bah kleine beestjes op boeken

Discussie in 'De lounge' gestart door sydneys, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik ben aan het poetsen en in de living zie ik hele kleine wit/beige beestjes op boeken, ze zijn echt minuscule beestjes

het zijn dure boeken dus weggooien is geen optie, ik durf ze niet weg te vegen omdat ik angst heb dat ze dan op andere plaatsen komen, het is echt alleen op de boeken brrrr :x ik durf de boeken niet eens aan te raken, ik heb er een 4-tal gezien maar ik vloog ook 2 meter achteruit dus het zullen er wel meer zijn

ik heb een beetje een fobie voor beestjes, insecten, spinnen en alles dus nu heb ik overal jeuk bah

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Boeken of stofluis. Vreten alles wat van papier is. Dus behang, boeken, verpakkingsmateriaal enz.
    Goed stofzuigen, ruimte goed droog stoken en heeeeel goed ventileren.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Is het geen zilvervisje?? ff googelen :)

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

nee geen zilvervisjes

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

stofluis denk ik ook niet, tjah die fotos op google zijn groot en die beestjes zijn misschien 1 mm klein, moeilijk te zien dus

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

vanavond de kachel aanzetten, kan dat helpen? die boeken staan 1meter van de kachel af

ik denk dat mn vriend ze niet kan zien dus je moet echt goed kunnen zien om ze te zien

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Klinkt als boekenluis/stofluis hoor!
    ik heb dat ook wel eens gehad, vooral in oude boeken kwam ik ze nog wel eens tegen... brrr. hou er ook niet van hoor!!
    Ze schijnen van vocht te houden,dus goed stoken en de lucht droog krijgen (lijkt me niet moeilijk met dit weer/deze temperatuur buiten), maar weet niet of ze daardoor echt verdwijnen.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

net nog eens gekeken en nu zag ik er geen

ik wil wel luchten maar het is wat koud voor een baby van 3 maanden

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dan lucht je als kleine op bed ligt of als buiten gaat wandelen of zo?
    Luchten moet je zowiezo elke dag. Als je de lucht tenminste gezond wilt houden.
    Is voor kind en jezelf ook beter.

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Die zie ik hier wel vaker op de boeken vooral de oudere boeken, ik druk ze dood en klaar :D.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

ga ik vanaf nu elke dag doen, in de living lucht ik bijna nooit, soms laat ik de achterdeur 5min open maar om tot bij de kachel te geraken moet de wind een bocht om een muur maken :p

straks even het raam openen

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

dit is de boosdoenerplek, veel oude boeken dus

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Zilvervisjes komen af op vocht. Ik denk dat je ovenvisjes bedoelt. Net zo irritant overigens bah.

14. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik vind ze ook wel eens. Toen we nog een openhaard hadden stonden daar vaak kaartjes op van het een of ander en daar zat er wel eens een tussen.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Of papiervisjes... Maar dat lijkt in de verste verte niet op stofluis:)

Deel Deze Pagina