Afslank wondermiddel?!

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 18 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hoe staan jullie erin? Sinds ik een beetje Google op voedingsschema’s vliegen de reclames van wondermiddeltjes me om de oren. Ik ben daar nuchter in, als het te mooi is om waar te zijn dan niet geloven maar toch…. Ik twijfel soms. Fatburners, appelazijn pillen, wow tea, en ga zo maar door. Allemaal middelen die beloven de stofwisseling te versnellen; eetlust te verminderen en vet te verbranden. Wie heeft ervaring? Positief en negatief? Ik ben inmiddels bezig met de pt, en moet bekennen dat ik voeding nog niet lekker op de rit heb. Ik ben in 2 weken tijd nu een kilo kwijt maar dat kan zomaar een hormoonschommeling zijn. Het voornemen is nu, over 2 weken vol gas ervoor te gaan (dinsdag nek operatie en daarna herstellen alvorens te “knallen”). Ergens wil ik cheaten met wonder middeltjes maar weet van binnen dat het een kwestie is van gezond verstand gebruiken. En voor ik een vermogen aan pillen en poedeltjes uit geef ben ik benieuwd naar ervaringen! Ik ga over 8 weken op vakantie en zou dol gelukkig zijn als ik tegen die tijd nog 5 a 8 kilo kan verliezen.

2. Krokodil16

Krokodil16 Bekend lid

8 jan 2021
    764
    811
    93
    Vrouw
    Gewoon calorieën tekort doen. Geen wonderpillen. Leefstijl aanpassen. Gezonde relatie met voeding. Dat soort dingen.

Floeperd, flipflop, Kanarie en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    #3 meisjemetdeparel, 18 jun 2023
    Laatst bewerkt: 18 jun 2023
    Natuurlijk werkt dat niet. Anders waren er toch geen mensen met overgewicht meer.

Floeperd, Loeki82, puzzelstukje en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    @GossipGirlxoxo ik ben 4 weken geleden begonnen met het zomerboek van Sonja Bakker (leuker kan ik het niet maken:rolleyes:). Ik begon met een BMI van 28 en nu is er 6,2 kilo vanaf (BMI is nu 26,1). Echt hele lekkere recepten, vooral voor de zomermaanden, met salades en fruit.
    Ik loop er wel 3x in de week bij hard, maar dat deed ik voorheen ook en toen gebeurde er niets. Ik hou mij er wel heel strikt aan.
    Ik hoop dus straks in 7 weken 8 kilo kwijt te zijn… zonder dure pillen, gewoon eten wat staat voorgeschreven.

Succes met de operatie!

nizzie86, Asil, Lies1611 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

Dank je voor de tip! Dit hele “te zwaar” zijn is nieuw voor me en heb me er nooit in verdiept. Ik kan me wel herinneren van mensen om me heen dat ze van Sonja Bakker lastig vonden dat ze bepaalde boodschappen moesten doen (bijvoorbeeld pak eierkoeken) en en dan 1 in de 2 weken mochten eten en zodoende best veel weg moesten gooien. Heb jij die ervaring niet? Ik ga het boek in ieder geval eens opzoeken. Ben gek op zomers eten (salades fruit enz).

6. GossipGirlxoxo

Ik was er al bang voor maar wilde het toch even dubbel checken :oops:;)

owly vindt dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Je kunt bij de bakker Eierkoeken per stuk kopen, dus dat is geen probleem. Verder vind ik het alleen soms lastig dat we apart koken voor de kinderen, maar soms sla ik ook een gerecht over en eet ik met de kinderen mee. Wel echt met mate, en voorheen moest alles op, nu neem ik kleinere porties.

Ik heb echt al een paar favoriete nieuwe salades, die ik veel vaker wil eten. En de aardbeien/ meloen zijn niet aan te slepen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

Het is trouwens dat ik via Google dat ozempic niet kan vinden anders was ik daar al mee begonnen denk ik.

9. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.010
    1.722
    113
    Vrouw
    Ozempic zou ik ook graag willen:oops:.
    Heb een boek van Sonja Bakker, op aanraden van Iertje aangeschaft, maar heb er het geduld en wilskracht niet voor om het te volgen:(.
    Mijn schoonmoeder zweert bij een glas appelazijn in de ochtend, verdund met water en een eetlepel honing. Maar zij is iets in de 90kg en die paar kilo’s schommelen bij haar sinds dat ik haar ken, dus die wondermiddel verricht alvast geen wonderen.

Iertje81 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    Dat kun je ook alleen via de huisarts krijgen en zul je ook niet zomaar voorgeschreven krijgen hier in Nederland, dan moet je wel echt flink overgewicht hebben, niet 5 of 10 kilo zeg maar.

Verder zijn er helaas geen wondermiddeltjes. Dan waren er idd geen mensen met overgewicht meer.
    Sonja Bakker klinkt leuk, maar is in feite niks meer dan een crash dieet, waarbij je waarschijnlijk wel gewicht verliest, maar het ook vaak snel weer aankomt. 1200 calorieën is namelijk de behoefte van een kleuter, niet van een volwassen vrouw. Zou gewoon iets onder je dagelijks behoefte gaan zitten (en dus niet 1000 calorieën ofzo) en dan rustig aan.

11131618, Seffie, Ayla7000 en 11 anderen vinden dit leuk.
  11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    owly, GossipGirlxoxo en JupitR vinden dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Tja, mijn "wondermiddel" is gewoon een calorie-tekort...

13. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.568
    113
    Wondermiddeltjes bestaan niet. Ik ben nu in 3 maanden tijd 10 kg afgevallen.
    En dat heb ik vooral gedaan door op mijn eten te letten. Veel minder snoepen (niet helemaal geschrapt omdat het ook op de langere termijn haalbaar moet blijven).
    En regelmatiger gaan sporten.

En wat misschien nog veel belangrijker is accepteer het als dingen niet gaan zoals je zelf wilt. In mijn geval brengt dat een stuk rust en raak ik niet zo gefrustreerd als het niet lukt. Ik ben maar een mens en geen machine die je kunt programmeren.

Annemeis, Anouk2005, Palmpje en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Gezond eten en af en toe zondigen.
    Anders houd je het niet vol!

Zeebra en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ik doe een combinatie van Sonja Bakker (wel vooral die recentere boeken, want ik ben geen fan van aardappels enzo), waar ik vooral recepten voor het avondeten uit haal en soms ook het ontbijt en de lunch.
    Verder eet ik daar minstens 400 kcal per dag bij, want de diëtist (Sonja is voedingsconsulente, wat je met een LOI-cursus kunt worden, diëtist is HBO en daarnaast op je persoonlijke omstandigheden en lijf aangepast i.p.v. alles voor iedereen hetzelfde) had uitgerekend dat ik zo'n 1600 kcal per dag binnen moet krijgen.
    Ik eet minstens 2 x wat lekkers per dag als een Milka brownie o.i.d. en val nog een kilo gemiddeld af per week.
    Probeer elke dag een half uur te wandelen of te fietsen ofzo. Vind sporten verder weinig aan.
    Sonja Bakker is voor mij meer gewoon net even die stok achter de deur. Die zomerse recepten zijn vaak best lekker en ik grijp zo eerder naar een beetje variatie en gezondere maaltijden dan dat ik zelf steeds moet bedenken wat we gaan eten of maar wat meegraai in de supermarkt.
    In pillen enzo geloof ik niet om af te vallen. En als het wel werkt, vind ik het nog wat riskant met eventuele bijwerkingen enzo.

GossipGirlxoxo en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  16. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.267
    8.713
    113
    Vrouw
    Dit zou ik niet zomaar zelf doen. En dit ga je ook niet zomaar van de huisarts krijgen. In deze regio moet je daar sws het COOL traject bij volgen een jaar lang.

17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.043
    17.011
    113
    En uiteindelijk is dat het enige dat goed werkt. Met een goede portie geduld en doorzettingsvermogen.
    8 kilo in enkele weken verliezen bij minimale (of zelfs geen) overgewicht is niet realistisch. Of in elk geval niet bepaald gezond.

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.261
    113
    Dat wondermiddel bestaat niet.

Beste middel is my fitness pal alleen confronterend want dan hou je alles bij en in combi met mijn horloge zie je wat je verbruikt en wat je naar binnen werkt.

Als ik trek heb pak ik tomaatjes en komkommer, meloen kan ook. Ergens de truc om zo te eten dat je voldoende binnenkrijgt en afvalt zonder gek te worden alles bij elkaar vreet.

Maar met overgewicht ben ik nog niet een goed voorbeeld:oops:

Oja een glas water smorgens drinken zou ook helpen. Weet niet of je voldoende drinkt maar ik drink bijna standaard te weinig.

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.181
    6.578
    113
    Aub, geen Ozempic.

Dit is hier niet voor bedoeld, het is een middel tegen diabetes. Het kán als bijwerking hebben dat je afvalt, maar dat betekent niet dat je het middel kunt gebruiken om af te vallen. Want dan krijg je weer vele andere bijwerkingen. Het kan dan zelfs ronduit gevaarlijk zijn.

Bovendien is het een middel dat in Nederland alleen op recept verkrijgbaar is, voor de indicatie diabetes. Alle andere manieren om eraan te komen zijn illegaal.

Derde is dat er hierdoor een tekort van dit middel is ontstaan voor mensen die Ozempic écht nodig hebben, om hun diabetes onder controle te houden.

linnim, iMum, Ayla7000 en 14 anderen vinden dit leuk.
  20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wilde net zeggen, er is al zo'n tekort aan dat middel. Is echt niet bedoeld om er een paar kilo af te krijgen als je niet eens overgewicht hebt.
    Er bestaan geen wondermiddeltjes, het is zo makkelijk: minder caloriën binnen krijgen dan er in gaan. (over het algemeen he, ik weet dat het bij sommigen wegens onderliggende ziektes niet zo werkt) Meer bewegen. En in jouw geval, GG, ik zou eens wat meer accepteren dat er voor nu een paar kilo meer aan zit dan je gewend bent. Zorg eerst maar dat je psychisch weer op orde raakt, ik denk echt dat de rest dan wel volgt. En dat bedoel ik echt niet lullig he! In tegendeel, maar hoop dat je dat wel snapt.

Zeebra, Sophy, nelta en 16 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina