afscheiding...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sanne, 14 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Iemand wel eens witte afscheiding gehad als je naar de wc gaat? Kheb dit normaal nooit weet iemand wat dit is??
     
  2. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik had daar eerder nooit echt last van gehad, maar sinds ik zwanger ben heb ik er bij vlagen last van.

    Ik durf niet te zeggen wat het bij jou is, maar zolang het wit is en niet ruikt hoef je je volgens mij geen zorgen te maken.
     
  3. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    kheb het normaal nooit dus khad echt zoiets van wat is het
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb even op internet gekeken (probeer nu zelf ook mijn afcheiding in de smiezen te krijgen) en wat ik er over lees is het niet vreemd.

    Afscheiding is alleen helder en rekbaar voor de ovulatie. daarna kan het - sorry voor de omschrijving maar zo stond het er echt - dik, wit en zuur worden.

    Pim
     
  5. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Dit vond ik o.a. op internet:

    De vagina, of de schede, is een platte buis, waarvan de wanden gewoonlijk tegen elkaar aanliggen. De lengte is ongeveer 10 centimeter en zij loopt schuin naar achteren in de richting van het heiligbeen. De vagina reikt vanaf de vulva (uitwendige schaamdeel) tot aan de baarmoederhals. De vagina heeft geen klierweefsel. De vloeistof die in de vagina aanwezig is, is dan ook voornamelijk hetgeen dat er door de vaginawanden heen sijpelt. Het witachtige laagje dat de wanden bekleedt bestaat vooral uit afgeschilferde vaginale cellen en de van nature in de vagina voorkomende bacteriën, met als hoofdbewoner de zogenaamde lactobacillen die ervoor zorgen dat het milieu in de vagina zuur blijft.


    De hoeveelheid afscheiding wisselt per vrouw. Wat voor de één veel afscheiding is, kan voor een andere vrouw normaal zijn. Normaal gesproken is deze afscheiding -ook wel 'witte vloed' genoemd- vloeibaar, doorzichtig en witachtig. Als het opdroogt wordt het meestal een beetje geel. Gewoonlijk ruikt het wat zuur, maar het kan ook zonder geur zijn.
    De hoeveelheid en kleur van vaginale afscheiding wisselen gedurende de menstruatiecyclus. Rond de eisprong neemt de productie meestal toe en wordt het vocht glashelder en wat slijmeriger. Ook vlak voor de menstruatie neemt de hoeveelheid toe en wordt de afscheiding juist heel wit van kleur. Daarnaast zorgt seksuele opwinding voor extra vocht. Ook tijdens een zwangerschap kan de hoeveelheid afscheiding toenemen, als gevolg van de veranderende hormoonhuishouding.

    Pim
     
  6. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Dus of ik ben zwanger of krijg nu pas de eisprong of wordt ongesteld tenminste als ik het goed lees kheb het nog nooit gehad toen ik ongesteld moest worden maar kan mischien nu ik pil niet meer slik anders zijn dan,
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Afscheiding kan je je hele cyclus door wel hebben.
    Het kan voorkomen dat je tijdens je zwangerschap meer wit verlies hebt.
    Maar het hoeft niet per see een teken te zijn dat je zwanger bent.
    Bij een eiprong is het helder doorzichtig en er kan een witte sliert in zitten, rekbaar.
    Direct na de eisprong heb je dat niet meer en zou je dus te laat zijn.
    Mijn gyn zegt dat je niet teveel moet kijken naar de verschillende soorten afscheiding, want je lichaam kan je dan ook behoorlijk voor de gek houden.
    Ik had in een cyclus tijd een stuk of vijf keer helder rekbaar slijm maar uit bloedonderzoek bleek dat ik helemaal geen eisprong gehad heb , laat staan vijf!

    Ik zou er dus niet teveel op letten en alles zijn beloop laten gaan, dat kan een teleurstelling voorkomen.

    Groetjes
     
  8. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Mijn afscheiding is de tijd vanaf mijn eisprong tot nu (4 weken zwanger) heel veel!!! Houd niet op!!!!
    Whaaa
    groetjes
     

Deel Deze Pagina