliose) maar daar kon ik wel mee werken en nu is het gewoon dubbelop, van langdurig zitten krijg ik last van mijn rug en van staan last van BI ---> Heb echt het gevoel dat ik geen kant op kan.
    Ik denk dat het verstandig is om inderdaad binnenkort te stoppen voordat ik het vererger en achteraf spijt krijg.
    Mijn fysio vroeg ook aan mij hoe lang ik nog moest werken, ik gaf aan nog negen weken en ze zei toen ook al dat dat niet haalbaar was :confused: :(

    Maarja die knoop doorhakken is zo verdomd moeilijk.

    Wens jou nog HEEL veel succes met de echt aller laatste loodjes!
     
  10. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

    Ik kreeg met 17 weken last van mijn rug en bekken. Ik heb me gewoon ziekgemeld met de mededeling dat ik rug- en bekkenklachten had door mijn zwangerschap. Dit kan je werkgever dan melden aan het uwv en krijgen dan gewoon alles betaald voor je.
    Ik heb toen zelf contact opgenomen met de bedrijfsarts, omdat ik niet hele dag wilde thuiszitten, maar je kan ook gewoon wachten tot je werkgever contact opneemt met de bedrijfsarts.
    Ik werkte normaal 36 uur per week, maar de bedrijfsarts heeft afgesproken dat ik 3 dagen van 4 uurtjes mocht werken, met aangepaste werkzaamheden.

    Uiteindelijk ben ik met 30 weken weer volledig in de ziektewet gegaan vanwege teveel vruchtwater en een gespannen baarmoeder, dit was wel op uitspraak van de verloskundige en hoefde ik niet naar de bedrijfsarts.

    Groetjes Saskia
     

Deel Deze Pagina