Afscheidscadeautje collega's

Discussion in 'De lounge' started by Ukkie1, Oct 30, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,823
    2,249
    113
    Ik ga 1 januari starten bij een nieuwe werkgever. Ik zou graag iets leuks of grappigs geven aan mijn collega's. Het gaat om 8 collega's en een werkgever dus dat valt mee.
    Ik werk nu op een polikliniek in het ziekenhuis! Dus iets nuttigs ofzo zou ook leuk zijn. Ik dacht een pen bedrukken en dan met een notitieblokje en wat lekkers ofzo erbij maar die pennen zijn per 50 te bestellen.. Tja dat heb ik echt niet nodig haha en is dan gelijk vrij prijzig. Maar zoiets dus. Kom maar op!

2. AvdY

AvdY Niet meer actief

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,194
    16,528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn collega deed sleutelhangers met onze namen erop. Kleurige kraaltjes en zo’n poppetje eraan.

4. Indiana

Indiana Fanatiek lid

May 3, 2015
    1,181
    1,365
    113
    Female
    Flevoland
    En een wat groter praktischer cadeau?
    Collega van ons heeft ooit een melkopschuimer (voor lekere koffie...) neer gezet.. word veel gebruik van gemaakt!

bosi333 likes this.
  5. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,845
    4,103
    113
    Ik zou denken dat trakteren op iets lekkers ook voldoende is, maar als je toch iets cadeau wil doen zou ik eerder iets voor de afdeling doen. Leuke droppot of koektrommel of iets voor op het bureau.

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Op facebook zitten kleine ondernemers. Die doen het wel per stuk drukken. :)
    Leuk idee, pennen en notitieboekjes ben je altijd kwijt.

7. Pioenne

Pioenne Bekend lid

Mar 5, 2019
    640
    746
    93
    Female
    Ben paar jaar geleden ook met nieuwjaar voor andere werkgever begonnen.
    Uiteindelijk sleutelhangers gemaakt die typerend waar voor mezelf (dier waarvan iedereen wist dat ik hier gek van was), deze gehangen aan zuurstokhanger (kerstsfeer) en er dan nog wat van snoep bijgedaan.
    Voor de naaste collega’s (5) een koffiemok met hun naam erbij gedaan, en koffiecapsules voor koffiemachine

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,784
    18,940
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Zoiets vind ik ook wel heel leuk, eigenlijk. Ik hoop dat ik me dit herinner als ik ooit afscheid neem bij m'n werk. Het bedrag dat je wilt uitgeven gedeeld door 8 (in mijn geval een stuk of 20) levert toch vooral wat kleinere rommeltjes op. Terwijl we op mijn werk bijvoorbeeld heel blij zouden zijn met een nieuw tosti-ijzer ofzo. Ook een leuk idee dat je oud-collega's dan elke pauze nog even aan je denken en blij met je zijn. :thumup:
    Bij ons hebben de laatste jaren redelijk wat collega's afscheid genomen (pensioengolf). Vaak inderdaad met een kleinigheidje, zoals zo'n bakje met memo-blaadjes of een zakje vergeet-me-niet-zaadjes. Dat vind ik ook leuk hoor. Sowieso stel ik het gebaar op prijs.
    Eén collega had voor iedereen een persoonlijk briefje geschreven. Met een herinnering aan die persoon en wat kwaliteiten. Dat vond ik echt heel bijzonder.

9. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Ik heb eens aan iedere collega een cadeautasje/survivalkit gegeven met wat kleine dingetjes en een kaartje erin:

- een minideo: voor als het zweet je uitbreekt
    - een kitkat: voor als je even een break nodig hebt
    - klein flesje water: voor de nodige verkoeling (ik ging in de zomer weg)
    - pakje zakdoekjes: voor de moeilijke momenten

Etc je kunt het zo gek maken als je zelf wil.

Share This Page