Eigenlijk is de conclusie van dit topic (waar ik al bang voor was) een wonder middel bestaat niet en als iets te mooi klinkt om waar te zijn dan is dat vaak ook zo
En als dat volkorenbrood is met gezond beleg dan ben je gewoon goed bezig hoor. Tipje: gooi op elke boterham ook wat rauwkost als extraatje. Maakt hem nog lekkerder en frisser en je voegt geen calorieën, maar wel goede voedingsstoffen toe.
https://www.telegraaf.nl/gesponsord/926668618/dit-is-waarom-afvallen-zo-moeilijk-is-maar-zo-lukt-het-wel
Ligt aan de hoeveelheid wat je eet en welke verhouding en welke frequentie. En wat je verbruikt, wat je lijf gewend is pre afvallen en tijdens afvallen krijgt. Het is geen zwart of wit maar 100 tinten grijs
Is gewoon een dieet. Alle dieten helpen, maar zijn voor 95% van de mensen niet vol te houden. Maar je blijft het proberen he.
Gestoord? Het ging toch om manieren om de motivatie vast te houden? De dietiste van mijn moeder zei dit soort dingen zelfs. Bv een foto van toen je nog het gewicht had wat je nu weer wilt worden bv na een zwangerschap of een foto van een leuk jurkje dat je graag aanwil en elke keer als je wilt snaaien aan herinnerd wordt. Ook grafieken zijn niet gestoord hoor. Een dietiste houdt je gewicht ook vask bij in een grafiek als goed overzicht. Gestoord???
Ik zou er dood ongelukkig van worden. Elke dag zien welke lievelingsjurk ik nog niet pas en hoe mooi plat mijn buik vorig jaar was! Ik hou het wel op de tips van mijn diëtiste veel sporten en eventueel na de zomer wat vet weg laten zuigen.
Ja ok als je er ongelukkig van wordt moet je het niet doen natuurlijk. Bij mij werkt een grafiek altijd wel goed.
Ja joh, ga ik ook doen. Een foto van mijn slanke 17/18 jarige lijf toen ik bijna anorexia had, drugs gebruikte en een depressie had. Hang liever een foto op, waarop ik gezond ben met een maatje meer en lekkerder in mijn vel met een jurkje aan die bij mijn figuur past.. Kanonnen zeg. @GossipGirlxoxo, hoe gaat het met je en met je herstel?
Van zulke foto's raak jij niet gemotiveerd? Ik ook niet. Ergens in dit topic werd een link gedeeld, daar heb ik even op gekeken. Met mijn leeftijd en lengte denken ze dat het ideale gewicht voor mij 57-61 kilo is. Kom op zeg, dat is echt niet realistisch. Ik zou het fijn vinden als ik weer richting de 70 ga. Maar ik snoep gewoon veel te graag
Maar daar staat ook een zinnetje onder, dat het een richlijn is en geen gegeven oid.. Word een beetje moe van een specifiek iemand
Qua snoepen: Ik zorg nu voor veel aarbeien en nectarines in huis, die snaai ik ook zo weg, zijn ook zoet maar is wel een stuk gezonder. Heb ook weleens zelf een soort Nutella gemaakt en dan met partjes appel oplepelen. Toch de chocola maar veel minder suiker dan uit de supermarkt. Wat mijn vrouw en ik wel hebben gedaan toen we onszelf een nieuw eetpatroon wilde aanleren (ontstekingsremmend) was een soort stickervel ophangen voor een paar weken. Elke dag die goed was een smiley, elke dag "fout" niet en dan max 1 "foute dag" in de week. Gewoon om het zichtbaar te houden. We hadden een tijdschrift waar we alle recepten uithaalde (ook de snacks). Was natuurlijk wel makkelijk dat we het samen deden en geen kinderen om rekening mee te houden.
Hier dus wel een rijtje kinderen die op zijn tijd best een snoepje, koek of chips lusten. En dat mag ook, maar daardoor is het dus ook in huis. Ik vind het namelijk niet eerlijk naar mijn kinderen toe om dat allemaal maar niet meer te kopen omdat ik mezelf te zwaar vind en er niet vanaf kan blijven. Qua fruit eten, dat is wel een goede tip. Als ik dan zin in wat lekkers heb kan ik dat beter pakken ja.
Voor mij ook niet. Maar zou ook totaal niet realistisch zijn dan want ik wil de pre-kinderen-buik, zonder striea, slap en vaak opgezet door darmen. En als dat jurkje op een paar kilo niet mooi zit koop ik een maat groter of is het gewoon niet het model voor mij