Wij moeten nog steeds een flessenverwarmer aanschaffen maar we weten nog steeds niet welke. Dus mijn vraag is heel simpel. Welke flessenverwarmer hebben jullie en waarom is de keuze op die flessenverwarmer gevallen. Groetjes
Wij hebben de flessenwarmer van Avent. We hebben die tweedehands kunnen kopen voor niet veel geld, daarom hebben we deze gekocht. Ben er wel tevreden van. Moest ik een nieuwe moeten kopen hebben, zou het wss ook wel één van Avent geweest zijn.
Ik heb gewoon de flessen warmer van de HEMA hij bevalt super. Hij warm zowel flessen als potjes voeding en heeft verschillende standen en een hendel om het potje uit het water te tillen. Hij was ook niet echt duur uit mijn hoofd +/- 20 euro en hij werkt al 2 jaar SUPER
Ik heb dr eentje van de Hema gekregen van mijn buurvrouw. Ze gebruikte hem eigenlijk nooit. Ik heb hem 1 x gebruikt. Het duurt een eeuwigheid (vind ik) wanneer die fles warm is. Ik gebruik hem dus niet meer. Magnetron is een uitvinding [/quote]
als je een flessenwarmer koopt moet je er wel goed op letten of alle maten flessen er in passen bijvoorbeeld de flessen van etos eigen merk en avent zijn een stuk breder en kunnen niet in elke verwarmer
ik heb die van tefal, van marktplaats af! werkt perfect en duurt niet zo lang dat de fles warm is.... alleen niet alle flessen passen erin. de brede niet! potjes en de rest wel....er zit ook zo'n houder bij om de potjes in te doen...
ik heb een gewone maar kan hem niet gebruiken want ik ben over gestapt op advent flessen nou heb ik hem niet aan hoeven schaffen maar had ik hem in bruikleen maar ik gebruik eigenlijk mijn magnetron een makkelijkere flessewarmer bestaat er niet en alle flesje passen
Ik heb er een gekocht, waar inderdaad ook de avent-flessen in kunnen. Alleen de prijs van de aventverwarmer stond me niet zo aan, dus dit is een 'neppert'. Gekocht bij Baby-superstore voor 19,95 volgens mij Maar pin me er niet op vast). Ik ga zeker ook de magnetron gebruiken, maar de verwarmer lijkt me toch ook zeer handig (bv voor op vakantie)!
idd goed opletten en passen of er ook brede flessen inkunnen... ik zou ook de magnetron gebruiken, maar ik geef borstvoeding en als ik gekolfde melk opwarm kan dat natuurlijk niet in de magnetron, hihi!
Ik heb een 2e handsje van philips (ben zelf een beetje philipsfan)... Heb er idd wel op gelet dat mijn brede avent flesjes erin pasten... Maar op marktplaats en ebay staan er genoeg...
heb een stukje gevonden over opwarmen van borst voeding Voeding: melk in de magnetron 20 februari 2004 Kun je moedermelk nu wel of niet verwarmen in de magnetron? Sinds kort zegt het Voedingscentrum van wel. Ouders Online houdt zijn twijfels, en pleit voor de gezond-verstand-benadering. -------------------------------------------------------------------------------- Het verwarmen van moedermelk in de magnetron door Henk Boeke Tot nu toe werd altijd afgeraden om afgekolfde moedermelk te verwarmen in de magnetron; een pannetje warm water (au bain marie) of een elektrische flessenwarmer hadden altijd de voorkeur. Daarvoor werden altijd de volgende redenen gegeven: bij verwarming in de magnetron kunnen er hot-spots (plaatselijk hete plekken) in de melk ontstaan; de melk van de hot-spots kan verbrandingen in de mond van de baby veroorzaken; op de plaats van de hot-spots kan de melk in kwaliteit achteruit gaan: zowel de vitamines als de afweerstoffen kunnen kapot gaan. Sinds kort (begin 2004) is men of althans het Voedingscentrum hier anders tegenaan gaan kijken. Het Voedingscentrum, dat in opdracht van de overheid belast is met de promotie van borstvoeding, heeft besloten om het advies voor het verwarmen van afgekolfde moedermelk aan te passen. Vanaf nu ziet men geen bezwaar meer in het verwarmen van afgekolfde moedermelk in de magnetron. Het nieuwe advies is gebaseerd op een wetenschappelijk artikel [1] waarin wordt beschreven dat alleen de temperatuur van belang is en niet de manier van verwarmen. Het nieuwe advies komt erop neer dat het niet uitmaakt of de moedermelk met een waterbad, een flessenwarmer of een magnetron wordt opgewarmd. Zolang de moedermelk maar niet warmer wordt dan 50 graden Celsius. Een goede indicatie hiervoor is dat een druppel melk op de pols niet heet aanvoelt. In het artikel waar het Voedingscentrum naar verwijst, wordt wel erkend dat er hot-spots kunnen ontstaan (vooral de bovenkant van de fles kan heter worden dan de rest), maar dat zou geen probleem hoeven zijn als je de melk halverwege het verwarmen én aan het eind even door elkaar schudt. De manier van verwarmen doet dus niet terzake, alleen de temperatuur. De melk mag dus niet te heet worden, omdat dan de kwaliteit achteruit gaat: Vitamine E daalt 10% bij temperaturen boven 67 graden Celsius; Vitamine B1 blijft onveranderd bij temperaturen tot 77 graden Celsius; Linoleenzuur blijft onveranderd bij temperaturen tot 77 graden Celsius; IgA, IgG en IgM dalen bij temperaturen boven 57 graden Celsius [IgA, IgG en IgM zijn antistoffen - red.]; de temperatuur in de hot-spots is ongeveer 15 graden hoger dan in de rest van de fles. zo zie je maar weer hihihihi
Wij gaan dus flesvoeding geven en hebben zelf wel een magnetron, dus thuis zou het niet zo'n probleem zijn. De beide oma's hebben geen magnetron dus zou het wel handig zijn om ook een flessenwarmer te hebben. Ook lijkt het me 's nachts wel makkelijk tijdens de nachtvoedingen, dan zet ik boven vast een fles water klaar, kan ik de poeder erbij doen en verwarmen zonder dat ik naar beneden en het hele huis door moet. Het was mij al wel opgevallen dat je in de gaten moet houden dat er ook brede flessen (volgens mij kunnen er dan ook potjes in) in passen. Groetjes
Destijds heb ik een flessenwarmer gekregen van een vriendin, als ik hem 2 keer gebruikt heb is het veel! Ik vond het verschrikkelijk lang duren voordat de fles warm werd, met de magnetron is het simpelweg gewoon sneller. Ook borstvoeding heb ik opgewarmd met de magnetron. Wat betreft de zogeheten hotspots..wanneer je tussentijds de fles even uit de magnetron haalt, deze schud en daarna verder verwarmt kan je het al voorkomen..