hoeveel tijd tussen wakker worden en weer slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Makkie, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ben benieuwd of ik het 'goed' doe en nieuwsgierig naar jullie rituelen:

voorbeeld vandaag:

18.00 werd hij wakker, schone broek en even lekker gek doen op de commode, 18.15 fles, 2 dikke boeren, in de box gelegd en even met mama gespeeld en gelachen, bij gapen mee naar boven genomen en weer op bed gelegd. De tijd tussen dat hij wakker werd en weer gaat slapen is een uur.

Is dat niet te kort/te lang? Hoe zit dat bij jullie?

2. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
  3. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo,

Je doet het hardstikke goed, want je volgt je kind! Zodra hij tekenen van vermoeidheid geeft leg je hem in bed. Toen mijn meisje zo oud was als jouw zoontje nu, was zij ook ongeveer maar een uur, inclusief voeding, wakker. Nu is dat ongeveer 1,5 a 2 uur.

Vaak merk je dat als je kindje in bed erg huilt, dat ze dan te laat naar bed zijn gebracht. Dat ze dan moeite hebben met 'zelf' in slaap komen en al wat over hun slaap heen zijn. Bij ons op het KDV noemen ze het dat ze op tijd in de slaaptrein in moeten stappen:-D

Groet Snoozie

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

o nou dat gaat dat hartstikke goed dus! Bedankt, fijn om wat bevesting te krijgen... tis allemaal zo nieuw met een 1e kindje!

5. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Je doet het supergoed hoor! Je kijkt goed naar je kindje en wat je kindje nodig heeft. Als je het zo blijft doen, zal je weinig/geen problemen krijgen en een makkelijk en tevreden en lief etc etc kindje krijgen/houden! Geniet lekker van je kleintje!

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Dat gaat idd hardstikke goed. Baby's rond die leeftijd zijn ongeveer een uur per keer op. Inclusief de voeding. Soms wat langer soms wat korter. Daarom is het belangrijk om goed naar de vermoeidheidstekenen te kijken. En dat doe je, prima toch zo.
    Sommige kids hebben het ff nodig om zich in slaap te huilen of huilen onder het slapen ook wel eens (dromen of prikkelverwerking). Daarom is het ook goed om niet meteen bij het eerste huiltje de kleine uit bed te halen, maar ff te wachten en goed te luisteren wat voor huiltje het is.

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Dat doe je goed hoor hier gaat dat ook zo ook bij daan doe ik dat nog soms.
    Als ze te moe worden gaan ze alleen maar moeilijker slapen is hier de ervaring ik zou gewoon zo door gaan

Deel Deze Pagina