Afscheidsmandje etc.

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Tinussie, 14 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Binnenkort ga ik helaas mijn zwangerschap afbreken vanwege trisomie 18. Ik heb de site prematuurkistjes gevonden waar ze mooie kleine mandjes verkopen waar je je kindje in kan leggen.

Eerder had ik op het forum nog een andere tip gevonden voor een website, maar deze kan ik niet meer terugvinden.

Weet iemand misschien welke site ik bedoel of heeft sowieso nog tips voor een website voor bijv. mooie kleine wikkeldoekjes om het kindje in te leggen.

2. pandaatje

pandaatje Lid

2 jul 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
  4. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Geen tips, maar je bericht raakte me.
    Heel veel sterkte...

5. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties en de tips. Ik zal op de sites gaan kijken.

Pandaatje en Geolily, ik wil jullie ook heel veel sterkte wensen met het verlies van jullie kindje.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wat een vervelend vooruitzicht :(

Bij ons in het ziekenhuis hadden ze mooie doeken om je baby in te wikkelen. Gemaakt door vrijwilligers, Little Quilts of Love.

Wij hebben er een gekozen met allemaal beestjes erop, omdat wij zelf beesten gek zijn.

Het uitvaartcentrum heeft Sam opgehaald in een mandje. Een vrij standaard mandje, maar wel mooi.

Sterkte meis.

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Heel veel sterkte in ieder geval.. ik heb onze wikkeldoek bij Sterrenrijk gehaald. De mandjes die wij mooi vonden waren daar erg duur 300 euro.. wij hebben zelf een mandje gemaakt/samengesteld. Achteraf bleek dat de mandjes die bij sterrenrijk te kopen waren ook gemaakt werden in ons ziekenhuis, dan betaalde je 50 euro. Maar toen hadden we al wat.. Je kan bij je ziekenhuis informeren wat zij hebben.

In ieder geval alle sterkte en kracht toegewenst voor de komende tijd!!

8. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Madelein en Poppetje, allereerst veel sterkte gewenst. Vreselijk om te zien dat jullie zo kort geleden afscheid hebben moeten nemen van jullie kindje.

Madelein, de quilts is een mooi idee. Ons ziekenhuis (LUMC) is alleen geen partner. Ik heb mijn moeder gevraagd of ze een klein wikkeldoekje kan maken van een mooi stofje waar het kindje in kan liggen. Het zal namelijk nog erg klein zijn (denk ong. 6-7cm) en veel dingen die ik op internet zie zijn dan toch wel erg groot.

Poppetje, goede tip om het ook nog even na te vragen in het ziekenhuis. Ik had inmiddels een prijsopgave gevraagd en ik vond de prijzen toch wel wat hoger dan verwacht. Het is natuurlijk wel veel handwerk. Ik bel morgen met de gynaecoloog met meerdere vragen en zal ook vragen wat zij voor mogelijkheden hebben.

9. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Heel veel succes. Wikkeldoekje is niet zo duur overigens een wij kregen nog een mutsje erbij. De grootte is lastig te schatten. Voor onze termijn lees je gemiddeld tussen de 12-15 cm maar Mia was al 17 cm..

Het is idd kort geleden.. Weet precies wat je mee maakt nu. Ook wij hebben de keuze gemaakt voor Mia. Na dat je je besluit officieel neemt, zijn er vijf officiële dagen bedenktijd.

Wij zijn daarna bevallen in het zh. Hoop dat je bevalling, in deze vreselijke tijd, in ieder geval voorspoedig zal gaan. Als je vragen hebt of steun zoekt mag je altijd een on sturen.

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Wat een klap krijg je te verwerken!
    Ik wil je alvast heel veel sterkte wensen en ook ik heb dit helaas kort geleden mee moeten maken.

Wij hebben gekozen voor een mandje vanuit het ziekenhuis, ze hadden veel keus.
    Zelf heb ik een paar dagen voor de geplande bevalling een mooie doek opgezocht waar ons zoontje in kon liggen, ben hier erg blij mee.
    Ik heb er 2 gehaald zodat er 1 thuis blijft ter herinnering.

Onze uitvaartverzorgster heeft ons zoontje na de obductie opgehaald uit het ziekenhuis en in een mooi kistje gelegd. Ons zoontje is overgebracht naar het crematorium waar hij gecremeerd is.

Mocht je vragen hebben of wat dan ook mag je altijd bij mij aankloppen.
    Nogmaals heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina