Lange cyclus

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jfjs, Jan 9, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jfjs

Jfjs Actief lid

Nov 27, 2017
    106
    11
    18
    Female
    Hallo

Zit vandaag op dag 29 en nog geen eisprong te bekennen..

Sinds oktober gestopt

1e cyclus 32 dagen
    2e cyclus 41 dagen..

En zit nu in de 3e ronde en nu al op dag 29 zonder een positieve ovu test..

Ben bang dat het een lange ronde word.. ik maak mezelf wat zorgen er over toen ik net ongesteld werd was ik altijd heel lang en veel ongesteld en soms wel een half jaar niet en dan een half jaar achtereen...

En dat wisselde altijd af tot dat ik aan de pil ging die heb ik 10 jaar gebruikt..

Maak ik me dan onterecht zorgen ?
    Heeft het te maken met ontpillen en is een eisprong in een lange cyclus wel mogelijk?

Wel heb ik deze hele cyclus een vaag streepje op de ovu test en de voorgaande cyclus een niet..

Ik gebruik deze alleen om een beeld te krijgen van mijn cyclus en niet omdat het moet..

Volgende cyclus ga ik temperaturen..

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Je kunt de hele cyclus een licht streepje op de ovulatie test hebben. Dit komt omdat er altijd wel een kleine hoeveelheid LH in je bloed zit.

Als je cyclus voorheen, voordat je met de pil begon, ook al heel onregelmatig was dan kan het zijn dat je nu weer onregelmatig bent.

Zoals je het omschrijft denk ik zelf meteen aan PCOS. Dit is met een echo en bloedonderzoek vast te stellen. Hoe oud was je toen je voor t eerst ongesteld werd, en hoe oud was je toen je aan de pil begon? In het eerste jaar kan de menstruatie sowieso onregelmatig zijn... dit geldt ook voor ontpillen.

3. Jfjs

Jfjs Actief lid

Nov 27, 2017
    106
    11
    18
    Female
    Ik was 11 toen ik voor het eerst ongesteld werd en 14 toen ik aan de pil ging.

Niet alleen voor het onregelmatige maar ook pms symptomen..

Altijd veel last van gehad zelfs met de pil dat ik soms thuis bleef vanwege de klachten..

Ik ben ook niet iemand die meteen maar ermee heen ga.. want wil het ook de tijd kunnen geven want sommige zijn al veel langer bezig..

Maar ben zelf bang voor dat het weer word zoals toen

4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Menstruatie die een half jaar weg blijft is altijd een teken dat er iets aan de hand is. Wacht nog even af, en houd je cyclus bij. Maar blijf je extreme uitschieters hebben zonder dat je een duidelijke eisprong hebt, stap dan naar je huisarts. Het kan zijn dat je naar huis gestuurd wordt met “je bent nog jong”, maar laat je niet afschepen.

5. Jfjs

Jfjs Actief lid

Nov 27, 2017
    106
    11
    18
    Female
    Ben nu bijna 25 dus idd nog jong hihi
    En dit is nu onze 3e ronde..

Wanneer is het dan wijsheid heen te gaan ?

Bedankt voor je reactie

6. joepy

joepy Fanatiek lid

Oct 12, 2017
    1,443
    952
    113
    Female
    Ik zou gewoon al gaan voor mij gaf dat heel veel rust , Bij mij duurde het een heel jaar voordat ik menstrueerde na het stoppen met de pil.

Jfjs likes this.
  7. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Ik zou gezien je oude cyclus van voor de pil niet een heel jaar proberen. Ik denk dat je na 6 maanden van erg onregelmatige cycli al eens wat vooronderzoek kunt laten doen.

8. Jfjs

Jfjs Actief lid

Nov 27, 2017
    106
    11
    18
    Female
    Bedankt voor jullie reactie zal nog even afwachten en als het er niet beter op word dan in maart dan ben ik een half jaar bezig contact opnemen met de huisarts..

9. Jfjs

Jfjs Actief lid

Nov 27, 2017
    106
    11
    18
    Female
    Vandaag dag 31.. nog steeds geen eisprong.. wel een wat nattig gevoel..

10. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Ik verwacht heel eerlijk dat je cyclus alleen maar langer gaat worden en hetzelfde wordt als voordat je aan de pil begon.

11. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Op zich zijn lange cycli als je net gestopt bent met de pil niet heel vreemd. En ik denk dat de meeste jonge meisjes die net ongesteld worden ook niet gelijk een superregelmatige cyclus hebben, maar 3 jaar is wel erg lang.
    Als je inderdaad pcos hebt, en die kans is aanwezig als je het hebt over 6 maanden niet ongesteld worden, dan is het wel zo fijn om dat te weten.

12. Nooortje

Nooortje Actief lid

Aug 1, 2016
    470
    132
    43
    Ik zou het ook een half jaar proberen en dan echt aan de bel trekken. Los van jullie kinderwens is een hele onregelmatige cyclus altijd iets om mee naar de huisarts te gaan, zo is een vriendin van mij heel snel doorverwezen en werd ze niet afgescheept met "kijk nog maar even aan".

Jfjs likes this.
  13. Nooortje

Nooortje Actief lid

Aug 1, 2016
    470
    132
    43
    Dus na deze cyclus nog 2 ronden

Jfjs likes this.
  14. Jfjs

Jfjs Actief lid

Nov 27, 2017
    106
    11
    18
    Female
    Dankjewel voor je reactie

15. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Tenzij dit een hele lange ronde is die twee maanden duurt. Anders idd aan de bel trekken. De gegevens over de cyclus van voordat je met de pil begon en je huidige cyclus zijn genoeg om dan voor wat onderzoek te vragen. Succes, ik denk dat t een lange twee maanden gaan worden.

Jfjs likes this.

Share This Page