Ik was de teen nageltjes van m'n zoontje aan het knippen en het viel me op dat het teentje naast de grote teen, het nageltje daar aan het uiteinde wat naar beneden loopt. Een beetje de huid in als het ware. (Gewoon de hele breedte van het nageltje zegmaar). Ik moet het knippertje er echt goed onder zetten en dat is best lastig. Heeft iemand hier ervaring mee? Groeit dit later nog rechter of zal dit altijd zo blijven? Wil natuurlijk niet dat het ingroeit ofzo!!
Hoi, mijn oudste (nu 4) had dat ook en mijn jongste (10mnd) heeft het ook. Ik weet niet meer wanneer dat anders is gaan worden, maar bij de oudste is het vanzelf weg gegaan. Misschien als ze gaan lopen?
Kindernageltjes groeien altijd de huid in, daarom is het erg belangrijk om ze kort te houden, dit kan ook erg pijnlijk zijn.
Oudste zoon is bijna 13 jaar en heeft dit helaas nog steeds. Volgens mij is het iets erfelijks maar echt een ramp met knippen.
Oh vervelend! Ik hoop dan maar dat het hier ook over gaat. Het viel me ineens op. Had het al wel eerder gezien maar nu zag ik echt dat het bijna de huid in gaat zegmaar en het knippertje er echt onder geZet moet worden.. :-/ kort houden dus?
Hier ook al vanaf z'n geboorte van die kromme nageltjes die zo z'n teen in groeien als ik niet op let. Hij vind teennagels knippen dan ook erg vervelend, maar probeer het nu echt wel elke week te doen om ze zo goed kort te houden. Geen idee of 't ooit nog over gaat.
Ik heb het zelf ook nog steeds.. gewoon goed bijhouden, op tijd knippen.. Bij mij is het al een keer zo ver ingegroeid dat ik geopereerd moest worden aan één teen.. Maar als je het goed bijhoudt is er niks aan de hand... Mijn zoontje heeft het ook
volgens mij groeit het bij alle baby's zo. bij de oudste ging het geloof ik weg toen ze goed kon lopen. dan slijt het meer door schoenen ed