Ik doe er normaal nooit aan, jongste haalt soms wat van haar zakgeld bij afscheid van een stagiaire, zelf iets knutselen wil ze niet meer, oudste boeit het niet zo. We hebben nu wat ansichtkaarten gehaald waar ze een persoonlijke vakantie/afscheidsgroet op kunnen schrijven. Oudste zit in groep 8 en gaat van school, heeft echt een heel fijn jaar gehad, waarbij zij en wij heel veel aan de leerkrachten hebben gehad. Ze zit niet in onze woonplaats op school, dus een kaartje "groeten uit WOONPLAATS" en een zakje met onze lokale koekjes erbij. De jongste heeft 3 leerkrachten (2 klas en 1 plusklas) de eerste 2 hebben er voor gezorgd dat ze een heel fijn schooljaar heeft gehad ondanks de klas waar ze in zit (probleemklas) en de 3e heeft er voor gezorgd dat ze nu eindelijk met plezier naar de plusklas gaat. Dus vandaar voor hen ook wat. Ze zit in onze woonplaats op school, dus ansichtkaarten uitgezocht die passen bij de leerkracht, daar komt nog wat klein eetbaars bij. Gebruiksartikelen wil ik niet geven, iets eetbaars kun je nog zelf opeten of een ander blij mee maken denk ik maar zo.
Wij hebben iets geknutseld: een fotohoudertje met foto van kind erin. En achterop de foto een tekstje om te bedanken. Gaat waarschijnlijk ook gewoon weg, uiteindelijk. Maar ik vind het als gebaar gewoon leuk. Verder zamelen de klassenouders geld in, waar dan gezamenlijk iets van gekocht wordt. Vaak wordt er dan ook nog iets gemaakt. Als juf sta ik er dubbel in. Het is niet nodig om de cadeautjes te krijgen aan het einde van het schooljaar. Maar doordat het nu zo'n gewoonte is geworden, zou ik toch raar staan te kijken als ik helemaal niet kreeg. Niet dat ik per kind kijk of onthoud hoor. Maar meer als je op de laatste schooldag met een lege tas naar huis gaat... zou toch voelen alsof ik iets verkeerd had gedaan ofzo. Als je origineel wilt zijn: ongeveer de helft van mijn cadeaus bestaat meestal wel uit iets met chocola. Dat is prima, want ik houd van chocola. Maar wat afwisseling met drop, nootjes e.d. is ook fijn. Ik heb ook wel eens zo'n 'sap-tap' gekregen, met van de plastic ijsblokjes erbij. Die gebruik ik nog. Ook tuinfakkels, kaarsen e.d. vind ik altijd leuk en gebruik ik ook echt. Kaartjes vind ik het leukst. Als er echt iets persoonlijks op staat, bewaar ik ze ook echt.
Bij onze kinderen op school werken ze klas doorbroken en met alle juffen en meesters en onderwijsassistenten en een locatieleidster die tijdelijk zelf ook op de groep strond, zien ze gewoon 11 'juffen en meesters' dit schooljaar. Ik heb voor iedereen verschillende kleuren blikjes Fanta gehaald, in een cadeautasje gestopt en een kaartje erbij geknutseld met het Fanta logo om ze te bedanken voor het FANTAstische schooljaar. Ondanks dat het geen duur cadeautje is loopt het al snel op met 11 cadeautjes.
Ik geef nooit cadeautjes eigenlijk. ook wel eens omdat ik de juf gewoon echt geen fijne juf vond, maar meestal omdat ik t vergeet. Dit jaar geef ik denk ik een chocoreep, de juffen hebben gezinnen dus vermoed dat t wel op gaat. Allebei mijn kinderen hebben wat extra aandacht van de juf gevergd, en ook al hoort dat bij hun werk, vind ik het toch leuk o even een kaartje te schrijven.
Haha dit had ik vorig jaar bij de oudste Vreselijke juf en ook totaal niet geschikt Ze is ook weggegaan gelukkig maar als alle kinderen een cadeautje geven behalve mijn kind vond ik dat voor m’n zoon sneu dus heb iets kleins gegeven maar eigenlijk had ik zin om dr niks te geven
Ik heb voor alle 4 de juffen zo'n blok Yahtzee gekocht, 5 dobbelstenen erop met een leuk potlood erbij en klaar! Leuk in zo'n doorzichtig zakje van de action ingepakt. Een rand inpakpapier en een sticker met fijne vakantie en bedankt voor alles. Kleinigheidje om te geven, en leuk om in de vakantie te doen. Ik zat zelf een tijdje terug te denken, ik zou gek worden van alle cadeaus/knutsels. Wel super lief, maar elk jaar allemaal van die 'zooi'. Ik zou het denk ik niet bewaren ik weet al niet wat ik met de knutsels van de kids aan moet
Die knutsels zijn denk ik makkelijker weg te gooien alle goedbedoelde cadeautjes zijn toch soort van zonde om weg te gooien, dus óf je zit met de spullen opgescheept, óf je moet spullen weggooien, in een gunstig geval kun je dit nog weggeven aan een ander. Vandaar dat wij kiezen voor iets om op te eten.
Vorig jaar was het een etui bedruk met met hun naam. Dit jaar doe ik een toilettasje bedrukt met juf en dan een lipbalsem, masker en ?? Denk handcreme erin. Bedrukken doe ik zelf, toilettasjes waren €1 bij de Hema. Dus prima binnen budget haha. Ik snap t wel als het allemaal niet bewaard wordt, ik gooi de meeste knutsels die de kinderen mee naar huis krijgen ook bij het oud papier… en ook de 300 bellenblazen die ze met traktaties krijgen gaan uiteindelijk weg
Dat yahtzee blok heb ik vorig jaar gegeven moest toen voor 6 juffen dus was mij wat teveel en dit kost echt niks Had er toen nog een theezakje bij gedaan en leuk inpakken en klaar
Het ligt eraan hoeveel leerkrachten er zijn. MIjn zoon heeft er dit jaar 5 dus ik heb het geprobeerd betaalbaar te houden. Voor iedereen een notitie schriftje met hun naam, een pen met hun naam en een doosje celebrations. Ik gok zo een 6 euro per leerkracht. Staan er 1 of 2 leerkrachten doe ik vaak wel een wat duurdere kadobon ( boekenbon, hema bon) Veel leerkrachten komen hier niet uit de buurt dus iets lokaals is niet handig. Bij mijn dochter die wel gewoon hier op de basisschool zat deed ik idd vaak een ijsbon van 10 euro van de ijswinkel hier in het dorp