Mijn zoontje van 8 is lekker aan het trainen met zn plaswekker. Hij is nu 2 maanden bezig en gaat langzaam vooruit. Ongeveer de helft van de nachten gaat de wekker af. Hij is dan snel bij de wc en heeft alleen een klein beetje een nat plekje in zijn broekje maar niet een heel nat bed. Nu gaan we over 3 weken op vakantie, een week in een stacaravan, een paar nachten in hotels en een week in een tent. Wat doen we nu met de plaswekker? Laten we hem thuis en moet hij maar weer een luierbroekje aan? Of gaan we door met de training… maar dan misschien alleen de week in de stacaravan? Want in een hotel maken we alle gasten wakker als de wekker afgaat? Ik vind het zo zonde om met de training te stoppen. Maar ik vind het ook niet kunnen om mensen overlast te bezorgen.
ik zou doorzetten, zeker omdat je zo lang weggaat - en die dagen in het hotel even afwachten hoe het tegen die tijd gaat. Mogelijk is hij dan al een stuk verder en durf je het risico wel te nemen.
Doorgaan! Ben bang dat je daarna een terugval hebt. En misschien dat in de komende weken er nog een mooie verbetering komt en in de stacaravan zal het ook geen probleem zijn.
Zoveel herrie maakt die wekker hopelijk niet dat je die in andere kamers zou horen? Ik zou mooi doorgaan, mss ben je dan klaar aan het eind van de vakantie
Zeker doorgaan. De plaswekker van onze zoon maakte idd erg veel herrie, maar mogelijk kun je dicht bij hem slapen zodat je hem direct uit kunt zetten. Dan zal de overlast vast wel meevallen.
Die wekker maakt echt veel herrie hoor, thuis word ik ook meteen wakker als hij af gaat. Ik denk echt wel dat je het hoort in kamers ernaast. Vooral ook omdat hij meestal tussen 2:00 en 4:00 afgaat, dan is het echt stil overal Ik ben ook een beetje bang voor dat hij op vakantie ineens wel een bed nat zou plassen. Mijn oudste was al 2 jaar zindelijk en plaste toen ineens een bed vol in een hotel, toch vervelend was dat
Daarom neem ik voor m'n jongste altijd een waterdichte matras mee of wegwerpmatjes die op het vakantie bed gaan. Zeker wanneer ze nog niet goed zindelijk zijn.
Misschien dan zelf je wekker zetten en hem wakker maken ipv die plaswekker als het zo’n lawaai maakt en zo je oudste niet wakker wordt? Zou niet stoppen. Verder wat al gezegd is waterdichte moltons mee en verschoning.
Bij de plaswekker van mijn kind kon het volume zachter gezet worden. Dat ging niet heel makkelijk ( met een pinnetje dacht ik) maar ik kan me niet voorstellen dat dat niet bij alle plaswekkers kan. Je zou dus het volume zachter kunnen zetten want als je samen op een kamer ligt wordt je er zelf dan vast wakker van en kun je je kind wekken ( mocht deze doorslapen) En verder inderdaad altijd matjes en/of waterdichte matras beschermer mee. Dat heb ik altijd gedaan bij mijn kinderen toen ze nog niet of pas net zindelijk waren.