Hoeveel geven jullie uit aan boodschappen voor verjaardag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Majo1983, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Pfff.. Mijn zoontje is zaterdag jarig en heb net boodschappen gedaan. Jeetje wat een berg en dan heb ik niets speciaals.. Toastjes etc, nootjes, chips, drank en ingredienten voor 2 grote pannen soep met bruchettas aangezien het hele gezelschap graag wil eten. Was ruim 150 euro kwijt en moet nog gebak en bier halen. Zeg dus nog 70 euro extra. 220 euro dus. Er komen ruim 30 man + kids (naaste familie en beste vrienden) en is van 15.00 tot 20.00 ongeveer. Ben benieuwd of jullie ook zoiets uitgeven of meer/minder.... ?

2. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik vind het veel geld... Zeker omdat je zegt dat je geen speciale dingen gehaald hebt en er nog niet eens drank en taart bij zit...

Ik heb geen idee hoeveel geld ik altijd kwijt ben.

3. Mv6

Mv6 Actief lid

9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL

Ook zoiets vind het niet ontzettend duur hoor

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ook zeker rond de 200 euro zonder taart. Maar ik pak dan ook altijd ontzettend uit, maak zelf een hele tafel vol met salades, gevulde broodjes, hapjes etc. Soort open buffet.

5. Amare

Amare Niet meer actief

Rond de €100 inclusief bier, naar mijn zin teveel en dus de reden dat ik dit jaar m'n verjaardag oversla.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    548
    113
    oh geen idee dat hou ik echt niet bij. misschien 100 euro? hier niet veel bierdrinkers dus dat scheelt, ipv taart doe ik vaak ( als ik het groots vier) mini soesjes, tompoesjes, etc. qua hapjes heb ik vaak kaas worst komkommer, chips, nootjes en dan wat warme hapjes of wat dingetjes uit de oven ofzo. ik pak met verjaardagen wel de goedkope huismerken. dus ipv lays chips gewoon goedkope chips

7. Harrinda

Harrinda Niet meer actief

Hihi... hier idem, ik was verbaasd hoeveel ik nog kwijt was, terwijl ik ook niet veel bijzonders had gedaan...
    zeker ook 150 euro, maar dan alles er wel bij. Maar toch meer dan ik dacht...

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier komt gewoon geen 30 man voor een verjaardag ;).

Deel je 220 euro es door 30 man en je komt op 7 euro per persoon. Vind ik nog meevallen.

Het maximale wat ik hier tegelijk binnenlaat is 10 personen. En dan moet ik al serieus schrapen om aan zoveel volk te komen.
    Meer kan er niet comfortabel zitten en vind ik niet leuk meer (ik wil met iedereen een gesprek kunnen voeren).

Mijn schoonfamilie komt bijvoorbeeld altijd apart van mijn eigen familie.
    Dit jaar mijn verjaardag alleen met mijn eigen familie gedaan en dan zijn we met 6.

Hier doen we overigens meestal wel een hele maaltijd en dan zijn we dus meer kwijt. Het etentje met mijn familie 2 weken geleden heeft bijvoorbeeld 150 euro gekost. Op restaurant.
    Maar als ik thuis heel mijn huis moet poetsen, eeuwen werk heb aan voorbereiding van 't eten (meestal iets van hapjes, een hoofdgerecht en een dessert), achteraf de hele opkuis en afwas, ... ben ik meer kwijt als ik al mijn uren reken.
    En 2 keer per jaar is het ook geen probleem om 't te betalen hier.

Anders volgende keer geen cadeaus vragen, maar gewoon vragen dat iedereen "iets" om te eten of te drinken meebrengt?

Met mijn beste vriendin ben ik 3 dagen na mijn verjaardag op café gegaan (zij was ook jarig geweest en we moesten sowieso dringend es bijpraten) en was nog 10 euro kwijt aan drank. En dan alleen maar omdat we graag een cocktail hadden ;). (Op café houden we het sowieso bij 2 à 3 drankjes.)

9. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Ik geef er meestal zo rond de 100 euro aan uit, maar ik maak vaak veel zelf.
    Scheelt wel dat mijn schoonfamilie het liefst heel de dag door koffie drinkt en dan middags aan het bier/goedkope wijn gaan.
    Aan mijn kant van de familie drinkt alleen mijn vader een speciaal soort biertje dus als ik daar 5 van in sla heb ik dat ook weer rond.

Je maakt het zo duur als je zelf wilt en tegenwoordig denk ik ook: Op is op! (bij een ander krijg ik zo vaak diepvriestaart en dat lust ik ook niet graag..)

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Geen idee. Taart maak ik altijd zelf, verder nootjes en schaal worst/kaas hapjes, wij schenken alleen fris dus dat is ook wel goedkoper, gemiddeld 15 man, soms 10 soms 20 ;) Maar iig geen 150 euro. Maar goed, met 30 man wil je ook gewoon genoeg hebben, moeilijker in te schatten lijkt me.

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Vorige week hier ong 40 mensen met een verjaardag, ik was ongeveer 125 euro kwijt inclusief 4 kratjes bier ( van de Lidl). Zelf 2 kwarktaarten gemaakt, en nog een slagroomtaart gekocht. Voor de kinderen had ik soesjes. Ik had kaas, 3 soorten worst, komkommer tomaatjes met mozzarella en toastjes en pinda/borrelnoten. Lang niet alles is opgegaan

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Voor een "gewone" verjaardag zit ik meestal rond de 80 euro. Dan haal ik dus drinken en simpele hapjes als worst, kaas en toastjes en chips.

Hebben we een kinderverjaardag, doop, communie of ander bijzonder feestje, zit ik al snel op 60-80 man, en maak ik altijd een uitgebreid buffet en zit ik meestal rond de 150/200 euro. En dat vind ik best netjes voor zo'n grote groep :)

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Volgens mij zat ik met mijn verjaardag laatst op 120 euro.. Incl alles. Maar ik had een sweet table ipv taart. De verjaardag ervoor was ik 150 kwijt en toen had ik 3 taarten. Op de verjaardagen met familie heb ik 1 krat bier. En dan ben ik bovenstaande kwijt.

Met mijn verjaardag zijn we gestopt met een verjaardag voor vrienden. Maar daarvoor was dat ook nog ongever 150 euro voor een feestje. Met drank, frisdrank en vreterij..

Best duur. dus vandaar dat we daar mee gestopt zijn;)

14. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Met de verjaardag van mijn dochter zal ik ook rond de 200 kwijt geweest zijn. Had 2 vlaaien en taart. Verder had ik ook eten erbij. Buffetje met verschillende salades, stokbroodjes, hartige taart en pizza's. Als drank alleen koffie, thee, fris. Bier hebben we niet met kinderverjaardag.

Op onze verjaardag ben ik minder kwijt. Dan alleen gebak (vaak zelf gemaakt op onze verjaardag) en wat chips, nootjes etc. Verder 1 kratje bier en twee flessen wijn en frisdrank.

15. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Wij hebben altijd rond de 25 volwassenen en hetzelfde aantal kids en zijn dan rond de 400 euro kwijt. Ik vind het dus best meevallen eigenlijk...

16. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

hier zaterdag ook verjaardag en ben dat bedrag ( inclusief de normale boodschappen ook wel kwijt) Bier is hier altijd in huis (kopen we in de aanbieding) en ja wij schenken heus een borrel op een kinderverjaardag! Waarom niet

17. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

O en mijn vader maakt altijd de kip, soep en gehaktballen en dat hoeven wij niet te betalen

18. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier 50-75 euro en daar zit drinken bij in :) creatief omgaan met inkopen en weken van te voren al op acties letten scheelt veel!

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook wel 100/150 denk ik hoor.
    hier gaat aardig wat bier erdoorheen, paar flessen wijn en dan nog fris..
    gebak tikt ook aan..

al vieren man en ik het samen dus ik vind t niet veel dan.
    Dus 2x per jaar verjaardag is prima te doen!

20. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Zondag de vijfde verjaardag van onze zoon gevierd:
    - 90 euro boodschappen algemeen
    - 75 euro visschotels
    -25 euro taart
    - 30 euro trakteren school en bso incl.juffen/meesters

Tja...achterlijk veel geld vind ik het, maar we vieren dan ook alleen de verjaardagen van de jongens...

Deel Deze Pagina