Onze oudste dochter is allergisch voor muggensteken. Ze krijgt enorme rode bulten. Het beste is natuurlijk om muggen te weren maar wat werkt nu echt? Anti-muggenstick werkt niet super en ook een citronella plant is geen oplossing. Een blauw lampje in het stopcontact haalde niks uit, misschien een grotere lamp? Horren voor de ramen hebben wij al en ik ga iedere avond op jacht met zo'n elektrische vliegenmepper. Wie heeft er nog goede ideeën die super goed werken? Zij is bijna 7 jaar en middelen met Deet mogen nog niet of in zo'n lage concentratie dat het maar een paar uurtjes nut heeft.
Mijn dochter is ook allergisch, en krijgt echt flinke ontstekingen van een muggenprikje. Wij hebben haar bed helemaal afgetimmerd met hout en gaas. Ze slaapt in t onderste bed van een stapelbed. Met een hor deurtje er in. Alleen dat werkt.
Roxasect doe je in stopcontact. Te koop bij blokker weet niet of t bij jonge kinderen mag maar ik heb een allergische man en sinds dit in stopcontact zit geen last meer van muggen
Deet mag niet voor alle leeftijden. Ze gebruikt nu met 20% Deet maar dat is te weinig. Ook mijn dochter krijgt ontstekingen. Enorme rode bulten en veel vocht wat eruit komt. Ziet er eerst uit als een enorme puist en daarna veel wondvocht. Twee bulten op haar wang, 3 in haar hals en twee op beide handen. Arme meid. Ze heeft een hoogslaper dus helemaal aftimmeren kan niet. Zit wel te denken aan een klamboe of piept er dan toch gemakkelijk een mug mee naar binnen als ze haar bed in kruipt? Knoflook eten wij al best heel erg veel. Wie heeft er ervaringen met deze "lamp"? Muggenlamp - Producten voor de bestrijding van vliegen, muggen, wespen en dazen Niet goedkoop maar blijkt wel effectief te zijn. Klopt dat ook of is jullie ervaring misschien anders?
Wij hebben bij een toko bepaalde olie gekocht. Olie in t water en geen muggen meer. Citroen opensnijden en in een helft kruidnagels doen helpt ook goed
Weet jij toevallig hoe die olie heet? citroen en kruidnagel heb ik altijd wel in huis. Dat ga ik ook proberen.