Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, want ik ben er niet bekend mee. Ik heb op marktplaats een advertentie staan van een kledingpakket met heel veel stuks kleding, meer dan 100 stuks. Met verschillende maten. Zit geloof ik geen tot weinig merkspullen bij en het ene stuk is welicht ook wat minder mooi/meer gebruikt en gewassen etc dan het ander. Ik check ook niet meer wat ik verkoop, dus ik weet niet of en hoeveel stuks er minder mooi zijn. Wat zal hier een mooie prijs voor zijn? En iemand vraagt me wat de kosten zullen zijn met het verzenden, maar ik heb nog nooit eerder een pakket verstuurd en eigenlijk stond ook bovenaan de advertentie ophalen ipv ophalen of verzenden. Juist omdat ik dus niet weet hoe het moet en ik dat wou voorkomen. Maar mensen lezen dat niet, want ik krijg ook met al die andere advertenties vragen of het verstuurd kan worden. Reden dat ik er toch aan twijfel om het maar te doen, is omdat ik er eigenlijk gewoon vanaf wil zijn en er dus niet heel veel op gereageerd wordt. Iemand enig idee hoe dat mogelijk is om te versturen? Het zijn nu 4 of 5 tassen vol ofzo. Ik weet dus niet hoe ik het moet aanpakken, of het wel te doen is en hoeveel de verzendkosten zouden zijn. En of er nog dingen zijn waar ik nog aan moet denken.
Pakket tot 10kilo kost 6,95 (nieuw tarief) dan maakt de afmeting dacht ik niks uit. Gewoon naar een pakketpunt of postkantoor brengen dan zorgen zij voor een pakketzegel en verzending. Je krijgt dan een track en trace code zodat je je pakket kan volgens en een verzendbewijs.
Tot 10 kilo kan je het als pakket versturen. TNT post heb je de meest ruime afmetingen, maar je kan ook via DHL of Kiala versturen (Goedkoper maar kleinere afmetingen van je pakket). Ik heb onlangs meerdere pakketten verzonden. Deed eerst alle kleren in een grote zak, daaromheen een vuilniszak en dan helemaal rondom stevig tape. Dat ging prima. En wat je ervoor moet vragen, tsja. Een fractie van de nieuwprijs . Ik heb een compleet pakket (dus echt een volledige uitzet) 56/62/68/74 verkocht voor 50 euro.
Ik verstuurd via kiala dan betaal je een vast bedrag van 7.50 euro tot 15 kg. Laatst een grote doos verstuurd prima geleverd en je krijgt een track en tracé en bericht als het is afgehaald.
Tot 30 kilo kun je via post.nl versturen kosten hiervan zijn 13,25 Maximaal formaat van de doos mag dan 175 x 78 x 58 cm zijn.
Tja je kunt er niet heel veel geld voor vragen maar ik zou er een prijs van 70 euro bij zetten ofzo. Dan gaan ze er misschien iets onder zitten. Ik vraag altijd minstens 5 euro meer dan wat ik wil hebben want ze gaan toch altijd onder de vraagprijs bieden. Heel veel geld kun je er niet voor vragen, degene die het koopt loopt ook een soort van 'risico' omdat je op foto's niet kunt zien hoe de kwaliteit is.
Oké heel erg bedankt voor de reacties. Ik zal even gaan kijken via wie ik het dan het beste kan doen, want dat verschilt dan nog wel erg met de prijzen zie ik. Maar hoe kom je het beste aan een stevige kartonnen doos? En hoeveel kledingstukken kunnen er dan ongeveer per doos?
https://onlineverzendservice.postnl.nl/ Gewoon even een kartonnen doos zoeken, (Kun je misschien halen bij de supermarkt) Kleren er netjes in leggen en op de weegschaal ermee. Je kunt het pakket vervolgens thuis op laten halen of bij het postkantooor afgeven.