ik ben zwanger, dus ik moet super blij zijn. Maar ik voel me zo down, heb nergens zin in. T komt niet door de zwangerschap maar door dingen er om heen ( ik heb t niet naar mn zin op mn werk) daardoor kan ik niet genieten van mn zwangerschap. Daarbij ben ik zo moe en misselijk en heb ik pijnlijke borsten dus dat werkt ook niet echt mee. Nu ben ik vanmorgen bij de huisarts geweest en ik ga nu ( weer) praten met een psycholoog. Daar ben ik wel opgelucht over dat ik geholpen word. Wie van de dames herkend dit?
hoi, wat erg dat je je zo voelt dit zouden de mooiste maanden van je leven moeten zijn! ja het misselijkheid en moe zijn enzo dat komt erbij maar daar hoef je tog niet down over te zijn! gewoon alles achter je zetten en genieten zou ik zeggen ! veel beterschap
Ach meid, wat vervelend voor je! Probeer jezelf niet teveel te verplichten om maar te genieten. Iedere zwangerschap is anders en iedere vrouw ook. Ik heb zelf tijdens mijn zwangerschap ook geen rose wolkje gezien, maar zie er nu des te meer. Het is ook niet niks wat er allemaal gebeurt. Emotioneel verandert er heel veel en je hormonen staan ook nog eens totaal op z'n kop. Probeer je gevoel te accepteren zoals het komt. En voel je vooral niet schuldig omdat je je niet fantastisch voelt.
Meid.. ik voelde me ook ontzettend kut de eerste drie maanden... maar wonder boven wonder.. ik voel me geweldig nu! DUs hoop dat het bij jou ook snel over gaat! Sterkte in ieder geval!
Hey meis, ik had die eerste weken ook het gevoel van "ik hoor op een roze wolk te zweven maar voel me niet zo" Ik had niet veel kwaaltjes, was wel misselijk en moe maar kon nog gewoon m'n werk doen etc. dus daardoor kwam het niet. Ik had gewoon zo'n omschakel moment nodig denk ik, wij waren ook erg snel zwanger dus ik was een beetje in shock. Toen ik die kleine eenmaal zag op de echo ben ik regelrecht naar de roze wolk gevlogen en er niet meer af te krijgen! Hopelijk voel je je snel beter! Voel je niet schuldig over je gevoel zou ik zeggen!
Hallo, Hier nog 1 die zich down voelt. Alles en iedereen is me net iets teveel. Elke kleine opmerking of tegevaller zorgt ervoor dat mijn dag of nacht verpest is. Als er tips zijn voor ons, graag. Alvast bedankt
ik was in het begin van m'n zwangerschap ook heel erg down. We zaten midden in de verhuizing en ik maakte me over alles wat ik deed zorgen. Toen ik ook nog ontslag kreeg op m'n werk zat ik helemaal in de put en zwaar in de stress. Ik denk dat de hormonen hierin ook een grote rol spelen want bij mij was het ineens van de ene op de andere dag over! zo rond de 10 weken. Toen we een paar dagen later de echo kregen en de kleine lag lekker te spartelen, was het weer helemaal goed! Voel je vooral niet schuldig, maar wacht nog even af tot je hormonen weer beter in balans zijn. Je voelt je dan vast beter!
Nou, hier nog iemand die zich af en toe wel down voelt. Ik heb ook helemaal geen zin om te werken. Ik zit nu in de 12de week en ik hoop dus dat het bijna voorbij is. Er zijn ook wel momenten dat ik heel blij ben hoor. Maar ik voel me zo duf als een konijn en ik heb ook nog last van hooikoorts. bah. Het komt vast wel goed
Ik had het de eerste maanden ook hoor. En dan was er verder nog niet eens iets aan de hand (geen stress ofzo). Gewoon een rot en depri gevoel. Maar na een week of 16 (volgens mij als de meeste hormonen uitgeraasd zijn) ging het steeds beter met me. Ik ben nog steeds supernuchter en zweef nog steeds niet op een wolk, maar ik voel me prima. Niet down meer in ieder geval. Ik hoop dat dat bij jou ook zo gaat zijn! En inderdaad, het voelt voor iedereen anders, maar die rose wolk is niet verplicht hoor!
Herkenbaar hoor. Ben de eerste drie maanden ook erg down geweest. Daarna was het een tijdje weg, maar nu komt het weer terug. Ik vind het soms moeilijk als mensen vragen hoe het met me gaat. Lichamelijk gaat het op zich super hoor, geen klachten. Alleen ik ben zo ontzettend moe...dit komt door combi werk en studie wat gewoon niet meer te doen is. Maar durf dat haast niet tegen mensen te zeggen, want het gaat toch verder goed? Daarnaast voel ik me dan weer snel schuldig omdat dat nergens zin in heb en niet heel opgewekt kan doen... Erg lastig en weet zelf ook niet zo goed wat ik er mee aan moet. Fijn dat jij van je HA een verwijzing hebt gekregen en dat je er nu met iemand over gaat kletsen, ik hoop dat dit je kunt helpen. Groet Snoozie
hoi hoi de eerste weken voelde ik me super, voel me nu al een week K** en me darmen zijn helemaal van slag lijkt wel of ik plas van achteren pfff hoop dat ik me snel beter voel... maar ik snap hoe je je voelt liefs missa
Hoi Rian, Ik herken je verhaal heel erg! Ik ben de eerste 12 weken down geweest. Ik herkende mezelf echt niet want ik ben normaal meestal positief ingesteld. Ik wist in mijn hoofd nog wel dat ik blij was met de zwangerschap, maar ik voelde het niet. Pas een paar dagen na een goede 12 weken echo, ging ik mij weer steeds beter voelen. Tot nu toe voel ik mij geestelijk super. Ik hoop voor jou dat het bij jou over een paar weekjes ook beter zal gaan. Het is in ieder geval goed dat je wel op tijd hulp inroept mocht het slechter gaan. Sterkte! Liefs madeliefie