afscheidscadeau kraamverzorgster

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door patriciaax3, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

hahhahahhaha sorry:):)ik ken er niks aan doen ja als je er zoveel ziet das ook niet leuk:(

2. dolfijntjes

21 jan 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh, dat iedereen kadootjes geeft zeg. Heb ik niet gedaan, heb dan ook 3 kraamverzorgsters gehad. Twee waar ik helemaal niets mee had en eentje die wel heel leuk was en die ik de volgende keer weer ga vragen.

3. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Wij hebben 2 hele lieve kraamverzorgsters gehad. 1 volledige, en 1 was er als stage.
    Ontzettend leuke tijd gehad, en wilde hen daarom iets meegeven ter herinnering.
    Daarom hebben wij een leuk bosje bloemen voor ze gekocht en ik maak zelf kaartjes dus voor ieder ook nog een leuk kaartje met een dank je wel bericht, en daarbij hadden we ook foto's van hen met onze dochter bij gedaan.
    Vonden ze heel erg leuk, en werd heel erg gewaardeerd.

Ik heb ook gehuild toen ze weggingen hoor :D

4. fafje

fafje Niet meer actief

Wist idd niet dat het zo normaal is...maar ik ga het aankijken...als het leuk klikt dan komt het gevoel bij mij vanzelf om haar iets te geven...maar ik ga niet hele dingen laten maken oid....tis idd haar werk...
    Ik heb liever dat ze ons gezin herinnert als een heel hecht en warm gezin, waar ze zich welkom voelde en niet opgelaten en normaal haar werk kon doen...dan dat ze een hele collage heeft of een tekening van 1 van ons of baby...maar daar niets meer bij voor kan stellen..K vind een persoonlijke kaart wel leuk om te geven...en zoals ik eerder las...een uitgebreide lunch thuis of ergens...

Heb trouwens aangegeven geen stagaires te willen...

5. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Wij hebben vandaag een mandje gegeven met echte appel en peren sap. kersen,druiven zelfgemaakte jam en een aardbeienmeisje uitgezocht door mijn dochter.allemaal bij de fruitboer !!Het was erg geslaagd!!!!

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

hmmmm leuk bedacht zeg!!!!!!

7. Emma27

Emma27 Actief lid

11 aug 2009
    142
    0
    0
    Cuijk
    Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar wij hadden echt een SUPER kraamhulp. Ze heeft echt alles gedaan voor ons in huis, voor mijn zoontje, voor mij en mijn vriend. Wij hebben een kaartje met bedankt in een envelop met daarbin 2 foto's. 1 van haarzelf met onze kleine man op schoot en de andere van hem alleen. Zijn naam en geboortedatum op beide foto's geschreven. Ook hebben we er een cadeaukaart van HEMA bij gedaan, zodat ze voor zichzelf iets leuks kan kopen. Het geboortekaartje hadden we direct al meegegeven toen het was gedrukt.

8. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ik heb blijkbaar ook het verkeerd beroep gekozen haha, ik krijg als ik geluk heb alleen een hand aan het einde van mijn gesprek met klanten.

9. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Ik heb heerlijk in het kraamhotel gelegen, dus niks geen kraamverzorgsters bij mij thuis. Gewoon verschillende die af en toe kwamen als IK er om vroeg. Heb niks gegeven, is hun werk.
    Maar als ik thuis zou zijn en je hebt de hele week 1 vrouw, zou het wel anders zijn. Maar ik geef voorkeur aan het kraamhotel...
    Wat was dat heerlijk zeg...

Oohja ook ik blijkbaar het verkeerde beroep gekozen, ik mag blij zijn als ik eens een keer niet uitgescholden wordt, niet bedreigt wordt en niet de politie hoef te bellen ghehehhe :)

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb onze kraamverzorgster een boekenbon gegeven.
    Maar denk niet dat ik het de volgende keer weer doe, tenzij het echt geweldig klikt.

Onze kraamverzorgster was prima hoor, maar totaal niet mijn type (lees type geitenwollensok terwijl ze 23 jaar oud was).
    Ik las hier ook dat iedereen een cadeautje gaf.
    Maar eigenlijk vind ik het ook totaal niet nodig, ze doet haar werk en wordt er gewoon voor betaald.

11. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    mijn schoonzusje en broertje hadden echt een super kraamhulp. en hun hebben haar een ziveren hangertje(een paard) gegeven. want daar hield ze van. ook een erg leuk idee en niet zo duur.

ik kijk wel of er inderdaad een klik is met haar, dan geef ik wel wat. maar als ik 3 verschillende krijg, dan geef ik denk ik niets.

12. Ella79

Ella79 Lid

18 dec 2008
    68
    0
    0
    Bij ons was het zomer en erg lekker weer. Dus hebben we ze een kadobon voor de ijssalon gegeven. Ik had er twee die elkaar af moeten lossen, heb ze allebei het zelfde gegeven.
    Het is wel hun werk, maar ze deden allebei meer dan er van ze verwacht werd en we hadden toch echt een band met ze. Spreek ze nu nog regelmatig via hyves, zeker als ik nieuwe foto's van mijn zoon heb.

13. Meara

Meara Niet meer actief

We wisten dat ons kz van de sauna hielt en er om de hoek woont dus erg gemakelijk iets te bedenken

14. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland

Ik word ook betaald voor mijn werk in de kinderopvang... maar ook ik/wij krijgen vaak iets leuks/lekkers van ouders/kinderen en dat waardeeer ik super!;)

Ik vind het een hele fijne blijk van waardering;)

15. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    mijn kraam vertelde in het begin van de week dat ze eigenlijk van iedere baby die ze in de 10jaar verzorgd had een foto van haar met de baby of de baby alleen had.

Dit heb ik dus gebruikt, foto van haar en de kleine. Op een kaart geplakt, lief woordje erop en een roosje. Ze vond het heel leuk. Roosje zou gedroogt worden en bij de rest gezet worden haha dat had ze dus al vaker gekregen

16. misa

misa Niet meer actief

Dat is ook zo hoor! Maar ik heb er nooit over nagedacht eerlijk gezegd...!

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier heeft ze bij colin ook niets gekregen , buiten zij en de staigere een geboortekaartje, maar was ook niet echt een klik ofzo.

Nu hebben we een ander bureau en als mijn gevoel is dat ik iets geef is het prima en doe ik dat ook.
    Maar ik vind dit dus echt niet iets is wat gewoon is, tuurlijk is en blijk van waardering leuk. Maar het is en blijft werk en ik vind het niet logisch dat je dan altijd een cadeau krijgt. Krijg ik ook niet in de winkel als ik werk.

Kan me dus voorstellen als je een supertijd hebt en onwijze klik dat je het wel doet hoor.

18. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb de KV een mooie bos bloemen gegeven. Een kaartje had ze al en de foto heb ik later doorgemaild. Heb haar ook wat langer gehad dan normaal en ze heeft me erg geholpen met de knoop doorhakken in de kwestie borstvoeding/kunstvoeding.

Ik dacht dat ik al erg aardig was, maar zie dat vrij veel mensen iets geven. Snap het ook wel, het is toch best intiem als iemand een week lang in je huis komt en je bent zo kwetsbaar (tenminste ik wel) in je kraamtijd. Dan is het wel fijn dat iemand je een beetje verzorgd. Al wil je dat eigenlijk niet.

Misschien de volgende keer iets originelers bedenken. Van de andere kant. Bloemen zijn altijd wel mooi denk ik.

19. Laust

Laust Niet meer actief

Wij hadden de KV een bongobon gegeven voor een dagje weg met een brief en een paar foto's. Ze was er ontzettend blij mee en wij met haar.

20. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    iemand maakte de opmerking: die dames doen toch gewoon hun werk? en dat is ook zo maar het staat je vrij om je persoonlijke blijk van waardering te uiten. ik had en foto knijpertje gekocht die vastgehouden werd door karikatuur kraamverzorgster en daarop stond: de beste kraamverzorgster die haar werk... bla bla.(bij de expo) uiteraard voorzien van foto met haar en onze dochter
    en een lekkere reep chocola.

Deel Deze Pagina