Hallo, Ik ben woensdag precies 5 weken zwanger, maar ik heb sinds een week last van rommelende darmen aan de linkerkant van mijn buik/zij. Het gekke is, het voelt precies als schopjes. Dit is mijn tweede zwangerschap dus ik weet hoe het voelt. Na de plopjes moet ik wel windjes laten. Herkent iemand dit? Mijn vriend en ik zijn 3 maanden geleden begonnen met proberen zwanger te worden.
Dat moeten je darmen zijn. Ik ben niet zwanger, maar die van mij gaan ook erg tekeer, en dat kan soms idd (als het niet zo enorm pijn doet), voelen als schopjes van de baby, als je een paar kleine borreltjes hebt. Maar bij mij kan 't niet anders dan de darmen
Ik heb al jaren een trappelende baby in mijn buik hihi. Soms denk ik echt van hmmmmm zou het?? Maar dan komt het besef weer dat het echt niet kan
Volgens mijn vk valt het als je zwanger bent je meer op, omdat je darmen toch wat van slag kunnen zijn van de hormonen en ze toch al snel wat van plaats moeten veranderen. Nu mijn baarmoeder wat hoger zit weet ik zekerder dat het de baby is die ik soms voel
Ik heb die ‘schopjes’ tussen mijn zwangerschappen door. Raar gevoel, maar het zijn dan echt de darmen.
Ik wilde zelf een topic openen over schopjes of rommelende darmen maar als ik dit allemaal lees kan het dus echt dat je je darmen vaak zo voelt tekeer gaan! Ik dacht dat ik gek werd! Ineens voelde ik het maar testen negatief. Had ook andere klachten vandaar de test haha. Wilde bijna de verloskundige bellen of ze niet even voor de zekerheid kon kijken
Toevallig woensdag nog aan de vk gevraagd.. Ik ben dan wel verder zwanger, maar zelfs bij mij zei de vk dat het mijn darmen zijn en nog niet de baby.
Kan wel met 14 wk als de placenta gunstig ligt en vaker bij vrouwen met een lager gewicht. Ik voelde het trouwens ook bij 14 wk. TO: of.je bent toch verder zwanger of het zijn idd je darmen. Zelf ook weleens bij de dok gezeten om te checken of er geen babe zat. Voelde echt als een bewegende, draaiende baby, niet eens als schopje. Voelde het zelfs als ik mijn hand op m'n buik legde. Wat bleek nou: een oud gescheurd spiertje in m'n buikwand was eerder die week geloof ik met sporten waarschijnlijkheid weer gescheurd ofzo, want het schoot er ineens in tijdens het crunchen. En precies op die plek bleek ik dus door dat scheurtje m'n darmen te voelen bewegen. Heel eng! Inmiddels goed hersteld.
Ja herkenbaar hoor. Soms tot t irritante aan toe. Zat ook even te twijfelen moet ik zeggen maar al snel...euhm met 5 mm...neeeeeeeeeeh. Moet zeggen t hele verhuiscircus in mn buik deze ronde voelt ook wat vervelender. Had t idee dat de hele verbouwing vast plaatvond rekeninghoudende met een 9 maanden buik ipv dat we ff gan verschuiven voor wat nu nodig was. Blergh, dat voelde rot.
Mijn placenta ligt aan de voorkant behalve onder mijn navel. Dus daar zou ik het wel iets kunnen voelen al. Ik voel inderdaad soms wat plopjes.
Hier ook! Ik ben nu als het goed is 5 weken zwanger en ik heb sinds een week echt zo'n raar gevoel in mijn buik. Het rommelt enorm! Iemand vertelde me dat het misschien het gevoel van innestelen kon zijn. Nja, weten zal ik het nooit, maar het werd wel steeds gevoeliger en inmiddels is het elke dag een beetje minder. Ook alleen aan de linkerkant. Ik ben al eerder zwanger geweest en vorige week woensdag na mijn werk, toen ik het voor het eerst voelde rommelen in mijn buik, dacht ik precies hetzelfde; 'Jeetje, dit lijken wel schopjes!' Dus ik deed maar gelijk een test en bam! Positief haha! Ik begrijp zelf ook dat dit natuurlijk geen schopjes zijn, maar zo voelde het wel! Tijdens mijn eerste zwangerschap kan ik me dit niet meer herinneren namelijk. Waarschijnlijk geen last van gehad, want ik kon het verder dus echt niet plaatsen