Afscheidscadeau juffen ?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by bunchy, Jun 27, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Ja een ijsbon is leuk. Denk dat we daarvoor gaan met een persoonlijke kaart. Bioscoop bon is ook leuk, maar al snel weer duurder met die extra's erbij. Voelt ongemakkelijk om met dure dingen aan te komen. Er zijn ook kinderen waarbij er geen groot budget is om cadeautjes te kopen. Of waarbij de ouders het niet nodig vinden. Drank vind ik niet passend op een school.

GossipGirlxoxo likes this.
  2. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Wat ik ook een keer heb gegeven was een grote watermeloen. Met een kaartje erbij. Een meloen keer bedankt voor het leuke schooljaar.

Eefje00, Luna86, Indiana and 2 others like this.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

de bon hoeft de bioscoop niet te dekken je!? Een bon van bijv. €5 is ook prima toch? Scheelt de docent toch wat. En qua popcorn en m&m’s ik zou gaan voor zo een uitdeelzakje popcorn (de rest uit de zak voor thuis als ze eens wat lekker vinden) en m&m’s ook de goedkoopste zo een klein zakje wat bij de supermarkt bij de kassa ligt of eigen merk van de supermarkt en een klein blikje cola (echt zo een mini zodat de maat van de popcorn en M&M ook niet opvallen) echt als aankleding. Dan ben je schat ik voor Max. €7 helemaal klaar. Of zonder de biosbon zo een pakketje en de kinderen een kaart laten schrijven dat ze hem in de vakantie thuis een fijne ontspannen filmavond wensen om bij te komen van het schooljaar met hier wat lekkers daarvoor.

4. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Allemaal leuke dingen… of de tuinkaars of de olijfolie wordt het!!

5. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,329
    10,295
    113
    Een zakje losse thee van een theewinkel is ook leuk. Met wat losse zakjes om de thee in te doen of met thee ei.

Leuk verpakken en klaar.

Makkelijk te bewaren voor na een vakantie en gaat op. :D

6. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    ja Zeker maar houdt ze van thee???
    En niet iedereen houdt van kruiden thee of zwarte thee etc denk ik dan ook weer…

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,658
    27,305
    113
    Female
    Dan hebben ze altijd wel iemand die op bezoek komt en t wel drinkt :D

Athina likes this.
  8. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,329
    10,295
    113
    Ja maar ik kan het toch niet voor iedereen goed doen.

Voor dit jaar krijgen ze een weckpotje met juf en naam. Gevuld met snoepjes. Daar kunnen ze zelf andere dingen in doen.

We besteden er aandacht en tijd aan. Als het dan niet naar wens is dan pech gehad.
    Zoon heeft 3 juffen. Als ik dingen weet wat ze absoluut niet willen of lusten hou ik daar rekening mee.

Verder laat ik het maar los anders krijgen ze niks:roflmao:

Athina likes this.
  9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,093
    12,062
    113
    Ik hoop weg geven aan iemand en niet weg als in de prullenbak?

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,093
    12,062
    113
    @GossipGirlxoxo ik vind het een heel leuk cadeau en vind het veel leuker iets te geven waar iemand iets aan heeft (dan maar iets duurder) dan iets waar ze minder blij mee is.

Wij hadden 2 juffen, we doen gezamenlijk iets met de klas. Is dit eigenlijk ook gebruikelijk op de peuterspeelzaal? Hij krijgt gewoon weer dezelfde leidsters volgend jaar.

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,993
    6,743
    113
    zuid-holland zuid
    Haha dat heb ik ook een keer gedaan, ik was het al bijna weer vergeten. Mijn man en ik hebben er erg om gelachen maar of de meester het ook leuk vond, geen idee:roflmao:

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,993
    6,743
    113
    zuid-holland zuid
    Ik geef een kadoverpakking van onze plaatselijke notenwinkel met een paar verschillende bakjes nootjes en daar schrijft mijn zoon dan een kaartje bij met “Meester ik heb geweldig geNOTEN”
    Ook heel afgezaagd maar wel lekker en ik kan niks anders bedenken ook:D

13. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Ja ik moest er ook enorm om lachen. Mijn dochter met een enorme meloen. Het is ook een school met gezond eten beleid. Dus vond het wel passend.

owly and cowgirl80 like this.
  14. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Die vindt ik ook heel origineel! Dit is een kanshebber!

15. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,314
    17,216
    113
    Hier geef ik ze niks. 4 kinderen op school, alle 4 2 juffen...
    Of misschien dat de meiden kaartjes maken maar geen kadootje ofzo. En ja, kaartje beland vast bij het oud papier, zou ik ook doen :oops:

16. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    Ik koop voor de juf meestal een rituals bon van 10,- en iets van chocola erbij..

Dochter heeft dit jaar voor het eerst een meester, daar moet ik nog even over nadenken.

En voorgaande jaren had ze altijd 1 juf dus dat was meer dan prima te doen, nu 2 juffen en een meester, dus wordt nu wel een heel ander verhaal!

17. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

Jul 29, 2011
    1,498
    275
    83
    Ik ben ook altijd bang dat ik iets koop (wat voor ons toch weer een uitgave is met 3 kids) en het vervolgens in de prullenbak belandt. Ze krijgen zoveel cadeautjes, op een gegeven moment lijkt het me ook gewoon te veel om te bewaren als je -tig mokken en frutsels ontvangt, hoe leuk je het ook vindt.

Ik twijfel dus heel erg wat ik moet kopen en hoe duur dat mag zijn... het zou echt zonde zijn als er niks mee gedaan wordt.

18. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,043
    16,551
    113
    Ik heb dit jaar een prentenboek gekocht voor het afscheid op de psz. Maar nu lees ik hier wat voor bedragen jullie uitgeven en durf ik het bijna niet meer te geven. :roflmao:

19. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    he, ik ben liever klaar voor 2 euro dan voor 5.... zeker als je meer juffen hebt. Goed = goed toch? En bij gezamelijke cadeaus kan er altijd nog wat groters gedaan worden -door al die 2 euros (of 1 euro's) samen te leggen. Alleen soms heb je zelf of je kindje een heel sterk gevoel ofzo bij iemand en wil je wat meer doen. Niet naar een ander kijken hoor... die verschillen zijn er toch... zo geeft de één 10 euro aan z'n broer/zus met de verjaardag en de ander doet in familie 50 euro - dit zijn net zulke verschillen. Niet naar kijken dus.

20. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,329
    10,295
    113
    Nee joh!! Super leuk! Zoveel gekkigheid hoeft van mij ook niet. Zoon heeft 3 juffen en een vaste taxi chauffeur, voor 4 man blijft het bij wat kleins.

Bij de afscheid van zijn peuterspeelzaal heb ik ook een prentenboek gedaan.

Share This Page