Volgens mij is hier al over geschreven, maar ik wil het even van me afschrijven en horen of ik nu helemaal aan het doordraaien ben of niet.... 8 jan. was mijn laaste mentruatiedag. 11 feb, heb ik een test gedaan ( Vanwege mijn medische indicatie moet ik testen zodra ik overtijd ben) en er waren 2 streepjes te zien. Wij direct 13 feb. naar de gyn! Ze kon echter nog niets zien en heeft bloed bij me af laten nemen om te zien of er voldoende zwangerschapshormoon in zit. Dat bleek dus zo te zijn. Wij blij en we moesten de volgende week weer terugkomen; 21 feb. Nu kon ze wel een vruchtzakje zien van 0,8 mm, maar verder niets. Ok, jammer dan en we hebben vervolgens weer een afspraak gemaakt voor deze week 27 feb. Nu kon ze wel zien dat het vruchtzakje groter was geworden (1,4 cm) en ze kon een embryo zien van 2mm.... Maar, gerekend vanaf mijn laatste mentruatie zou het toch veel groter moeten zijn en een kloppend hartje moeten hebben....? Dat gaf ze ook toe, mits ik toch vroeger in de zwangerschap zit. Ik ben nu zo bang dat het goed mis is nu, of komt dit toch vaker voor en kan het goed komen? Ik zei nog tegen de gyn dat een vuchtzakje en embryo toch niet groeit als het fout is; dat gaf ze ook wel toe. Het zit me allemaal niet lekker. Misschien zijn er meerderen die in zo'n situatie hebben gezeten en dat het allemaal wel goed is gekomen? Ik houd nu maar rekening met het ergste.... ale:
Je zou dus nu 7 weken en 2 dagen zwanger zijn, ik geloof dat het vrij normaal is dat je nu alleen een vruchtzakje met een inniminie embryo ziet, er zijn zelfs meiden waar er rond deze tijd helemaal nog niets te zien is! Ik denk dat je je niet zo heel ongerust hoeft te maken... Heb zelf ook een echo gehad met 7 weken en er was gewoon bijna niks te zijn echt een iniminie stipje, met de echo van 10 weken was dat wel anders zie album... Sterkte
Ik vind het heel gerusttellend wat je verteld en ik hoop zo dat dit ook met mij het geval is. Maar waarom zegt die gyn dan dat het goed mis is als ik nu 7 weken zou zijn omdat ze dan echt een kloppend hartje zou moeten zien? Het is notabene in een accademisch ziekenhuis...
Ik ben het (helaas) niet eens met Eliesja...... bij 7 weken moet er meer te zien zijn, met hartactie. Waarschijnlijk ben je nog korter zwanger.
ik sluit me bij Natas aan, ik heb zelf een inwendige echo gehad met 7 weken in het zh en daarop was heel duidelijk een vruchtzak te zien met daarin een embryo/foetus met een dooierzakje en stompjes wat armpjes en beentjes worden.....met duidelijke hartactie! dus of je bent korter zwanger of de aanleg is niet helemaal goed.... ik hoop het allerbeste voor je dat het toch goed....
Ik geloof dat iedere vk en ieder ziekenhuis wel anders is, ik heb ook een echo gehad met 7 weken en daar was echt geen embryo met stompjes op te zien en tegen mij zeiden ze dat ik precies op termijn was, het is gewoon bij iedereen anders... wanneer mag je weer een echo laten maken? En als ik je berichtje nog eens lees, moet je uitgaan van je eerste dag van je laatste menstruatie, dus vandaar dat je mischien toch een weekje vroeger bent!?
Ik zou me nog niet zo'n zorgen maken... blijf hoop houden! Ik was bij mijn eerste echo ( 7 weken) bijna een week minder ver dan gedacht (terwijl dat met klusdata etc helemaal niet zou kloppen), en een vriendin van mij werd met 6 weken echo geen vruchtje ondekt, maar leeg vruchtzakje, moest van gyn op miskraam wachten, een week later komt ze voor curettage en zien ze bij de echo toch een kloppend hartje..! bleek ze 1,5 week minder ver te zijn. De natuur zit soms vreemd in elkaar, en niet elke zwangerschap verloopt volgens het boekje. Je zult wel een heel eigenwijs kleintje bij je dragen!
Ik heb er geloof ik te weinig verstand van om hierover mee te kunnen praten. Ik hoop alleen maar dat het positief voor jullie uitpakt en dat er binnenkort wel hartactie is te zien. sterkte Liefs nance158
Ik heb vandaag een echo gehad en ik heb duidelijk een vruchtje gezien en een hartje gehoord... Maar geef de moed nog niet op misschien ben je toch minder ver als je denkt.... Sterkte met wachten.... LIEFS nony
waarschijnlijk ben je toch minder ver hoor. dat hoop ik echt voor je! bij mijn eerste echo 6 week was er helemaal niks te zien alleen een lege vruchtzak en een week later een inimini mensje met kloppend hartje. bij mijn vorige zwangerschap zagen we met 5, 5 week al iets zitten maar geen hartactie en dat kindje wordt volgende week 2 jaar. wanneer moet je weer heen?
De eerste dag van mijn laaste menstruatie moet dus 8 jan zijn (heb het volgens mij door de stress een beetje krom omschreven). Ik moet aanstaande woensdag 5 maart weer voor een echo. Ik doe o.a. mee aan een wetenschappelijk onderzoek en hiervoor moet ik dus weer naar een andere gyn. die de doorbloeding van de baarmoeder gaat meten etc. We vertellen hem ook maar het verhaal en dan maar zien of hij iets kan waarnemen. Wat iemand anders al zei....de dag van de laatste mestruatie, klusdata etc...komen dus inderdaad bij mij niet overeen met wat de gyn zag. Kan dus best zijn dat ik toch vroeger in de zwangerschap zit dan volgens de berekeningen verwacht mag worden.... Het vervelende is dat je op zo'n moment toch min of meer door de gyn. wordt voorbereid op een miskraam, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn...
Ben gisteren geweest! De Gynaecoloog (andere) constateerde een zwakke, beginnende hartslag en het embryo was ook iets gegroeid (nu 5,8mm). Tot mijn stomme verbazing kwam deze gyn. volgens zijn metingen uit op een zwangerschapsduur van hooguit 6 weken en 1 dag? Hij stelde dat mijn cyclus msschien toch niet zo regelmatig is dan ik dacht. Als de berekeningen wel kloppen die ik had opgegeven dan heeft het kindje een groeiachterstand en kan het alsnog misgaan en een miskraam worden. We weten dus weer niets met zekerheid! Volgende week donderdag moet ik weer terug naar mijn eigen gynaecoloog. Ik word hier wel erg nerveus van hoor.
klinkt mij in de oren als positief hoor... zwak hartje i toch een hartje EN gegroeid !, beter kan niet, hopen dat er volgende week een goede hartslag te horen is. het is hartstikke normaal dat die weken niet altijd even goed kloppen hoor.