Afslank wondermiddel?!

Discussion in 'De lounge' started by GossipGirlxoxo, Jun 18, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Dat werkt inderdaad ook goed, bijhouden wat je eet. 100 gram frietjes zijn al ruim 300 calorieën, daar moet ik toch weer 20 minuten voor hardlopen. en vaak ligt er wel meer dan 100 gram op een bord.

Voor iedereen werkt iets anders goed. Bij mij werkt het het beste als ik alles om gooi. Of dat dan een crashdieet is, kan… maar voor mijn zwangerschappen heeft het ook gewerkt en kon ik het vasthouden. Nu voel ik mij echt al zoveel fitter dan een paar weken geleden. Mijn taille is weer in zicht:o:

@GossipGirlxoxo ik zou een bezoekje aan een diëtiste ook overwegen in jouw situatie, die kan je goed op weg helpen.

GossipGirlxoxo likes this.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

dietiste geweest, die stelt voor icm het sporten om 10% onder mijn ckal verbruik te gaan zitten. En daarmee gaat het zo langzaam. Wat @liekje zegt is ook zeker waar maar voor mijn gevoel is het zo een visuele cirkel geworden. Me psychisch niet goed voelen, in de spiegel kijken, ongelukkig zijn mijn mijn lichaam en me nog rotter gaan voelen en zo weer van voor af aan. Ik hoopte een stapje te kunnen afsnijden.

3. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,043
    17,011
    113
    Maar wel op een gezonde manier.
    Crashen is niet gezond.

Sophy, Vero0504, Saartje33 and 5 others like this.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    Wat vind je langzaam en wat zijn je verwachtingen?

5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,878
    6,405
    113
    Langzaam zorgt er wel vaak voor dat het er ook af blijft, snel zorgt voor jojo’en en soms zelfs uiteindelijk voor meer aankomen. Probeer dus met hulp dat cirkeltje te doorbreken zodat je op een gezonde manier af kan vallen en het er ook af kan houden.

6. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,133
    3,212
    113
    Female
    Langzaam is juist super goed, dan bouw je nieuwe gewoontes op en is de kans dat het eraf blijft veel groter!! Hier in zes maanden tijd 7 kilo afgevallen door minder te eten, frisdrank, snoep en koek te laten staan, meer water drinken, snacks als tomaatjes etc eten en meer bewegen/sporten. Op een gegeven moment at ik te weinig en stond ik stil, toen ging ik iets meer eten en viel ik weer af. Bij mij was cortisol (slaapgebrek) ook een factor. Pas toen de nachtvoeding er af was, ging het gewicht ook langzaam omlaag…

7. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik ben een paar jaar terug eens redelijk succesvol en snel een kilo of 7 afgevallen met Het Geheim van Slanke Mensen van Mieke Koster.
    Boek gekocht, cursus gekocht en in een besloten FB-groep met anderen die ook wilden afvallen. Zo kon je elkaar een beetje motiveren, je kreeg elke dag of week motiverende emails, hoefde geen specifieke recepten te volgen. En ik geloof nog steeds in het concept, namelijk dat je de regie over je eigen eetgewoontes moet hebben. Discipline dus.... en als je dat laat varen, dan gaat het weer mis. Ik had toen de smaak echt goed te pakken en het lukte me zelfs in de feestdagenperiode om gewoon niet constant te snoepen, alcohol te drinken en teveel te eten. Later is dat weer een beetje afgezwakt en toen zijn er ook weer wat kilo's bijgekomen. Wat ik nog wel nog steeds kan is niet een hele chocoladereep in 1x naar binnen werken, maar elke dag 2 blokjes. En niet een half pak speculaasjes wegwerken, maar gewoon eentje bij de koffie nemen en dan is het weer klaar.

Wat mij hielp, en het is echt bijna te kinderachtig voor woorden, was een plaatje op de koelkast van hoe ik eruit wilde zien. En een keuzeschema op de voorraadkast om te achterhalen of ik echt trek had, of gewoon lekkere trek. Toen kwam ik erachter hoe ontzettend vaak ik gedachteloos die kasten opentrok om er wat uit te halen, echt vreselijk. Met die plaatjes werd ik me daar bewust van en dat scheelde enorm.

Ik probeer het nu ook weer een beetje op te pakken. Ben weer iets te zwaar, de laatste tijd te weinig beweging gehad door gezondheidsproblemen en teveel thuis geweest met gelegenheid om teveel te snoepen. Destijds haalde ik ook gewoon minder in huis, maar nu met 3 pubers is dat niet meer te doen. Dus nu moet ik zelf maar weer wat meer discipline opbrengen en die regie terugnemen.
    En wat bij mij echt heel erg helpt is alleen maar water, thee en koffie drinken en geen sap, frisdrank en alcohol. Daar zitten zo ontzettend veel calorieën in, die nergens voor nodig zijn.

toch3, nizzie86, Jo79 and 4 others like this.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,361
    30,652
    113
    Female
    Ik denk dat de eerste stap zou moeten zijn je psychisch weer goed te voelen. Er speelt bij jou zoveel meer dan een paar kilootjes.
    Ik heb vaker foto's van je gezien. Je ziet er mooi uit. Er is niks mis met je lijf/uiterlijk. Dus als je gaat afvallen, dan zal je je maar weinig beter gaan voelen.

Gezond eten en langzaam wat eraf kan je verder helpen, maar is in jouw geval biet de key naar gelukkiger worden. Die ligt, denk ik, veel meer op psychisch vlak en zelfacceptatie. En verwerken van nog onverwerkt verdriet.

Sorry als het niet is wat je wil horen. Ik dacht dat je al psychisch hulp had bij wat er speelt?

Je bent een mooie vrouw, die veel te verwerken heeft. Ik wens voor je dat je met jezelf in het reine komt.❤
    Helaas... ook daarvoor geen wondermiddel

Loufoque, Sophy, Saartje33 and 12 others like this.
  9. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Als die wondermiddelen zouden werken, dan zouden er niet zo veel zijn... sowieso zou er geen dieetindustrie zijn als het zou werken...

citroenrasp and GossipGirlxoxo like this.
  10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ongeveer 0,5 kg is per week. Ik zou heel blij zijn met 1 of per week.

11. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Met jouw gewicht is 0,5 kilo per werk gewoon heel goed. 1 kilo is mogelijk als je echt zwaar overgewicht hebt, maar dat heb je niet.
    Waarom zou je nu op korte termijn je lichaam willen verpesten om iets slanker op vakantie te kunnen gaan? Wat voor beeld geef je dan ook aan je dochter?

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,857
    113
    #32 Jo79, Jun 19, 2023
    Last edited: Jun 19, 2023
    Een halve kilo is met jouw BMI niet gek hoor. Als je een BMI van 35 had, dan gaat het het gewoon sneller, maar als je niet echt last van overgewicht hebt, maar alleen een paar kilo kwijt moet, gaat het over het algemeen ook niet zo hard.

GossipGirlxoxo and Syane like this.
  13. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

Jan 18, 2016
    3,025
    5,138
    113
    Ik heb die cursus ook gevolgd en ben er ook nog steeds van overtuigd dat dat de manier is om op een gezonde manier af te vallen: de regie nemen over je eetpatroon en keuzes maken. Op deze manier heb ik 3x alle zwangerschapskilo's eraf gekregen. Heb ook periodes dat ik het wat laat versloffen en dan kruipen er toch weer meer ongezonde gewoontes in. Maar als ik me dat dan realiseer ga ik weer terug naar de basis die ik toen geleerd heb.

@GossipGirlxoxo ik denk ook dat een shortcut hier niet werkt. Met een paar kilo minder ga je je niet magisch mentaal beter voelen. Of misschien een weekje, dan is het effect weg en moet er nog meer vanaf om weer hetzelfde tevreden gevoel te krijgen. En dan begeef je je op glad ijs.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    0.5 is compleet normaal! 1 kg is heel veel, zeker als je niet echt veel te zwaar bent. Rustiger is zeker beter dan.

Vero0504, GossipGirlxoxo and Syane like this.
  15. Pompidom

Pompidom Actief lid

Jul 6, 2021
    315
    164
    43
    Female
    Mijn beste tip is om altijd je dag vooruit te plannen qua eten. Het is namelijk ontzettend makkelijk om over je calorieën heen te gaan.

Zelf gebruik ik myfitnesspal en plan ik alles de avond van te voren in. Wil ik iets eten dat ik nog niet heb gepland? Dan ga ik eerst kijken welke invloed dat heeft op mijn plan voor de dag.

Ik zou zelf een tdee calculator (even googlen) gebruiken om de calorieën te bepalen. Myfitnesspal schat dit standaard erg laag in.

Daarnaast heeft myfitnesspal ook een zeer actief forum. Zet de taal op Engels en geniet van "succes stories", super motiverend vind ik dat zelf.

16. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,791
    9,309
    113
    Gelderland
    Dat is echt heel netjes! En als je je in de vakantie een beetje aan hetzelfde patroon kan houden dan kom je lichter of met een gelijk gewicht terug, kun je daarna nog wat verder zakken en is het vaak ook blijvend. :)

17. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,238
    11,817
    113
    Dat is echt niet langzaam hoor. Juist heel netjes.

Rozebeer and GossipGirlxoxo like this.
  18. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,393
    1,173
    113
    Ik woog jaren geleden 110kg. Nu 70kg, dmv keto/kha. Het is wel een levenstijl, dus niet erna weer terug op oude gewoonte want dan zit het er zo weer aan.

Ally2020 and GossipGirlxoxo like this.
  19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Afvallen en op gewicht blijven is sowieso een lifestyle. Als je te zwaar bent dan beweeg je te weinig voor het aantal calorieën en voor het soort eten dat je eet.

niet voor iedereen werkt hetzelfde dieet. Je moet ook lekker in je vel en in je hoofd ermee zitten.

Hier werkt WeightWatchers goed.

ben sinds januari 6 kilo afgevallen en het blijft er ook goed af. Ik eet vooral in de avond minder koolhydraten. Dat is bij mij de key. Lekker veel groenten en wat vis of een vleesvervanger.

20. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

May 31, 2022
    762
    1,231
    93
    Female
    Wat bij mij voor zowel lichaam als psyche heel goed werkt, is dagelijks een half uur wandelen.
    Geen wondermiddel, maar het helpt toch om wat calorieën te verbranden en mijn stemming wordt er ook beter van.
    Ik hoop vooral voor je dat je je mentaal beter gaat voelen, dan komen daarna die kilo’s wel weer wat nu niet meteen lukt.
    Je kunt ook echt gelukkig zijn met een paar kilo teveel hoor;)

Share This Page