Wasmachine lekt soms

Discussie in 'De lounge' gestart door ikkie97, 20 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Onze wasmachine lekt. De doos waspoeder wat in het kastje ernaast stond was helemaal zompig en het fineer van het tussenschot van het kastje stond helemaal bol.
    Ook onder de wasmachine was het nat.

Probleem is, hij lekt niet altijd, maar heel af en toe dus en nu was het een beetje erger.
    Hij lekt niet uit de deur, dat is het enige wat ik zeker weet. Iemand een idee wat dit kan zijn?

En hoe kom je erachter waar dat ding lekt? (want op internet staat dat je dat uit moet zoeken). Ik ga geen uur naast de wasmachine zitten het hele programma afwachten...

2. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ik heb dit laatst ook gehad. Toen zat het bakje met wasverzachter vol met water. Toen ik het hele bakje eenmaal schoon had gemaakt, lekte de wasmachine dus ook niet meer.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, liep het niet een beetje uit dat wasmiddelbakje? Hier ook eens gehad bij enorme schuimvorming, om de een of andere reden hebben we dat altijd bij wasmiddel van Klok - dat gebruik ik dus niet meer.

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.028
    14.684
    113
    Vrouw
    Kan het niet bij de afvoer lekken? Dat hij misschien wat verstopt zit?

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Heb je toevallig een Samsung?

6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Filter schoonmaken?

Als hij hier zou lekken zou ik er trouwens wel naast gaan zitten een hele wasbeurt.

Sado en Ysabella vinden dit leuk.
  7. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik vind dat altijd wel lekker rustgevend, dat gedraai van die trommel en een ander die “poetst” voor je :roflmao::roflmao:

Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik vlucht wel eens naar zolder om "de was te doen" als de kinderen vervelend zijn. Als de machine dan nog een kwartier moet ga ik er ook ontspannen naast zitten en kijken hoe dat rond draait.

owly, Jackie87, Madelie en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben. :|

Ik kan mij er dan heel erg aan ergeren als er een knoopje of rits tegen het glas van het deurtje aantikt.

11. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ja nogal be! De vaatwasser ruk ik altijd met grof geweld open, maar bij de wasmachine is dat geen succes :roflmao:

GossipGirlxoxo en Ysabella vinden dit leuk.
  12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ja Hahaha en dan krijg je eerst een soort waterval in je vaatwasser als je de deur opent. Het verbaasd mij altijd dat er dan niet allemaal water over de vloer heen klettert. :o:

Cindy1977 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Heb je al gekeken bij de aansluiting? Waar de wasmachine aangesloten is op de waterleiding?
    Een paar jaar terug had ik ook water in het kastje (aansluiting zit daar). Ik verschoof de wasmachine best wel vaak als er een speelgoedje van de kinderen onder verdween of met schoonmaken. En ja soms bewoog de wasmachine ook wat meer tijdens het centrifugeren.

Al die bewegingen maakten dat na verloop van tijd de aansluiting niet perfect meer was. Heb het toen losgekoppelt en opnieuw aangesloten en het probleem was opgelost. Nu heb ik daar een klein bakje onderstaan en af en toe controleer ik of er water inzit. Is dat het geval dan sluit ik de slang even opnieuw aan.

Om te testen zou je er nu een bakje kunnen ondzetten en dan een was draaien. Zit er water in het bakje dan weet je dat het aan de aansluiting ligt. Controleer dan ook even de slang om te kijken of je geen nieuwe nodig hebt.

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    ik wilde zeggen, leg er kranten onder maar als alles er onder nat wordt is dat wat lastig. Heb je de pomp wel eens schoongemaakt? En t filter? Als de pomp verstolt of vol zit moet hij zn water toch nog kwijt en kan er druk op komen te staan. Dat wasverzachter bakje, wat genoemd wers heb ik hier ook wel eens gehad

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.282
    113
    Hahaha dat had ik laatst ook. Onze zoon was druk en had even geen zin in drukte. Mijn man was beneden en ik lekker rustig in de badkamer bij de wasmachine:roflmao:

Ook bekennen dat toen onze zoon verborgen reflux had en ik dag en nacht met hem liep. (Hij sliep of huilde) ik naar boven ging voor de was om even niet het gehuil te horen. Nee moet zeggen minder te horen. Was het idee van mijn man.

Betreft lekkend wasmachine misschien het bakje waar je eventueel je was Uddel en wasverzachter in kan stoppen schoonmaken. Kijken naar de afvoer en anders er naast gaan zitten

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ja maar jij hebt een vriezer met ijsjes boven staan (toch?). Dan ga ik ook met liefde naar de wasmachine staren en ondertussen ijsjes eten.

17. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:

Ja klopt. :|

Deel Deze Pagina