Hoi, Ik ben vorig jaar bevallen van een kindje met down-syndroom. Deze zwangerschap hebben wij voortijdig afgebroken omdat het kindje naast downsyndroom afwijkingen had. Nu heb ik sindsdien onregelmatig ongesteld (was altijd precies 30 dagen en nu tussen 33 en 39 dagen). Daarnaast ben ik al een paar keer zwetend wakker geworden (echt kletsnat). Ik ben nu dus bang voor de overgang (ben 32 jaar), omdat ik ook al een kindje met down heb gehad. Ik pieker me suf. Ik heb zelfs al zo'n thuistest gedaan. Deze waren gelukkig negatief. Zijn deze testen betrouwbaar of is het verstandig om met mijn klachten langs de huisarts te gaan? Bedankt voor jullie antwoord.
Hoi pechvogel. Ik ken de testen niet, kan je er daarom ook weinig over vertellen. Maar wat ik begrijp uit je verhaal is dat je je er wel zorgen over maakt ondanks de negatieve testen. Ik wil je daarom adviseren naar de huisarts te gaan om je gerust te laten stellen. Het komt vaker voor dat na een bevalling je cycles onregelmatig is. In principe is de regel eerst een half jaar proberen lukt het niet dan kan je contact opnemen met de huisarts. Soms word er nog een half jaar afgewacht. Groetjes en heel veel succes! Imke