afscheidscadeau kraamverzorgster

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door patriciaax3, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Een kado? haha, echt nooit aan gedacht! Mja wij hadden ook maar halve dagen kraamzorg en nog twee verschillende in 1 week ook, dus misschien dat ik er daarom niet bij stilgestaan heb. Maar ik vind het eerlijk gezegd ook niet direct nodig

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wij hebben een mand met dingen uit de winkel van mn man gegeven. Met fruit, sapjes en dat soort dingen. Kost ons dus niet zoveel en ik geloof ook niet dat ik er anders veel geld aan uit zou geven. Ook al hebben we bij beide kinderen lieve kraamverzorgsters gehad. Vooral de laatste liep een tandje harder dan nodig was volgens mij!

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Het is een blijk van waardering en dat staat inderdaad (zoals snoetetoet zei) iedereen vrij om iets mee te doen.

Wij hadden een superleuke kraamhulp en hebben haar naast het geboortekaartje een cadeaubon van de gall&gall gegeven omdat ze een keer vertelde dat zij en haar man graag een glaasje wijn drinken bij het eten.

4. 4days

4days Niet meer actief

Wij kregen maar 3 uur per dag kraamzorg, en hebben ook nog 3 verschillende vrouwen gehad... :x

Deze keer zit ik bij een ander bureau en krijg ik gewoon 49 uur. Dus hopelijk ook de hele week dezelfde vrouw. Denk dat ik gewoon een geboortebedankje en een geboortekaartje meegeef. Misschien nog een fotootje van haar en de baby erin ofzo, is wel grappig. (en ja ik realiseer mij heus wel dat die niet op haar dressoirkast komt te staan... :D)

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Wij hebben niks gegeven.. Een hand en verder niet... Zij doet gewoon haar werk en krijgt daar voor betaald.. Ik werk zelf ook in de zorg en als bij ons de zorg stopt ( thuiszorg) krijgen we ook vaker niks dan wel.. soms een envelop voor de pot.. een enkele keer is er voor iedereen van t team iets.. een kleinigheidje...

6. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij hebben haar een cadeaubon van douglas gegeven,we waren zo verwend het leek wel of we in een hotel verbleven zo af en toe.Toen ze weg ging zat heel de diepvries vol met eten voor de eerst komende tijd.Ik heb na een jaar een mooie foto van mijn zoontje naar het kraambureau gestuurd onder vermelding van haar naam zodat ze eens kon zien wat er van ons mannetje geworden was.We kregen een verjaardagskaart terug dat ze het zo leuk vond.

7. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Wij hebben gedurende de eerste dagen veel van ons kindje gefilmd, en daar stond de kraamverzorgster uiteraard ook op. Mijn vriend heeft daar een dvd van gemaakt met een leuke hoes met allemaal foto's. Die hebben we aan haar gegeven! Vond ze erg leuk!

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

een grote reep milka en een gall en gall bon (ze luste heel graag bailys vertelde ze)

9. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Wij hebben haar een geboortekaartje,kaart en een kadobon van de praxis gegeven.
    Ze had verteld dat ze die week de sleutel van haar nieuwe huisje kreeg. voor de grap hadden we er ook nog een verf rollertje bijgedaan;)

10. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

erg leuk hoor ik heb een heel plakboek stop ik alles in fotos kaartjes noem maar op erg leuk om nog eens in te kijken

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

superrrrr leuk

12. MommyMar

MommyMar Lid

16 jun 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL

een kraamhulp is naar mijn idee aanwezig in een hele bijzondere periode van je leven. Natuurlijk is het haar werk, maar het is ook niet zomaar een baan. vaak maken ze lange dagen, lange weken (niks weekend! en vanwege een ernstig tekort nog steeds ) & soms onmogelijke tijden (denk er maar eens aan, als je snachts thuis komt met je kleine staat zij er voor je klaar...) op afroep, waarbij ze weinig tot geen plannen kunnen maken..
    toch begrijp ik dat het het allermooiste beroep is wat je je maar kunt bedenken, juist omdat ze zo'n belangrijk deel is van iets heel bijzonders...

Tuurlijk kan je er altijd een rotte appel (of peer ;) ) tussen hebben en dat er gewoon geen klik is, maar mijn kraamverzorgster zal van mij gewoon een kado'tje krijgen !
    nu is mijn moeder mn kraamverzorgster, heeft zij gewerkt bij mn zusters maar bijv ook vorig jaar bij mijn vriendinnetje die zo tevreden over haar was.. sommige dames doen nu eenmaal net dat ene stapje extra zetten zodat de kraamtijd voor jou heel relaxed zal verlopen. dus, nu wil ik wel een extra speciaal kado'tje !! TIPS? anyone?

13. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Kadobon en wat voor haar uitzet want daar was ze mee bezig! ;)

14. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik ben fotograaf en maakte de foto's voor de geboortekaartjes zelf. De kv heeft geholpen de kindjes mooi op de foto te krijgen (leuke kleertjes aantrekken en goed neerleggen terwijl ik de foto kon maken). Daarna heb ik de kaart afgemaakt; foto erin en uitgeprint (wij hebben alles zelf geprint en gevouwen). Het eerste exemplaar kreeg zij. Dat vonden ze (we hadden bij beide kindjes een andere kv) allebei echt heel leuk.

Verder heb ik niets gedaan, maar na mijn tweede kraamtijd had ik wel spijt dat ik dat de eerste keer niet gedaan had. Zij was echt heel bijzonder, maar omdat het de eerste keer was dacht ik dat het volledig door de hormonen kwam dat ik me zo voelde. Na de tweede periode, die halverwege door een andere dame werd afgemaakt, weet ik pas hoe goed we het getroffen hadden de eerste keer. Toen bleek dat ze niet meer bij het kraambureau werkte, heb ik haar wel gemaild dat ik graag wilde dat ze zou komen kramen maar dat dat helaas niet zou kunnen. Verder verteld hoe het met ons meisje ging en dat we nu een zoontje zouden krijgen. Ze heeft een geboortekaartje van de tweede gekregen en we hebben een leuk kaartje teruggehad.

15. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Aangezien onze kraam tijdens onze vele gezellige gesprekjes aangegeven had een bepaald drankje erg lekker te vinden, hebben we dit voor haar gehaald. Ook had ik vernomen dat ze erg van wit in huis houdt dus hebben we ook een bosje witte bloemen voor haar gehaald. Omdat ze van alle babies foto's bewaart, hebben we een vriendin een foto van ons allemaal laten maken en die ook gegeven. Ze was er erg content mee.

16. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    #76 kappiegirl, 18 aug 2010
    Laatst bewerkt: 18 aug 2010
    Misschien een leuk idee omdat het je moeder is die je komt kramen een fotoshoot te geven samen met je kindje of samen met jou en je kindje dat is een heel persoonlijk en mooi moment om vast te leggen en je kan een foto laten vergroten dan staat je moeder samen met de baby op een mooie manier op de foto en is een mooi aandenken aan een mooie tijd.
    Wij hebben mijn moeder en schoonmoeder ook een fotoshoot gegeven na de geboorte van onze kindertjes en vonden ze geweldig ze komen op de foto op een manier die je zelf nooit voor elkaar krijgt meestal.
    Wij hebben ook allebei een foto laten uitzoeken en laten vergroten vonden ze super leuk en foto´s hangen nog in de woon en slaapkamer. Deze keer gaan we dat zeker weer doen.
    Maar onze ouders waren dan geen kraamhulp maar goed omdat het dus je moeder is zou dat misschien heel leuk zijn. Succes.

Onze kraamhulp krijgt weer een geboorte kaartje en een bosje bloemen en bonbonnetjes zoals de andere ook hebben gehad ga geen grote kadoos kopen dat vind ik niet nodig.

17. Jeanine77

Jeanine77 Lid

12 jul 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Tot mijn verbazing lees ik hier mensen die niet eens bedacht hebben om hun kraamverzorgster iets te geven onder het mom van: het is toch gewoon werk? Dames, het is echt niet gewoon werk. Het is één van de slechtsbetaalde banen van Nederland. Zo niet de slechtsbetalende baan! Schandalig gewoon!

Dus het is niet gewoon werk. Bovendien gaan ze om met je kostbaarste bezit.

Onze eerste kraamverzorgster hebben we geld met een kaartje in een envelop gedaan omdat ze bezig was met een nieuw huisje aan het inrichten. De tweede hebben we niks gegeven omdat het een ontzettend lui mens was die de kantjes er vanaf liep en een paar keer (gevaarlijke) foute adviezen gaf.

groet,
    Jeanine

Deel Deze Pagina