wij hebben een geholpen poes van pak en beet 2 jaar. een poesje met een gebruiksaanwijzing en veelste vroeg uit het nest gehaald maar anders werden ze op straat gegooit helemaal onder de vlooienheeft mijn vriend haar meegenomen. op het moment dat ik bij mijn vriend ben komen wonen had hij haar al. ze was jaloers sliep s'nachts tussen ons in en plaste al mijn spullen onder ik dacht dat ze eenzaam was en heb er een poesje bijgehaald van dezelfde leeftijd. dit is een dag knokken geweest en ze zijn beste maatjes. maar het plassen ging door ze werd krols voor het eerst, we hebben ze toen beide laten behandelen en ze zijn gestereliseerd. probleem hield niet op belonen straffen niks werkt ook niet zo'n geurtjes voor zowel straf als kalmerend. toen kwamen de honden toen was hun mand de lul ze bleef erin zeiken. eindelijk was het voorbij ze deed het niet meer helemaal gelukkig dit is een half jaar goed gegaan wij zijn een weekend weggeweest oppas geweest voor de honden uittelaten wij komen terug en vielen om van de kattenzeik. sinds dien (19-06-2011) heb ik de hondenmand dekbedden al zeker 3 keer in de week kunnen uitwassen. sinds gister heeft ze het geweldige idee gekrege om in de box van de kleine te zeiken:x , ik kan haar wel wat gelukkig dikke boxkleden dus is niet in het hout gaan zitten. ze zeggen de dingen waar ze zeikt weggooien maar dat heeft geen zin jammer genoeg want ze zoekt gewoon een andere of dezelfde plek weer op bij de nieuwe dingen. we wonen nu klein en we zijn bezig met verhuizen we hopen dat als we groter wonen dat ze meer uitvluchten heeft het niet meer doet, maar ik zie er zo tegenop ik zie me dan al heel het huis constand op zoek naar kattenzeik en het kattenzeik vrij maken ik weet het niet meer het is niks medisch. en de katten bak word elke dag de drollen uitgehaalt en 2 a 3 a 4 keer in de week verschoont. HELP weg doen heeft geen zin vast en zeker dat andere minder geduld hebben als mij... naar buiten heeft ook geen zin want ze komt NIET terug. het is lang geworden maar ik moet het kwijt en hoop op tips.
Is het uitgesloten dat het vele plassen geen lichamelijke oorzaak heeft? Je zou kunnen kijken naar homeopatische middelen, zo heb je bijv een spray voor in het stopcontact, ik weet alleen niet hoe het heet, Feliway? Dit heb je voor verschillende problemen, bijv angstige katten.
Poeh lastig en zeer frusterend! Ik heb dit ook meegemaakt met mijn poes (ook een gered geval). Ik lees dat het zeker niet iets medisch is? Wil dit niet in twijfel trekken hoor, maar heb je haar laten bloedprikken? Ik was er ook van overtuigd dat het niet iets medisch was, maar uiteindelijk bleek het een uitzichtloze situatie met haar nieren en nog wat andere vervelende aandoeningen. Heb haar in laten slapen aangezien de dierenarts overtuigd was dat het alleen maar erger werd en haar niet meer kon oplappen . Intussen alles geprobeerd. Het enige wat een beetje hielp was de kattenbak elke dag helemaal schoonmaken (met sop). Maar goed dat hielp op het het laatst zelfs niet meer. Kun je anders niet een kattengedragstherapeut inschakelen, of bellen. Zij hebben vaak wel raad/ advies met dit soort gevallen..
dat hebben we geprobeert die spray ook de spuitbussen voor de plekken in te sprayen waar het niet mag. en de dierenarts dacht zelf dat het over gaat met toen het sterreliseren en ik zou niet weten waarom het dan een tijd niet is geweest het lijkt wel of ze jaloers is. ik word er stront ziek van in iedergeval omdat ze het een dik half jaar niet heeft gedaan en als we een weekend weg zijn ineens wel. ik denk dat we ons dek bed al zeker 100 keer hebben uitgewassen sinds dat ik hier woon dec 2009.
Heb niet het hele verhaal gelezen. Maar ze plast dus als je weg bent dan voelt ze zich dus eenzaam Mijn advies zou zijn een kat er bij nemen een poezen maatje. Als je weg bent heeft ze altijd iemand om tegen aan te liggen. Ik weet als het niet lukt zit je met twee katten. Maar je kan naar het asiel gaan en het voorleggen en kijken of je een kat kan nemen die als het niet lukt via hun weer kan herplaatsen. Ik weet klinkt niet echt lief van me maar je moet toch wat. En daar bij je hebt een kleintje gekregen misschien is ze wat jaloers. Succes ermee.
ik had toen ik hier kwam wonen al een poes erbij gehaald zelfde leeftijd vrienden voor het leven hoewel mijn andere poes meer knuffelt met de hond.. ik weet het echt dikke kans dat ze jaloers is dacht ik ook al aan maar hoe leer ik het af want ze was jaloers toen ik in huis kwam en jaloers op de honden nu op de kleine er komt nog een kleine een keer waarschijnlijk ik ga zo even lullig gezegt niet 15 jaar nog leven en mischien het beetje. ze wil ook niet knuffelen ik kan haar geen aandacht geven want ze is kei schuw altijd geweest wat we ook deden. alleen de laserlamp vinden ze leuk maar mijn honden gaan er ook achter aan opzich niet erg maar onze grootste hond is dik 50 a 60 cm hoog.
vanavond gaan we maar weer terug naar de dierenarts haar nog maar een keer na laten kijken. de dierenarts kon voor de rest niks zeggen aangezien dat we altijd bij een andere dierenarts zijn geweest kan me lol weer op. een uur lopen met een hond een poes in een reismand en een kinderwagen. en jammer genoeg kan de box ook weg. gister valeriaan druppels in de kattenbak gedaan en het grit vermengt met houtkorrels nog maar een keer wisselen van bedekking en net verschoont helemaal schoongemaakt 21.00 uur en gewoon diezelfde nacht weer in de box zeiken en jammer genoeg lag er geen onderkleed onder het boxkleed en zit het nou ook in de plaat van de box. ben benieuwt wat ze vanavond zeggen als ik er voor niks heen ga gaat ze weg. want dit leverd stress voor het hele huishouden op.
weten jullie wat we moeten doen trouwens als ze echt weg moet want de andere poes is er ook nog en die is gek op haar. ben zo bang dat ze het bij de volgende eigenaar ook doet en die minder geduld heeft:S
Wat erg zeg Ik denk dat áls je haar niet meer kan houden, je haar beter een spuitje kan laten geven, hoe erg ook... Ik denk niet dat ze bij een ander gelukkiger gaat worden en dat je alleen maar het risico loopt dat ze van eigenaar naar eigenaar gaat. Ik heb dit probleem vaker gehoord bij mijn schoonouders. Sinds de kat ander voer heeft (blaasgruis) én alle kinderen het huis uit zijn (stress) is het over. Bij jullie kat lijkt het wel een stuk hardnekkiger te zijn.
misschien moet je wel even het hele verhaal lezen..... lastig is dit, wij hebben het ook gehad. helaas hebben wij de kat toen wel weggedaan. Simba was van de straat geplukt en was echt agressief, hij plaste op ons bed, en later dus ook in de box en in het ledikantje van S. niks hielp, en uiteindelijk hebben we hem dus weg gedaan.. heb je hier al over gesproken met de dierenarts?
ik ga vanavond na de dierenarts nog maar een keer nalaten kijken deze maand pas 100 euro kwijt geweest voor de dierenarts ik baal er zo van. agja wat moet dat moet dus vanaaf maar weer. ik ga ze laten nakijken ze doen een urine onderzoek weer en laat ze ook maar bloedonderzoek doen. mocht hier niks uitkomen dan vraag ik of er nog een oplossing is behalve alle middelen en of er een kan bestaat dat ze het niet meer doet bij een andere eigennaar mocht dit een ingeslepen gewoonte zijn geworden dan denk ik eerlijk gezegt dat ik haar een spuitje ga laten geven. ik wil andere niet deze problemen opzadelen en als ik haar weg doe met het verhaal ja ze plast overal zullen er weinig zeggen ik wil haar:S. ik zit er nog wel over te denken hier kan het nog niet maar als we verhuisd zijn kan ik mischien wel een buiten ren maken waarin ze gewoon buiten kan leven maar toch beschermd in de tuin/schuur maar ik weet niet of je dat zomaar kan doen met een binnen poes. heeft iemand dit soms een keer gedaan.
Wat vervelend dat ze niet naar buiten kan, dat was hier namelijk de oplossing, overal plassen en poepen behalve op de bak, hebben toen 5 kattenbakken neergezet maar ze weigerde erop te gaan, ze deed het liever gewoon ervoor. en overal in huis waar het maar kon. Poes is toen helemaal binnenste buiten gekeerd door de DA om te kijken of er misschien iets mis was maar daar kwam niets uit, toen hebben we alle kattenbakken weggehaald en sindsdien heeft ze nooit meer haar behoeftes in huis gedaan (we hebben een kattenluikje)
wat het vreemde is we hebben ze buiten aan een waslijn gehad zo kort dat ze niet over de schutting konden en toen sprong ze constant tegen het dichte raam en de hor we lieten haar binnen en ze rende naar de kattenbak
Hier ook een poes gehad die op heel veel plekken plaste behalve op de bak. Vooral de hondenmand moest het ontgelden. Wij konden aan heel veel dingen merken dat zij zich niet prettig voelde bij ons thuis. Vrienden van ons hebben haar overgenomen, we zijn naar hun toe heel eerlijk geweest. En sinds ze daar is, samen met nog 2 poezen die ze al hadden, is het een heel ander beestje! Ze heeft daar nog nooit in huis geplast! Ik ben heel blij dat zij die kans heeft kunnen krijgen!
ze is psygisch verklaard door de dierenarts de enige manier om dit af te leren is om naar mensen te doen zonder ander soort dieren kinderen en een structueel leven hebben. mischien dat ze verranderd als we verhuisd zijn hopen we dit jaar nog, maar dan wel beginnen met kleine ruimte geven en dan steeds meer ruimte geven:S
hmm na een nachtje te hebben nagedacht zitten we in dubio wat nu te doen. de dierenarts verklaarde dat ze psygisch is en dat het zolang het probleem duurt het ook zolang duurt om het weer af te leren met andere worden 2 jaar op 2 jaar af:S gaan we nog in de ellende zitten of niet ? ze moet van klein steeds groter waar we nu wonen niet mogelijk maar we als we gaan verhuizen.' willen we nog zolang wachten. hoe vind je mensen die een structueel leven hebben en geen wisselingen hebben niet van plan zijn kinderen te nemen of andere huisdieren. ik heb geen vertrouwen in het dierenasiel:S en zoiezo die zitten vol. wat moet ik nou?
Hele lastige situatie, toetie... Denk dat je in dit geval echt op je gevoel af moet gaan. Ik ben totaal geen voorstander van dieren weg doen, maar je hebt nog een kleintje thuis ook! Begrijp dus erg goed dat je die keuze wilt maken en denk dat het geen verkeerde beslissing is als jij er klaar mee bent. En voor de kat: Nu is ze blijkbaar niet gelukkig, dus denk dat het voor haar niet erg is als je een andere oplossing zoekt... Wel lastig om iemand te vinden die het risico durft te nemen. Moet iemand zijn met heel veel geduld dus.. Geen kinderen, geen wisselende relaties, enz. Misschien eens op een kattenforum kijken of je iemand kan vinden?
ze is schijnbaar gewoon te jaloers aangelegt en kan niet tegen wisseling opzich niet erg nou zou het een tijdje stabiel blijven en niet meer verranderen. als we kunnen verhuizen gaan we dat zou wel stressvol zijn maar als we dan een appart plekje kunnnen maken zou dat weer goed zijn. als we zijn verhuisd gaan we vooor een brusje en daarna zou het niet meer verranderen qua verranderingen. dan pas wanneer er eeen van de dieren overlijd of zo en dat mag ik hopen dat dat nog even duurt. dexter is 2 onze andere poes ook en de honden anderhalf en 1 dus wisseling zou er dan niet meer komen.. ik weet het niet mijn gevoel zegt dat het genoeg is maar vind zo'n eigennaar is en het is mijn vriends beestje..