Buikgriep en koorts

Discussion in 'Zwangerschap' started by Charise, Jan 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hallo meiden,

Even een vraagje.
    Ik heb een flinke buikgriep en hou dus echt niets binnen. Alles wat ik drink komt er net zo hard weer uit. Ik heb super erge dorst en m'n mond is helemaal droog.
    Slaap de hele dag (kleine naar gastouder gedaan).
    Heb ook koorts. (Rond 39 vanmiddag)
    Hoelang kan ik dit aankijken voor ik de VK of HAP moet bellen?
    Snap wel dat de baby pakt wat ie nodig heeft maar meer voor mezelf qua uitdrogen oid.

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Krijg je de koorts omlaag met paracetamol? Hoge koorts kan namelijk schadelijk zijn, dus als deze niet zakt, wel even de vk bellen.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Idd koorts omlaag brengen en probeer om wat ors naar binnen te krijgen. Let erop dat je nog voldoende plast, is dit niet zo dan moet je je urine laten checken!

4. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Plassen doe ik sowieso niet meer sinds vanmorgen. Alles is er op de 2 andere manieren uitgekomen.
    Hou niets binnen dus dat is niet zo gek.

Zal indd paracetamol nemen om te kijken of dat wat omlaag kan, maar dat doet verder niets aan de buikgriep natuurlijk.

5. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    39 graden koorts kan nog wel. Koorts helpt ook de griep te bestrijden. Als je meer dan 24-48 uur niks binnenhoudt, zou ik even overleggen met je VK. Beterschap!

6. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Mij is verteld als je zwanger bent: met koorts boven de 38,5 altijd bellen voor advies.

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ik zou ook gewoon even bellen naar de vk. Heb ik ook gedaan toen ik heel erg diarree had. Ze zei toen dat ik moest opletten dat ik genoeg vocht binnen hield (ik hoefde niet over te geven dus dat scheelde wel...). En ze zei dat ik ORS moest kopen om vochtpeil bij te houden en daar zitten ook wat mineralen etc in. Dat is goed spul en ook al spuug je het later weer uit, je moet het toch proberen te nemen.. Dus dat heb ik toen beetje bij beetje steeds maar gedronken en paracetamol genomen tegen de koorts.

8. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Heb even gebeld en mag t nog even aankijken. Als temp boven de 40 komt of als ik erg suf word dan weer bellen. Anders morgenochtend contact opnemen met haar om te zeggen hoe t gaat.

9. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Had 40,2 vanavond.
    VK is langsgekomen, baby gecheckt en overlegt met ziekenhuis. De gyn vond koorts ook wel hoog en mocht komen voor vochtinfuus. Maar mocht ook nog aankijken omdat de meeste met 1/1,5 dag wel opknappen. Mag sowieso komen als het niet goed lijkt te gaan. Maar heb besloten tot morgenochtend af te wachten.
    Dan heb ik weer contact met de VK.

10. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Lig sinds gisteren begin vd avond in t ziekenhuis met forse uitdroging. Heb vocht via infuus dus dat gaat goede kant op.
    Bacterien in urine gevonden en ontstekingswaarden in bloed verhoogd. Dus nu afwachten wanneer ik weer naar huis mag.

11. jes12

jes12 Bekend lid

Jan 2, 2014
    888
    91
    28
    Heel veel beterschap gewenst! Goed dat je toch optijd gebeld hebt.

Share This Page