afslank tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door snoezelke, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens met Triskele, afvallen icm. sporten is veel beter en daardoor val je veel mooier af. Ik sport 5 a 6 uur per week met diagnose vorm van reuma (fibro). Ik heb juist veel en veel minder last, merk dat ik zelf weer flink lenig wordt (heb altijd geturnd). Sporten met pijnklachten is niet altijd onmogelijk. Vaak is het een eerste stap zetten, zoals altijd wel met sporten ;) de eerste tijd veel spierpijn hebben en lijkt alles erger, maar je lichaam went eraan.

Succes met afvallen. Ik ben tot nu toe 23 kilo kwijt en begin nu, op een gezond geiwcht een beetje stil te staan. Maar ik doe veel aan een vorm van krachttraining en bouw duidelijk siperen op. Dus dat kan ermee te maken hebben ;)

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

eens sporten kan je helpen met de pijn, ik heb ME/CVS (en ze denken ook aan fybro) ik kan bv heel slecht armoefeningen doen, dus die doe ik een stuk lichter maar cardio kan ik heel goed (vreemd genoeg haha) sinds ik sport gaat het met mijn ziekte een stuk beter, het is wel een kwestie van opoffering want ik moet dan die dag rustig aan doen verder, kan niet alles tegelijk en soms is het nog steeds een kwestie van PCM infuusje ;) (dan ben ik iets te ver gegaan)

Ik ben BIJNA 25 kilo kwijt nu en ook dat scheelt natuurlijk met moe zijn (je hoeft minder mee te tillen ) en dus ook de pijn in gewrichten word dan verminderd omdat mijn spieren het kunnen overnemen.

Als je het moeilijk vind is goede begeleiding belangrijk, ik ben simpel begonnen met wandelen (gewoon achter de buggy zodat ik wat steun had)

3. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Ik heb zelf fibro maar verder dan een uurtje per dag fiets op de hometrainer kom ik niet

4. Triskele

Triskele Niet meer actief

Dat is toch al wat ? is meer dan helemaal niets doen ...

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Dat vind ik idd. al heel wat!

6. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ook ik ben het helemaal eens! Een uurtje fiets/hometrainer per dag, is gewoon sporten hoor. En misschien kun je bij oefening de intensiteit wat opvoeren (bij 'normaal' tempo zijn het toch zo'n 300 calorieën op een dag die je extra verbrandt. Super toch! En van fietsen krijg je mooie benen :))

7. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Lukt niet altijd maar als het lukt vind ik het ook wel super! :)

Deel Deze Pagina