Krijsen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jessiejz, May 23, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessiejz

jessiejz Actief lid

Apr 19, 2013
    294
    70
    28
    Female
    verzorgende ig
    Gelderland
    mijn dochter van 11 maand krijst tijdens het verschonen en na het wassen.
    Raakt zo overstuur, nadien is ook helemaal niks goed, ik niet, mijn man niet, afleiding niet helemaal niks. Gaat dan echt lang door.
    We hebben allerlei speelgoed qua afleiding geprobeerd, zelfs mijn telefoon die ze graag wilt maar niet mag gooit ze van zich af.
    Nu was het zelfs zo dat we na het wassen zon krijsend kind hadden dat ik haar in de houdgreep tegen me aan, zij bloot, heb gehouden tot ze na 10 min rustig was. Daarna luier aan willen doen en toen begon het zo weer.
    We weten het niet meer. Wat kunnen we nog doen?
    Ze heeft ook eczeem, voornamelijk boven lichaam. Zou dit ook een reden kunnen zijn dat ze hieraan pijn heeft? Echter zit het niet op de billen of schaamstreek.

2. jessiejz

jessiejz Actief lid

Apr 19, 2013
    294
    70
    28
    Female
    verzorgende ig
    Gelderland
    Het is trouwens geen aanstel of aandacht krijs, die klinkt heel anders

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Heeft ze verder nog lichamelijke klachten? Bijv. Koorts/verhoging.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Als ze gewoon aan t spelen is, kan je haar dan wel optillen "als ware verschonen"? En de handelingen qua rollen oppakken (etc) herhalen die je met wassen doet zonder het daadwerkelijk wassen. Gewoon om even uit te sluiten of t probleem bij de houding of specifieke beweging ligt of het wassen en verschonen. Ben geen arts maar dat zou ik voor mezelf wel graag uit willen sluiten.

5. jessiejz

jessiejz Actief lid

Apr 19, 2013
    294
    70
    28
    Female
    verzorgende ig
    Gelderland
    Geen koorts.
    Ook al het gewoon droog de handeling doen komt een overstuur kind. Terwijl ze als ze gewoon speelt wel tevreden is.

6. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Voor het wassen weet ik het niet mijn dochter heeft ook heel erg gegild tijdens het verschonen en ben toen overgestapt op Luierbroekjes zodat ze kon blijven staan tijdens het verschonen dit hielp heel erg veel bij haar. Nu met 14 maanden kan ik weer wel luiers omdoen bij haar.

7. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Deels herkenbaar. ZL begon al overstuur te huilen als hij het verachoonkussen zag. Als we hem neerlegden dan was het nog erger.

Wat hier de oplossing was... we laten hem eerst zitten op het verschoonkussen. Geven hem een speeltje (of iets wat voor handen ligt; een tube zalf bijv) en dan pas doe ik zijn slaapzak over zijn armen uit en doe ik eerst zijn shirt of romper aan. Dan is de bovenkant 'klaar'. Ik kan hem hierna rustig neerleggen en dan kan ik zijn luier doen.

Hii kreeg dit soort dingen vanaf elf maanden en nu nog vindt hij direct neerleggen helemaal niks. Begint hij direct te huilen. Geen idee hoe het komt, maar als het werkt voor hem door hem eerst te laten zitten, doe ik dat. Minder gestress voor hem en voor mij.

Emo likes this.

Share This Page