Ik lees hier regelmatig topics over sprongetjes. Zijn er meer baby's die hier blijkbaar geen last van hebben? Ik herken het namelijk niet van alle 3 mijn kinderen. Nu waren/zijn ze ook alle 3 niet moeilijk als baby. Misschien dat wat pittiger kinderen er meer last van hebben. Of ik herken het misschien niet als een sprongetje
Ik geloof niet zo in sprongetjes. Mijn jongens zijn beide weleens een aantal dagen niet gezellig, slechter slapen, etc. Maar dat link ik niet aan een sprongetje. Dus mijn kinderen hebben ook geen last van sprongetjes
Ik ervaar hier ook geen zogenaamde sprongetjes hoor Er is zelfs in de wetenschap nooit meer aangetoond dat de sprongen ook echt kloppen en in die wetenschapswereld een hele ruzie over ontstaan
Ik geloof er ook niet zo in. In elk geval niet in sprongen op vaste momenten. Er zijn hier echt wel dagen dat het voor geen meter wil. Vorige week bijvoorbeeld lukte het slapen niet zo best en nu is er opeens niks meer aan de hand. Maar ik heb er wel eens op gezocht, die sprongen zijn altijd op andere momenten dan dat mijn kinderen er last van hebben. Nu lees ik ook genoeg dingen als: "Ja, die 4 maanden sprong was heftig. Die begon al bij 3 maanden." Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar dan denk ik altijd: zo kan ik het ook. Volgens mij zijn er gewoon momenten dat je kindje het wat moeilijker heeft en gaat dat ook weer over.
De babytijd van mijn dochter was één grote sprong Dus nee, ik geloof er niet in. Nu bij mijn zoon merk ik ook wel fasen op waarin hij minder blij is, maar ik definieer dat nooit als sprong... Gewoon een slechte dag, net als bij volwassenen.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Mijn kinderen hebben uiteraard ook hun mindere dagen, maar die kloppen kwa leeftijd ook niet met de sprongetjes. Ik heb dat boek ook gelezen, maar ik kon daar niet zo veel mee.
Ik geloof er wel in. Bij mij heeft het tot nu toe altijd geklopt! Ik denk niet echt dat het sprongetjes zijn, maar fases. Nu is mijn zoontje 15 maanden en kan hem wel 30x per dag achter het behang hangen bij wijze van spreken. Op internet zag ik de 15 maanden ''bokkensprong''. Nou, dat is precies mijn zoontje! Alles klopt ook gewoon wat erbij staat. Dus ik denk wellicht dat er wel een kern van waarheid in zit. Maar ik denk dat het fases zijn waar het kind doorheen moet.