Laat achter zwangerschap komen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Iertje81, May 31, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Wat ik me afvraag; zijn er hier ook dames die er pas heel laat achter kwamen dat ze zwanger waren? En dan bedoel ik echt na een flink aantal maanden... Ik kwam er zelf pas heel laat achter en kreeg toch, naast blijdschap van velen, ook scheve gezichten. Vind ik hier 'lotgenoten'?

2. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ik zelf niet. Collega van me wel.
    Zij kwam er met 24 weken achter dat ze zwanger was.
    Ze heeft 2 zoons van 16 en 18, dus was totaal niet bezig met het idee dat ze zwanger kon zijn.
    Ze kwam niet aan, had geen symptomen.
    Ja een beetje urine verlies als ze moest hoesten, maar die link legde ze aan haar vorige zwangerschappen.
    Inmiddels is de kleine meid geboren en zijn ze dol gelukkig met haar.
    Ze heeft wel, toen ze er achter kwam, op het punt gestaan om abortus te laten doen, maar zodra ze op het scherm keek bij de abortuskliniek was ze verkocht.
    Ook zij heeft wel wat scheve gezichten gehad, maar het is denk ik maar net hoe je er in staat en dus hoe je daarmee om gaat.
    Ze heeft zich ook echt heel naar gevoeld omdat ze wel gerookt heeft. Maargoed, als je het niet weet dan kun je daar niks aan doen.
    Trek je niks aan van die kortzichtige mensen hoor!
    X

3. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er zelf geen ervaring mee maar de dochter van mijn vorige werkgever wist het ongeveer 2 uur voordat ze moest bevallen!!!

Ze kreeg best wat pijn maar is geboren met darmproblemen dus ze dacht van naja zal dat wel weer zijn. Maar de pijn werd heftiger dus ging ze toch richting het ziekenhuis. Toen kreeg ze daar te horen dat het niet haar darmen zijn maar dat ze bezig is te bevallen.

Maar waarom de scheve gezichten dan?.

4. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Hier ook geen eigen ervaring, maar een oud-collegaatje is pas nog bevallen zonder dat ze wist dat ze zwanger was. Ging ook met enorme buikpijn naar het ziekenhuis en kreeg daar te horen dat ze aan het bevallen was..
    Het mooiste is nog dat ze later een opmerking kreeg 'Wat leuk, gefeliciteerd, dacht laatst al aan je te zien dat je zwanger was maar heb het toen niet gevraagd..' :D

5. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Ja,ik kwam er bij ruim 19 weken achter,en ze is geboren bij ruim 24 weken.

6. tjejfromsverige

tjejfromsverige Actief lid

Jul 6, 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb eigelijk altijd gedacht dat zoiets niet kan todat ik het zelf mee gemaakt hebt.
    Ik was na de bevalling van de oudste fanatiek aan t sporten en op mijn voeding aan het letten. De eerste zwangerschapskilo's vlogen er van af.
    Maar ik bleef op een gegeven moment hangen op hetzelfde terwijl ik fanatieker ging sporten lukte het mij maar niet op die laatste 7 kilo te verliezen.

Op een gegeven moment begonnen mijn borsten ook groter te worden en toen dacht ik " ik weet het niet hoor, maar volgens mij ben ik zwanger" en de volgende ochtend met man getest en ja hoor ZWANGER!!

Voor een intake bij de verloskundige kon ik pas 2 weken later terecht, en voor een echo werd een week later een afspraak gemaakt. Ik woon in het buitenland en hier zijn ze erg zuinig met echo's maken.

Dag van de echo was zo spannend. De schok was echt bizar heftig toen ze mij vertelde dat ik de 22 weken was gepasseerd en of ik het geslacht wilde weten. Ik heb ook echt weken nodig gehad om het te verwerken.
    En nu word de kleine alweer 7 maanden en de oudste 1,5 jaar. Ze schelen net 11 maanden.

Wanneer ben jij achter de zwangerschap gekomen?

7. StayWithMe

May 23, 2016
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    29 weken bij m'n eerste ( lag tegen m'n rug aan en trapte tegen rug vandaar dat ik har niet voelde of dik werd )13 welen nummer 2 en 5,5 welen nummer 3

8. susy26

susy26 Niet meer actief

heb ook gehoord dat vrouwen dan ook gewoon ongesteld zijn.. kan dat ?

9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Dank jullie wel voor de reacties! Komt toch vaker voor dan ik dacht. Dat is wel weer fijn om te horen.
    Ik kwam er zelf achter toen ik ruim 20 weken was. Placenta lag vooraan, vandaar dat ik haar niet voelde.
    Ik werd niet ongesteld de laatste drie maanden (die twee daarvoor dacht ik van wel, maar dit was heel licht bloedverlies), maar dacht dat dit kwam door m’n drukke leven op dat moment met nieuw huis en nieuwe baan…
    Ik heb met mijn ex zes jaar de MMM doorgelopen. Alles gehad. IUI en IVF, maar het wilde maar niet lukken. Uiteindelijk zijn we gescheiden en kreeg ik een nieuwe partner. We vergaten echt één keer het condoom en tadaa! Ik heb echt nooit aan een zwangerschap gedacht; dacht dat dit niet voor mij was weggelegd ivm het verleden. Mijn vriend dacht er ook niet echt aan. Kende mijn verleden met mijn ex, maar achteraf vallen er wel veel dingen op zijn plaats.
    Wél is het zo dat vanaf het moment dat ik erachter kwam, ik opeens ook echt zwanger eruit ging zien. Kreeg opeens een buik etc. Daarvoor geen kilo aangekomen…

10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    En die scheve gezichten kwamen van mensen die het niet zo eens waren met onze relatie en mijn geschiedenis niet kenden van de MMM en zich afvroegen of dit wel waar was...

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Ik dacht dat ik al laat was met bijna 8 weken zwanger! (onregelmatige cyclus, maar door oa maagzuur, al 3 weken het gevoel te hebben ongesteld te moeten worden, maar kwam maar niet toch maar een test gedaan).
    Als ik dat maagzuur en de gespannen borsten (voor mij teken dat menstruatie eraan komt) niet had gehad, was ik er ook pas weken later achter gekomen waarschijnlijk. Dat ik was aangekomen was geen indicatie, omdat ik net gestopt was met een intensieve cursus zelfverdediging dus veel minder bewoog.
    En ja, ik heb mij dus onbewust aan het begin van mijn zwangerschap in elkaar laten slaan! :D

12. daddyslittlegir

Jun 1, 2016
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    dames ik heb een vraagje.. ik ben heeeeel dom geweest !!

ik ben een meisje van 22 jaar oud en ik gebruik al ongeveer 5 jaar de pil en is altijd goed gegaan. ik ben 1 mei ongesteld geworden tot 5mei en ben daarna begonnen met de nieuwe strip. volgens mij ben ik 2/3 dagen vergeten van de nieuwe strip waardoor ik 19 mei weer ongesteld werd tot 22 mei. ( ondertussen gestopt met de pil ). daarna heb ik een TE lange stopweek gehad van ongeveer 13 dagen. en ondertussen onveilig seks gehad.

ik vraag me nu af of er een verhoogde kans is op zwangerschap en waneer ik het zou kunnen testen .

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kan bij "zwangerschap" of "anticonceptie" een eigen topic maken. Daar zal je vast een reactie krijgen. Doorgaans kan je 2 weken (14 dagen) of iets later testen na het onveilig vrijen.

Share This Page