Hoi! Ik heb een vraagje over de belasting. Ik hoorde iemand laatst zeggen dat je als vrouw ook toeslag krijgt omdat je een kind hebt en werkt? Ik kan het niet vinden, die vergoeding, dus mijn vraag, klopt dit? Weet iemand hier iets van? Bedankt!
Klopt, dat is de combinatiekorting. Als je het online aangifteprogramma van de belastingdienst gebruikt (voorlopige aanslag 2011), en je geeft aan dat je een kind onder de 12 hebt, en een inkomen dat niet lager is dan ca. 5000 euro bruto per jaar, wordt de combinatiekorting automatisch toegekend. Het is een percentage van je bruto jaarinkomen, dus hoe hoger je inkomen, hoe meer je krijgt.
Mocht je toevallig alleenstaande ouder zijn, heb je ook nog recht op de alleenstaande ouderkorting, en de aanvulling daarop.
bedankt voor de reacties! ik had al gekeken op de site van de belasting, maar ik kan t niet vinden. Kan je t ook met terugwerkende kracht krijgen of ben ik nu gewoon te laat?
Mijn tip: ga langs bij het belastingkantoor! Ik deed ook alles via internet en probeerde via forums enzo aan antwoorden te komen, Toen ik uitijnderlijk naar het belastingkantor gegaan was was alles binnen 20 minuten geregeld!
ik heb een link met informatie gevonden geloof ik Inkomensafhankelijke combinatiekorting vraag: ik laat mijn belastingsbrief bij de BD zelf invullen. als ik hierop recht heb, dan geven ze dat zelf aan, toch?
nee, ik dus ook niet, en het zou zonde zijn als je geld misloopt Ik vind de BD altijd zo vreemd, en vaag en ben blij dat ik alles nu geregeld heb (behalve dit dan) Maar ik ben altijd zo bang dat ik iets terug moet betalen (zorgtoeslag enz) omdat je het krijgt maar er eigenlijk geen recht op hebt. Lieselot84: bedankt voor de link! Ik ga t even uit laten zoeken!
Ik heb de link ook meteen naar mijn belasting-mannetje gestuurd om te kijken of ik het ook kan krijgen.
Als je je aangifte digitaal hebt gedaan, dan had je bij heffingskortingen bij jezelf kunnen invullen of je een kind jonger dan 12 jaar had en of dat langer dan 6 maanden was oid. Dan rekende het programma automatisch uit hoeveel inkomensafhankelijke combinatiekorting je krijgt. Als je alle stappen gewoon hebt doorlopen, kan het volgens mij niet dat je het gemist hebt.
Ik heb ook een vraag over de belasting en dan met name wie aansprakelijk is bij overlijden, wie mag ik daar over pb- en?
Je krijgt het ook met terugwerkende kracht! Hebben wij ook gehad dan moet je een speciaal formulier invullen!
ja maar vorige keer toen ik de belasting invulde had ik geen kind, en nu hebben we allen wat gewijzigd, en daar kon ik t niet bij vinden, maar t zou zooo fijn zijn als ik dat nog kreeg