De laatste weken sinds ik gestopt ben met de pil gebeuren er veel dingen in mijn lijf die mij onbekend zijn en soms in de war brengen Ik ben 23 juni met de pil gestopt maar door een injectie (cortisone) ben ik pas op 29 juni gaan bloeden. Vanaf die dag ben ik begonnen met tempen en a.h.v. mijn ingevulde gegevens berekende FF dat vandaag de 1e dag van mijn nieuwe cyclus zou zijn ( dat ik dus een cylus van 31 dagen zou hebben) Ik heb hier op het forum een temp kaartje bij gehouden maar nog geen eisprong kunnen bespeuren dus ik wachtte 'geduldig' af Vanmorgen heb ik het gezellig gemaakt met vriend en viel me op dat het best gevoelig was van binnen. Toen ik me ging afdrogen (we waren aan het douchen) zat er bloed aan de handdoek en niet een beetje... Ik raakte in eerste instantie een beetje in paniek omdat ik dacht aan een contactbloeding (heb vorig jaar een heftige tijd gehad van een afwijkend uitstrijkje, cyste en operatie en schiet snel in stress modus als het daarop aan komt). Alleen werd het bloeden niet minder en heb ik al snel een maandverband in moeten doen. Na een dutje ging ik naar het toilet en bij het afvegen was het echt helderrood met slijm en ging opeens het licht je branden, ben ik niet gewoon ongesteld Ondertussen heb ik de erbij horende krampen en vloei ik echt. Alleen, wat ik me nu af vraag... Is dit nu een ' echte menstruatie' en mag ik deze ook zo invullen in FF of is het ook nog een restant van de pil hormonen? Voel ne best een (stress)kip maar het is allemaal zo nieuw en weet nog niet zo goed wat bij ontpillen hoort en wat niet. Alvast bedankt voor het lezen, antwoorden en geduld!!
Net naar het toilet en niets meer.... Dan dus toch een contact bloeding? Iemand hier bekend mee? Ik zal over komen als een debiel maar maak me snel zorgen door veel gepiel in het verleden Het zal vast niet veel voorstelleb maar misschien kunnen jullie me gerust stellen?
Misschien begrijp ik je verhaal niet helemaal goed maar waarom zou dit geen menstruatie zijn? Als je eerste dag van de vorige cyclus op 29 juni was dan lijkt me dit een heel logisch moment... Contactbloeding kan uiteraard ook als je net seks hebt gehad. Als het niet door zet dan denk ik dat het dat is en als het wel doorzet gok ik op een menstruatie.
Overigens moet je zelf bij FF invullen wat je gemiddelde cyclus is en als dit je eerste cyclus is na de pil dan zegt FF dus 31 dagen omdat jij dat hebt ingevuld. Daar zou ik dus niet al te veel aan vast houden. Hoe meer cyclussen je hebt ingevuld hoe beter FF het zelf gaat berekenen.
Bedankt voor je reactie Teddie! Ik had gisteren een verschrikkelijke off day en het moment dat ik het topic openden was ik niet heel helder, als ik nu terug lees denk ik; muts doe toch normaal Ik heb deze cyclus inderdaad zelf in FF gezet als gok, omdat die bloeding van 29 juni nog de bloeding van de pil was. Wanneer mijn volgende periode ging zijn, geen idee. Maar moest voor mijn gevoel iets invullen. Gezien ik nog geen eisprong gehad had, had ik nog geen menstruatie verwacht. Daarom dacht ik als eerste aan een contact bloeding, en daarna pas aan een menstruatie. Het heeft niet doorgezet, ik heb enkel nog wat roze slijm bij het afvegen. Dus dan ga ik inderdaad uit van een contactbloeding. Ik heb nog nooit een contactbloeding gehad en schrok toen ik de hoeveelheid bloed zag en dacht meteen weer aan mijn afwijkende uitstrijkje. Maar als ik even de zoekfunctie op het forum gebruik, zie ik dat het wel vaker voorkomt. Na even streng toegesproken te zijn door mijn partner kan ik alles gelukkig weer helder zien. Ik laat het maar (weer haha) op zijn beloop. Schaam me echt rot voor die eerste 2 post
Kan gebeuren toch meid! Ik heb zo ook mijn ups en downs als het gaat om mijn mentale gesteldheid 😉. Hopelijk snel een positieve zwangerschaps test voor jou!
Dankjewel voor je lieve bericht Teddie Ik schiet qua emotie snel in onzekerheid terwijl ik rationeel weet dat, dat nergens voor nodig is. Ik had zó met mezelf afgesproken rustig af te wachten, maar zodra er iets gebeurt ben ik weer hyper alert Gelukkig bestaat deze media en de lieve mensen die zich erop begeven
Ik vind je 'paniek' best logisch gezien je voorgeschiedenis. Niet meer dan normaal dat je zo geschrokken bent toch! Hou je klachten mbt gevoeligheid wel even in de gaten natuurlijk, als het vaker voorkomt zou ik wel even een tripje lang de dokter maken . Voor nu; wees lief voor jezelf, je hoeft je aan niemand te verontschuldigen. Xxx
Dankjewel voor je lieve reactie Anoniempje101! Dat was ook de eerste rede voor mijn 'paniek' reactie. Na mijn operatie zijn mijn pijnklachten nooit over gegaan. Met vlagen zijn ze soms weer erg heftig, men vermoed dat er littekenweefsel zit. Maar heb ook last gehad van het afwijkend uitstrijkje, dat heeft zich godzijdank vanzelf opgelost, maar ook daar blijf ik alert op. Ik heb gelukkig een hele lieve vriend die me steeds weer opraapt als ik even down ben Ik zal niet liegen, ik wacht met smacht op die eerste menstruatie! (Ook nog een gevalletje PCOS) Maar ik ga nu echt mijn best doen om alle kalmte te bewaren, stress schiet ik niets mee op