Hoi allemaal, Wie heeft er afscheidsliedjes in het NL die het woord opa erin hebben/geschreven zijn voor afscheid van opa?
Weet niet precies hoe je het bedoeld maar ik ken een paar liedjes met het woord opa er in. Mijn opa zijn fiets was een heel oude fiets zonder stuur zonder bel zonder rem... ( tekst zal je wel verder op internet kunnen vinden). Of het liedje van jan smit van lieve oma maar dan veranderen in opa! Of mijn opa mijn opa mijn opa en niemand op de wereld zo aardig als hij mijn opa mijn opa mijn opa ... ( internet zal tekst vast en zeker te vinden zijn).
Marco Borsato heeft een nummer dat 'opa' heet Dit is de tekst daarvan: Songteksten.net - Songtekst: Marco Borsato - Opa
even relevant denk ik - afscheid in welke zin? Als hij opa uitzwaait na een dag oppassen en leuke dingen doen of als in op zijn begrafenis?
Ik neem aan dat het gaat over een definitief afscheid van opa? Als het gaat om een opa die veel heeft betekend voor zn kleinkinderen en deze nog klein zijn en ook komen, zou ik voor k3 gaan. Maar het ligt helemaal aan het soort afscheid of jullie het gepast vinden om de kids eventueel lekker te laten dansen (ik zou daar zelf geen probleem mee hebben, blijft de dag nog enigzins luchtig). Geen afschridslied, maar een lied om te laten zien hoeveel er van iemand gehouden is door kleine kids. opa, schud eens met je wilde grijze haren jij bent de schattigste opa op aarde iedereen rondom je staat je aan te staren jij bent de schattigste opa op aarde ook al word je honderd jaar ik zal van je houden en wij blijven bij elkaar voor eeuwig en altijd als je niet bij oma was zou ik met je trouwen want jij bent m'n grootste schat en ik wil jou niet kwijt en vanavond zetten we de bloemetjes eens buiten samen naar de discotheek, met de kriebels in je kuiten refrein: opa, schud eens met je wilde grijze haren jij bent de schattigste opa op aarde iedereen rondom je staat je aan te staren jij bent de schattigste opa op aarde ik ben vast je grootste fan in de hele wereld elke fuif swingt uit de pan met opaatje erbij als ik zelf een opa was zei ik: beste kerel kom we drinken nog een glas op die goeie ouwe tijd en vanavond zetten we de bloemetjes eens buiten samen naar de discotheek, met de kriebels in je kuiten refrein opa, jij bent kampioen ik draag je op handen ik blijf altijd je kapoen mijn opaatje van mij als ik koninging zou zijn van de lage landen dan kwam er voor elke seizoen een opadag erbij refrein
Er is ook een nummer van K3 dat over afscheid nemen gaat. Heb ik laatst gehoord op een uitvaart.. Echt heel mooi! Weet even niet hoe het heet.
Idd dat is een heel mooi lied. Wanneer zie ik jou terug. Tekst staat hier. Songteksten.net - Songtekst: K3 - Wanneer Zie Ik Jou Terug